poniedziałek, 31 lipca 2023

Recenzje piosenek - lipiec 2023

  Zapraszam do zapoznania się z kpopowymi piosenkami wydanymi w lipcu. Osobno oceniam promowanego singla, a osobno pozostałe utwory na płycie w skali od 0 do 5. 

EXO - Exist

EXO długo kazali fanom czekać na wydanie albumu. Promowany singiel jest dobry, choć nie w takim stopniu, jak niektóre wcześniejsze. Początek Cream Soda jest wręcz zniechęcający, ale refren, w którym członkowie popisują się nieziemskim falsetto, spełnia moje oczekiwania. 
Cały album nie jest przełomowy jednakże doceniam wokale członków EXO, którzy nie posiłkują się autotunem, sprawiając, że nawet nudna ballada brzmi dobrze. 
Ocena singla: 4/5
Ocena albumu: 4/5

Jungkook (BTS) - Seven
Podczas gdy członkowie BTS ogłosili przerwę jako grupa związaną z poborem do wojska, poszczególni z nich wydawali solowe projekty. Jungkook wydał Seven jako jeden z ostatnich z zespołu. Zawsze uważałam Jungkooka za perfekcjonistę, który trzyma jakiś poziom i dlatego nie rozczarowała mnie piosenka Seven. Przywodzi mi ona na myśl lata dziewięćdziesiąte oraz podoba mi się teledysk, w którym wokalista nie bierze siebie zbyt poważnie (scena na pogrzebie jest przezabawna).  
Ocena: 4,5/5

NewJeans - Get Up
Korea zwariowała na punkcie NewJeans i przyznam, że zainteresowanie, którym cieszy się grupa, jest zasłużone. Mają i świetną oprawę (zastanawiające teledyski) oraz muzykę. Tym razem zespół wydał klipy do każdej piosenki. W głównym singlu Cool With You wystąpiła Jung Hoyeon (zana ze Squid Game) oraz popularny chiński aktor Tony Leung. W utworze najbardziej przypadły mi do gustu partie śpiewane po angielsku. 
Z kolei na koreańskich listach przebojów króluje Super Shy, które jest dla mnie mieszanką Attention i Ditto.
Ocena singla: 4,7/5
Ocena albumu: 4/5

NCT Dream -ISTJ
Jestem wielką fanką chłopaków z NCT Dream, jednak mają tendencję do rozczarowywania mnie. Tak stało się i tym razem. Jedynie refren wyróżnia się pozytywnie.  
Album nie jest zły, ale braukje mi w niej jakiejś perełki, którą mogłabym słuchać na okrągło.
Ocena singla: 2,5/5
Ocena albumu: 3,2/5

NMIXX - A Midsummer Nmixx's Dream
Po całkiem udanym singlu Love Me Like This, NMIXX wróciło do przeciętności. Jest to niesamowite jak JYP Entertainment marnuje potencjał wokalny grupy. Party O'Clock jest nieobliczalne w negatywnym sensie - melodia zmienia się nieprzewidywalnie, tworząc chaos. 
Z kolei pre-release Roller Coaster bardziej wpada w ucho.
Ocena singla: 1,5/5
Ocena albumu: 3/5 

(G)I-DLE - Heat 
Singiel stworzony całkowicie po angielsku i mający klimat retro, co tworzy senstymentalny nastrój. Jest to coś nowego w repertuarze (G)I-DLE. Zawsze miło usłyszeć coś innego.
Ocena singla: 3,2/5

ITZY - Kill My Doubt
Lubiłam wcześniej wydawane utwory ITZY, które mimo dość słabych wokali, były interesujące. Singiel Cake jest miałki jeśli chodzi o samą melodię i tekst piosenki. Kompletnie nie zapada w pamięć. 
Z albumu pozytywnie wyróżniają się utwory, które nie mają teledysku - Psychic Lover i Kill Shot.
Ocena singla: 1/5
Ocena albumu: 3/5

INFINITE - 13egin
INIFINITE wracają po blisko pięcioletniej przerwie. Żałuję, że nie współpracowali z producentami Sweetune bowiem to oni są odpowiedzialni za najlepsze kawałki zespołu. New Emotions to typowy boysbandowy utwór, mający swoje wzloty (refren) i upadki (zwrotki).
Ocena singla: 3/5
Ocena albumu: 2/5

22 komentarze:

  1. Piekne podsumowanie, piosenki od 1 do 3 oceniam na 4 ,pozostałe 2, nie moje klimaty.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że INF nie współpracowali z wymienionym producentem... Mam wrażenie, że ta piosenka do nich nie pasuje. Szkoda.
    A Seven podbiło moje serducho ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Słuchałam tylko Jungkook (BTS) - Seven. Zgadzam się z Twoją oceną.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znałam wcześniej tych piosenek 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe utwory i teledyski. Fajnie poznawać nowe brzmienia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. NewJeans - Get Up ta pioosenia i teledyk najbardziej mi sie z całego zestawienia spodobały

    OdpowiedzUsuń
  7. Najbardziej z tego zestawienia spodobały mi się utwory (G)I-DLE i NewJeans. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. New jeans są cudowne i zdecydowanie zdominowały lato :)

    OdpowiedzUsuń
  9. I've waited for INFINITE comeback but I am disappointed by their comeback. ITZY also. The song by them is annoying. I only love G(IDLE) from this month.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie się podobają utwory 1,2 ,3 i 6 . Szóstka podoba mi się bardzo! W lipcu udało mi się również posłuchać utworu Txt z Jonas Brothers i też przypadł mi do gustu:)
    P.s pokazałam Twojego na bloga mojej córci i bardzo się jej spodobał 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przegapiłam jakoś piosenkę TXT. Przynam CI rację - całkiem niezła.
      Dziękuję za polecenie bloga córce. Każdy czytelnik jest ważny dla mnie :)

      Usuń
  11. Nie słyszałam wcześniej tych utworów. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajnie za każdym razem posłuchać u ciebie czegoś nowego :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dla mnie znowu to był miesiąc nudnych piosenek ;< Cream Soda jest spoko, ale bez szału. Chyba muzycznie najciekawsza wydała mi się nowa piosenka Infinite ;)

    OdpowiedzUsuń