piątek, 6 stycznia 2023

Kpopowe podsumowanie roku 2022

 Czas na drugą edycję podsumowania roku w kpopie. Pierwszą, z 2021 roku, można zobaczyć tutaj. Oto najlepsze kpopowe utwory z ubiegłego roku.

Najlepsza piosenka b-side
Onew (SHINee) - Sunshine
Cała płyta Onew jest dobra, ale najbardziej przypadła mi do gustu ta funkowa piosenka.

Najlepsza piosenka boysbandu
PENTAGON - Feelin' Like
Dotychczas nie podobała mi się twórczość PENTAGON, ale byłam pod wrażeniem Feelin' Like

Najlepsza piosenka girlsbandu
Apink - Dilemma
To ostatni comeback z Naeun w składzie. Musze przyznać, że całkiem im się udał.

Najlepsza solistka 
Taeyeon (SNSD) - INVU
Cały utwór to prawdziwy majstersztyk. INVU jest hipnotyczne, zarówno jeśli chodzi o samą piosenkę jak i teledysk.
Taeyeon zdeklasowała konkurencję.

Najlepszy solista
Changmin (DBSK) - Devil 
Epicka piosenka. Imponuje zwłaszcza ranga głosu Changmina, który zaczął niskim głosem, by następnie uderzyć w wysokie nuty, od których jest specjalistą. Palce lizać.

Najlepszy teledysk
Suho (EXO) - Hurdle
Miałam problem z wyborem najlepszego klipu, ale w postawiłam na Hurdle, bowiem podoba mi się również ten kawałek. Suho nie ma powalającego wokalu, ale rekompensuje to udanymi utworami.

Najlepszy debiut
NewJeans
Rok 2022 obfitował w udane debiuty girlsbandów. Jednakże NewJeans to powiew świeżości w kpopie. Nie dziwię się, że Korea dosłownie zwariowała na ich punkcie.

Najlepsza piosenka roku
NCT Dream - Beatbox
 Porywający energiczny utwór na lato, który katowałam do znudzenia. Chłopacy w teledysku oddali radosny charakter piosenki. 

Najlepszy album roku
Key (SHINee) - Gasoline
Akurat Gasoline to najsłabszy utwór na tej dobrej płycie. Świetna produkcja maskuje przeciętny wokal członka SHINee. Wahałam się czy nie wybrać albumu Onew "Dice", jednak zadecydowały kwestie pozamuzyczne - po prostu lubię Keya bardziej. 

Najlepszy artysta roku
(G)I-DLE
Oba comebacki (G)I-DLE odniosły sukces. Przez pewien czas po przesłuchaniu Tomboy nie mogłam wyrzucić z głowy wypowiedzianego "kozim" głosem Soyeon pytania: "Why are you cranky boooy?". Jeśli chodzi o chwytliwość, jest ona na wysokim poziomie. 

Podsumowując, zespoły z SM Entertainment miały udany rok. Aż 6 z 10 piosenek z tej wytwórni zostało przeze mnie nagrodzone.

A jakie byłyby Wasze wybory?
Zapraszam do typowania:
Najlepsza piosenka b-side
Najlepsza piosenka boysbandu
Najlepsza piosenka girlsbandu
Najlepsza solistka 
Najlepszy solista
Najlepszy teledysk
Najlepszy debiut
Najlepsza piosenka roku
Najlepszy album roku
Najlepszy artysta roku

25 komentarzy:

  1. APINK ❤❤❤ the best girl group of the year !!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mam typów. Chętnie posłucham tych utworów.

    OdpowiedzUsuń
  3. W wolnej chwili z przyjemnością przesłucham, bo jeszcze nie znam tego gatunku ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podziwiam ludzi, którzy potrafią podsumować rok, bo ja zapominam o tym, co działo się przed lipcem ^^ Chociaż z drugiej strony: sama wybrałabym płytę DICE zamiast Gasoline, ale totalnie zgadzam się co do INVU ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zważając na to, że o k-popie nie wiem prawie nic to miło było zapoznać się z muzyką tego gatunku, tym bardziej, że już ktoś zrobił selekcje i wybrał te najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że na coś ta lista się przydała :)

      Usuń
  6. B - side -" STUPID Love" Oneus
    Najlepsza piosenka boysbandu - "Shadow "(Seventeen)
    Najlepsza piosenka girlsbandu -" ANTIFRANGILE" (LE SSERAFIM)
    Najlepsza solista BIBI
    Najlepszy solista - PSY
    Najlepszy teledysk roku - "Yet to Come" (BTS)
    Najlepsza piosenka roku - "Dreamers" (Jung kook of BTS)
    Najlepszy artysta roku - Seventeen
    Najlepszy album-" Proof" BTS
    Najlepszy debiut roku- NEWJEANS
    To są moje typy z roku 2022.

    Pozdrawiam Nike
    😊😊😊😊😊😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe wybory. Mnie osobiście BTS zawiodło, choć wyłączam z tego Jungkooka, który miał dobrą piosenkę Dreamers.
      Dzięki za komentarz :)

      Usuń
  7. To ja niestety albo stety zostaje na swoim podwórku ta muzyka mi nic nie mówi ....muzycznie zostałam w innych latach ;)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. (G)I-DLE w tym roku zdecydowanie się wybiły, chociaż mi nie przypadł do gustu rap Soyeon w Tomboy. Zdecydowanie wolałam jej wcześniejszy styl rapowania
    -H.

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba tylko 2 no może 3 wybory by się nam pokryły :)

    OdpowiedzUsuń
  10. To o czym piszesz to dla mnie nowość. Ale w każdym wieku można się czegoś nowego nauczyć więc dzięki. Muzyki posłucham . Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  11. Zgadzam się z listą, zwłaszcza Dilemma, INVU i Devil, robią wrażenie nie tylko pod względem wokalnym ale też teledysków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to majstersztyki :)
      Dzięki za komentarz!

      Usuń
  12. INVU i Key bardzo mi się spodobało:) Rewelacja

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń