środa, 22 maja 2024

Recenzje koreańskich dram - część 20

 Na początek chciałabym przeprosić za tą długą nieobecność, ale nie miałam czasu na oglądanie dram/czytanie książek bowiem oglądałam siatkarską Ligę Narodów kobiet. I to nie tylko mecze Polek, ale wszystkie pozostałe. Nic nie poradzę na to, że jestem wielką fanką siatkówki :)


Hyena
Hyena to serial o prawniczce Jung GeumJi, która działa na granicach prawa. Jej rywalem jest Yoon HeeJae, uznany prawnik pracujący w elitarnej kancelarii. By wygrać sprawę kobieta nie cofa się przed niczym. Jej jedyną motywacją jest zdobycie fortuny. Zbliża się więc ona do HeeJae i kradnie ważne informacje dotyczące  petenta, co sprawia, że rozprawa jest roztrzygnięta na jej korzyść.
GeumJa skrywa mroczny sekret z jej przeszłości, który sprawia, że trudno jej komukolwiek zaufać.
Mimo tego pomiędzy prawnikami powoli rozkwita uczucie. 
Słabym punktem dramy były sprawy, rozwiązywane przez głównych bohaterów - najbardziej przypadł mi do gustu odcinek z hmoseksualnym skrzypkiem.
 Trzeba przyznać, że wraz z kolejnymi odcinkami, drama robiła się coraz bardziej interesująca. 
Ocena: 4/5

Vigilante 
Kim Jiyong to student Narodowej Komisji Policyjnej, który jako dziecko był świadkiem zabójstwa swojej mamy. Delikwent, który popełnił tą zbrodnię dostał śmiesznie niski wyrok bowiem był pod wpływem alkoholu.
Jiyong bierze sprawę we własne ręce i daje nauczkę kryminalistom, którzy uniknęli wysokiej kary za brutalne  morderstwa. 
Prasa nadaje mu przydomek Pogromca, a opinie o jego działalności są różne: niektórzy go podziwiają i naśladują, podczas gdy inni traktują jak zwykłego przestępcę.
To bardzo dobry serial, przez cały czas trzymający w napięciu.
Nam Joo Hyuk, który zagrał rewelacyjnie w zupełnie innej roli w "25 i 21", i tym razem zachwyca.
Ocena: 5/5

My Lovely Liar
Mok Sol Hee posiada wyjątkową zdolność – potrafi rozróżnić, która osoba kłamie, a która mówi prawdę. Mimo to nienawidzi swojego daru i uważa go za przekleństwo, gdyż nie jest w stanie nikomu zaufać. Pewnego dnia Sol Hee angażuje się w sprawę mężczyzny, który jest podejrzany o morderstwo, choć twierdzi, że jest niewinny. Kim Do Ha okazuje się być jedyną osobą, na którą nie działa moc Sol Hee. Czy dziewczynie uda się odkryć jego najmroczniejszy sekret?
Nie jest to jakaś wybitna drama, ale przyjemnie się nią ogląda. To taka odskocznia od ambitnych i wymagających skupienia produkcji. 
Njaciekawszym wątkiem serialu jest sprawa zabójstwa dziewczyny Kim Do Hy. Muszę przyznać, że wytypowałam sprawcę poprawnie. 
Ocena: 4/5

23 komentarze:

  1. Hmm wszystkie trzy tytuły mogłabym obejrzeć, ale też nie przyciągają mnie jakoś specjalnie mocno.
    Fanką siatkówki nie jestem ani żadnego sportu w sumie i nie oglądałam ligi, ale czasu na oglądanie czegokolwiek też ostatnio nie znajduję. Trochę pochłania mnie szycie i wyjazdy, książka od czasu do czasu tez tylko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. "Vigilante" mnie zaciekawiło. Zapisuję tytuł. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jej, ja jeszcze nie oglądałam takich koreańskich dram.

    OdpowiedzUsuń
  4. toatalnie nie oglądałam ale czuje się zaintrygowana :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Prawdę mówiąc mogłabym obejrzeć każdy tytuł, bo każdy w jakiś sposób mnie zainteresował. Niestety, nie znałam ich wcześniej. W wolnej chwili na pewno poznam lepiej :) Lubię kino :)

    OdpowiedzUsuń
  6. W wolnej chwili obejrzę z ciekawości ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystkie brzmią interesująco, będę je miała na uwadze :)

    OdpowiedzUsuń
  8. W podstawówce uwielbiałam siatkówkę, bo sama grałam w drużynie, więc oglądanie naszej reprezentacji w telewizji to był dla mnie jak obowiązek :D Zresztą, czasami trener pytał kto oglądał, co udało się z tego wynieść itd. Teraz kompletnie nie mam już o tym pojęcia... Ale nie ma co przepraszać za swoje pasje :) Jeśli lubisz i sprawia Ci radość, to trzeba wybaczać takie przerwy :)
    Nie jest to pewnie nowość z mojej strony, ale nie słyszałam o tych dramach. Chętnie pokusiłabym się na My Lovely Liar. Brzmi naprawdę intrygująco. Zwłaszcza, że również pojawia się motyw zabójstwa. Gratuluję odgadnięcia sprawcy! :D
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  9. Opis ostatniej dramy zaciekawił mnie najbardziej 😊

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajnie, że dobrze ją się ogląda :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajne trailery, drugi mnie zaintrygował. Własnie obejrzałam "My Oni Girl".

    OdpowiedzUsuń
  12. Druga propozycja szczególnie mnie zainteresowała :)

    OdpowiedzUsuń
  13. gdybym tylko miała czas na oglądanie :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Czasem warto poświęcić się temu co się mocno lubi, więc nie masz za co przepraszać 😘a fabuły dram wydają się bardzo interesujące. Serdecznie pozdrawiam 😘

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie znam tych dram, ale Vigilante chętnie zobaczę:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Meczów nie oglądałam Karolciu, ale zawsze mocno kibicuję naszym dziewczynom i chłopakom w siatce. Dużo fajniejszy sport niż ten futbol. Zawsze chętniej będę oglądała siatkówkę. Wstyd przyznać, ale nawet zapomniałam o tej siatkarskiej lidze kobiet. Jezu... Ostatnio więcej piłuję japoński i pisanie znaków. Ja tak miałam kiedyś z futbolem jak Ty z siatką, więc Cię rozumiem. Vigilante wydaje mi się ciekawe i warte uwagi. Ja obejrzałam do końca Bandycką pieśń. Rewelacja.

    OdpowiedzUsuń
  17. nie jestem w temacie - ale dzięki Tobie zwrócę uwagę

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję za polecenie kochana:)

    OdpowiedzUsuń
  19. "Vigilante" chętnie obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Pozdrawiam, dobrego czerwca!!!

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie znam się na dramach, ale warto czasem zwrócić na nie uwagę :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie oglądałam tych akurat tytułów, ale słyszałam całkiem miłe rzeczy o ostatniej dramie, którą opisujesz ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie oglądałam nic z tych propozycji, ale ja naprawdę rzadko oglądam tv.

    OdpowiedzUsuń