wtorek, 4 kwietnia 2023

Recenzja Zawieście Czerwone Latarnie

 


Chiny, lata dwudzieste XX wieku. Po śmierci ojca, dziewiętnastoletnia Song Lian zmuszona jest poślubić Chen Zuoqiana – głowę wpływowej rodziny. Pięćdziesięcioletni Chen ma już trzy żony, każda z nich mieszka w oddzielnym domu na terenie wielkiego zamku. Żony zaciekle ze sobą konkurują, ponieważ zainteresowanie ich męża daje władzę, status i przywileje. Każdej nocy Chen decyduje, którą żonę odwiedzi, a wtedy przed jej domem zapalana jest czerwona latarnia. Żony gotowe są na wszystko, by latarnia zapłonęła przed ich drzwiami. Jednak czasem sprawy mogą wymknąć się spod kontroli...

W filmie poznajemy otoczenie z perspektywy Song Lian. Obserwujemy jak powoli rozpoczyna się jej przemiana. Okazuje się, że młoda dziewczyna w środowisku pełnym zazdrości i rywalizacji między kobietami ulega deprawacji. Produkcja ta pokazuje jak zgubnie sztywne zasady i tradycje wpływają na człowieka.

Kolorystyka w kadrach jest utrzymana w czerwonych barwach, co może oznaczać krew, będąc zapowiedzią tragicznych wydarzeń.
Co ciekawe, nie poznajemy twarzy mężczyzny, jakby miał on uosabiać takie abstrakcyjne pojęcia jak tradycje i patriarchat. 
Zdecydowanie polecam ten skłaniający do refleksji film.
Ocena: 4,8/5

22 komentarze:

  1. Słyszałam same dobre rzeczy o tym filmie i od lat zabieram się za jego oglądanie, ale to tej pory jakoś mi nie wyszło ;<

    OdpowiedzUsuń
  2. gdzieś już słyszałam o tym filmie, ale nie sądziłam ,ze to propozycja dla mnie, a jednak myliłam się, muszę poszukać na platformie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam za bardzo chińskiego kina, ale może warto obejrzeć
    Jotka

    OdpowiedzUsuń
  4. Będę miała ten tytuł na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oglądałem ten film kiedyś. Ciężki dramat obyczajowy, z tego co pamiętam, faktycznie przepojony symboliką.
    Ja to tak umiarkowanie intersesuję się Azją, jeśli już to horrorem albo filmem animowanym, ale mam kolegę który ma "fioła" na punkcie Azji. Napisał nawet książkę o broni czarnoprochowej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Brzmi ciekawie, chętnie bym przeczytała. Miłego dnia! :)
    Wildfiret

    OdpowiedzUsuń
  7. Oglądałam ten film - rzeczywiście interesujący :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę, że mógłby mnie zaciekawić ten film 😊

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię obserwować przemianę bohaterów <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Coś mi mówi ten tytuł. Chyba oglądałam ten film.

    OdpowiedzUsuń
  11. Interesujące. Zawsze lubiłam chińskie kino. Chętnie obejrzę. Tematyka intrygująca.

    Kasine bziki

    OdpowiedzUsuń