czwartek, 1 czerwca 2023

Recenzje piosenek - maj 2023

 Zapraszam do zapoznania się z kpopowymi piosenkami wydanymi w maju. Osobno oceniam promowanego singla, a osobno pozostałe utwory na płycie. 

aespa -  My World  

Spicy to piosenka, która ma typowe brzmienie grupy. Przypomina o Next Level będącym utworem nielubianym pzeze mnie. Dużo bardziej przypadło mi do gustu wydane przed albumem Welcome To My World, które jest najlepszym jak dotąd wydanym kawałkiem aespy. 
Album też nie powala na kolana, choć Til We Meet Again jest interesujące.
Ocena singla: 1,5/5
Ocena album: 2,5/5

Le Sserafim - Unforgiven
Unforgiven to nachalna piosenka, po której po odsłuchaniu w głowie zostaje chwytliwy refren. Coś jednak mi w tym utworze nie pasuje.
Z kolei album jest zaskakująco dobry.
Ocena singla: 3/5
Ocena albumu: 4,5/5

BABYMONSTER - Dream
Dream to piosenka poprzedzająca debiut grupy z jednej z największych wytwórni w Korei. Nie oglądałam programu, który miał wyłonić członkinie do zespołu, ale z pewną niecierpliwością czekam na ich debiut. 
Dream ani mnie ziębi ani grzeje. Wokale są całkiem niezłe, ale utwór w ogóle nie zapada w pamięć i pewnie dlatego nie radzi sobie dobrze na listach przebojów.
Ocena: 3/5

(G)i-dle - I Feel
(G)i-dle powtarza formułę Tomboy, która przyniosła im sukces. O ile podobało mi się rockowe Tomboy, miałkie Queencard mi nie podchodzi. 
Doceniam jednak, że piosenki (G)i-dle nie są jedynie o sztampowej miłości. 
Ocena singla: 2/5
Ocena albumu: 3/5

Changmin (TVXQ) & Hyunwoo (Guckkasten) – Hybrid
Tym razem Changmin wybrał do duetu Ha Hyunwoo, którego nie przyćmiewa wokalem. Ich głosy świetnie się komponują, a piosenkarze wyspiewują co im duszy gra. 
Ten kawałek alternatywngo rocka bardzo mi się podoba.
Ocena singla: 4,8/5

Dreamcatcher -  Apocalypse : From us
Bonvoyage stosuje ciekawy zabieg - przeplata balladowe zwrotki, w których prym wiedzie gitara, rockowym refrenem. Jedynym minusem jest partia rapu.
Ocena singla: 4/5
Ocena albumu: 4/5

33 komentarze:

  1. Ogromnie, ogromnie podoba mi się piosenka Welcome to My World! Podoba mi się też Spicy. Myślałam, że Unforgiven jest irytujące, ale później przyszło Queencard i wygrało w tej kategorii...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Heh, "irytujące" to dobre słowo na opisanie tych utworów.

      Usuń
  2. Welcome to My World, jak już pisałam wcześniej, też mi przypadł do gustu. A z zaprezentowanych powyżej to najciekawszym kawałkiem wg mnie jest Changmin (TVXQ) & Hyunwoo (Guckkasten) – Hybrid.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Album Dreamcatcher uratował pierwszą połowę 2023 roku ^^ uwielbiam Prospose :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też najbardziej mi się podoba ten kawałek :)

      Usuń
  4. Zgadzam się z Twoimi ocenami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam tych zespołów ale podoba mi się
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne nuty, podobają mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Thank you for review of the latest kpop songs. Many people love aespa latest song but I don't. I rate it 2/5. From all songs you've rated for May I really like Dreamcatcher song :) they're the best.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I agree. Something is off with aespa song.
      Thank you for a comment :)

      Usuń
  8. Zupełnie nie znam tych piosenek, ale wpadają w ucho. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo przyjemnie te utwory. Podziwiam twoją wiedzę o k popie. Czasem słucham z najstarszą córką piosenek BTS jak coś robimy w kuchni.

    Wspaniałego weekendu

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię posłuchać BTS :)
      Dziękuję za komentarz!

      Usuń
  10. Dla mnie ta muzyka to zupełna nowość, ale fajnie jest poznawać takie klimaty 🧡🧡

    OdpowiedzUsuń
  11. ja pewnie będę mało oryginalna, ale mnie podoba się Babymonster Dream, ale ja po prostu lubię takie spokojniejsze utwory.
    Chociaż muszę przyznać,że koncert TXT w kinie pozytwnie mnie zaskoczył. Ogromna energia na scenie i naprawdę fajne widowisko, a dosłownie godzinę temu nowy album Stray Kids przesłuchałam z córką, bo taką mam fankę w domu;))

    OdpowiedzUsuń
  12. Myślę że powyższe piosenki mogą sie podobać:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie znam tych zespołów ale miło było posłuchać muzyki w ich wykonaniu. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz i również pozdrawiam :)

      Usuń
  14. Ciekawe propozycję :D Myślę, że coś wpadnie na moją playlistę.
    Miłego dnia! :) Pozdrawiam
    Zostawiam link do siebie ;) Wildfiret

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawe recenzje, nie znałam wcześniej tych piosenek 😊

    OdpowiedzUsuń
  16. Odpowiedzi
    1. Ciesze się, że znalazłaś coś dla siebie :)

      Usuń
  17. Chyba najbardziej przypadła mi do gustu ostatnia piosenka :)

    OdpowiedzUsuń