piątek, 13 maja 2022

Recenzje koreańskich dram - część 4

 Czas na kolejne recenzje dram. Tym razem wezmę pod lupę seriale w których grał Ahn Bo Hyun. Są to: My Name, Military Prosecutor Doberman, Itaewon Class, Kairos, Yumi's Cells oraz Her Private Life. 




My Name 
Jest to drama o młodej dziewczynie, której ojciec został zamordowany na jej oczach. Był on członkiem mafii, do której wkrótce po jego śmierci wstąpiła Yoon Ji Wo, by go pomścić. Dołącza ona w szeregi policji, tam spodziewając się znaleźć mordercę jej ojca.
Jest to jedna z najlepszych koreańskich dram akcji, jakie widziałam. Sceny walki są świetnie nakręcone, a krew leje się strumieniami. 
Drama próbuje odpowiedzieć na pytanie, ile warte jest życie kierowane zemstą. Yoon Ji Wo i policjant w niej zakochany prezentują dwie różne postawy, mszcząc się w inny sposób. On działa w granicach prawa, ona całe życie poświęca zemście.
Podoba mi się  również ścieżka dźwiękowa serialu.
Ocena: 5/5

Military Prosecutor Doberman
Do Bae Man to prokurator wojskowy, dla którego liczą się tylko pieniądze. Pewnego dnia poznaje Cha Woo In, która została prokuratorką wojskową, by pomścić śmierć ojca. Wkrótce odkryją, że łączy ich wspólny cel.
Do Bae Man to złożona postać, której długo nie mogłam rozgryźć. O ile Cha Woo In szybko odkryła karty, musiało minąć kilka odcinków, zanim zrozumiałam motywację doświadczonego prokuratora wojskowego. 
Drama porusza trudne tematy prześladowania w koreańskim wojsku, co jednak nie wprowadza przytłaczającego nastroju. Nie pozwala na to ostrożnie dawkowany humor.
Co prawda w pewnym momencie serial staje się przewidywalny, ale to wciąż dobra drama warta polecenia. 
Ocena: 4,5/5

Itaewon Class
W pierwszym dniu w liceum Park Sae Ro Yi uderza kolegę z klasy, Jang Geun Wona, który dręczy innego ucznia. Okazuje się, że łobuz jest synem prezesa Jang Dae Hee’a. Prowadzi on restaurację, w której pracuje ojciec Park Sae Ro Yiego. Dae Hee każe chłopakowi przeprosić swojego syna, lecz ten się nie zgadza. W efekcie Sae Ro Yi zostaje wydalony ze szkoły, a jego ojciec z pracy. Pewnego razu dochodzi do strasznego wypadku, który zmienia życie chłopaka o 180 stopni.
Itaewon Class to przewidywalna drama, którą jednak ogląda się przyjemnie. Podobają mi się nietuzinkowe kreacje dwóch głównych bohaterek. Mają one silne osobowości, co nie jest tak częste  w dramach. 
Czarne charaktery też są dość udane bowiem Ahn Bo Hyun (grający Jang Geun Wona) budzi skrajną antypatię, jednocześnie nie popadając w karykaturę. 
Ocena: 4,5/5

Kairos
Kim  Seo Jin to odnoszący sukcesy w pracy i życiu prywatnym człowiek, którego pewnego dnia spotyka tragedia – ktoś porywa jego córeczkę. Kontaktuje się z nim Han Ae Ri, żyjąca miesiąc przed tym wydarzeniem, a Kim Seo Jin prosi dziewczynę o pomoc w uratowaniu dziecka. 
Szczerze mówiąc od obejrzenia dziesiątego odcinka zrobiłam półroczną przerwę bowiem nigdzie nie mogłam znaleźć tej dramy po angielsku, a po polsku nie była przetłumaczona. Dlatego później nie mogłam się zorientować który bohater wie co i w jakiej czasoprzestrzeni.
Muszę przyznać, że podobał mi się czarny charakter Seo Do Gyun (grany przez Ahn  Bo Hyuna), do którego w pewnym momencie czułam żal.
Ocena: 4/5

Yumi's Cells
Drama opowiada historię Yumi, zwyczajnej pracownicy z perspektywy komórek mózgowych, kontrolujących  jej każdą myśl, uczucie i zachowanie. Yumi poznaje prostodusznego Goo Woonga, z którym tworzy związek. 
Prawdę mówiąc, o ile na początku bawiły mnie przemyślenia komórek mózgowych Yumi, to w pewnym momencie zaczęły mnie nudzić. Każda decyzja, którą podejmowała Yumi musiała być rozważona przez komórki, więc tempo dramy było powolne. Komórki rozważały takie nieistotne dla akcji działania kobiety jak na przykład zjedzenie dodatkowej porcji. 
Poznajemy też wydarzenia widziane z perspektywy komórek mózgowych Goo Woonga. Co jednak irytujące, nie poznajemy motywacji ostatniej bardzo ważnej decyzji podjętej przez mężczyznę. 
Ocena: 3/5

Her Private Life
Sung Deok Mi pracuje jako kuratorka w galerii sztuki. Oprócz tego jest wielką fanką idola – Shi Ana. W sekrecie przed wszystkimi prowadzi stronę zrzeszającą fanów muzyka. Z racji tego, że wiele wolnego czasu poświęca swojemu ukochanemu idolowi, wszystkie jej związki kończyły się zerwaniem. Od teraz, Deok Mi, postanawia skupić się wyłącznie na swojej pracy i prowadzeniu strony. Pewnego dnia w jej życiu pojawia się Ryan. Rozpoczyna on nową pracę jako dyrektor galerii sztuki, w której pracuje Deok Mi. Kiedyś był sławnym malarzem, jednak porzucił tę profesję. Kiedy Ryan dowiaduje się, że jest ona wielką fanką Shi Ana i prowadzi o nim stronę, zaczyna interesować się dziewczyną.
Jest to ciepła i nieskomplikowana drama, która z początku zapowiada się na zwykłą komedię romantyczną. W późniejszych odcinkach odkrywamy jednak bolesną przeszłość głównych bohaterów, a niektóre sceny wyciskały łzy z oczu.
Momentami serial nudził mnie, a czasami czułam zażenowanie w pewnych mementach gdy Dook Mi zachowywała się fanatycznie względem Shi Ana.
Ocena: 2,5/5

Podsumowując, jestem pod wrażeniem gry aktorskiej Ahn Bo Hyuna. Potrafi zagrać czarny charakter w Itaewon Class oraz ciepłe kluchy w Yumi's Cells. Żadna z ról, które grał nie jest od siebie podobna, a jego mimika jest rozbrajająca. Z niecierpliwością czekam na kolejne dramy z nim w roli głównej. 

4 komentarze:

  1. Widziałam pierwszą opisywaną dramę i Her Private Life (oprócz głównych bohaterów nic z niej nie pamiętam).
    Jestem bardzo ciekawa Yumi's Cells ^^ Poza tym nawet nie wiedziałam, że Ahn Bo Hyun gra w niektórych z tych dram.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też po fakcie dowiedziałam się, że grał w IC. Fryzura go odmieniła - to całkiem inny człowiek w Yumi's Cells a w My Name.
      Dziękuję za komentarz :)

      Usuń
  2. Dosc wysokie oceny ^^ ja musze przyznać że ostatnio malo oglądam dram :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie oglądam za dużo :)
      Dzięki za komentarz

      Usuń