wtorek, 31 stycznia 2023

Recenzje piosenek - styczeń 2023

 Wracam z recenzjami kpopowych piosenek wydanych w styczniu. Tym razem będę oceniała osobno promowanego singla i osobno pozostałe utwory na płycie. Wystawiam noty w skali od 0 do 5.

NewJeans – OMG

Korea Południowa dosłownie oszalała na punkcie NewJeans. Wydane pół roku temu Hype Boy nadal znajduje się w trójce najpopularniejszych utworów na liście przebojów Melon. Ditto i OMG również biją rekordy popularności. O ile się nie mylę, zespół sprzedał milion płyt, mimo że na krążku znajdują się zaledwie 2 piosenki. OMG kontynuuje obrany przez grupę kierunek, stawiając na dźwięk z lat dziewięćdziesiątych. Jest to mieszanka hiphopu i R&B. Rzadko zwracam uwagę na teledyski, ale ten jest nadzwyczajny. Nie mogłam oderwać od niego wzroku.

Ocena singla: 3/5

Ocena albumu: 3/5


Yesung (Super Junior) – Sensory Flows

Yesung (wraz z Ryeowookiem) jest moim ulubionym członkiem Super Junior, dlatego  będę stronnicza; bardzo chcę polubić jego album.
Po głównym singlu spodziewałam się raczej rzewnej ballad, ale Yesung mnie zaskoczył: Small Things to kawiarniany utwór bez punktu kulminacyjnego.
All Day Long, LIke Us oraz HO również wpasowują się klimat promowanego singla. 4 Seasons, Moment, Mermaid i Together to usypiające kołysanki, co nie znaczy, że są złe. Głęboki głos członka Super Junior czyni cuda. Najbardziej jednak podoba mi się Beautiful. 
Trzeba przyznać, że album jest spójny. Nie znajdą się na nim  taneczne utwory. Jak sądzę niski głos Yesunga bardziej pasuje do spokojnych kawałków.
Ocena singla: 3/5
Ocena albumu: 4/5

TXT - The Name Chapter: Temptation
TXT kupiło mnie piosenkami LO$ER=LO♡ER oraz I Know I Love You wydanymi w 2021 roku. 
Tym razem Sugar Rush Ride zaczynało się obiecująco, tylko że zamiast przyśpieszyć tempo w refrenie, otrzymujemy jego spowolnienie wraz z irytującym gwizdaniem a następnie krzykami.
Piosenka jednak dobrze sobie radzi na listach przebojów, zresztą jak i cały album.
Ocena singla: 2/5
Ocena albumu: 3,5/5

ILY:1 – A Dream of ILY:1
Przyznam się bez bicia, że nie znam twórczości ILY:1, jednakże Twinkle Twinkle każe mi oczekiwać kolejnych dobrych piosenek tego zespołu. Ten singiel przywodzi mi na myśl dyskografię APink oraz Lovelyz. Podoba mi się zwłaszcza refren utworu.
Ocena singla: 3,7/5
Ocena albumu: 2,5/5

MONSTA X – Reason
Mimo tego, że MONSTA X zadebiutowało już osiem lat temu, nie znalazłam od tej grupy piosenki, którą bym polubiła.
Beautiful Liar jest solidne, ale nie wybijające się ponad przeciętność. Myślę jednak, że fani zespołu będą usatysfakcjonowani tym kawałkiem. 
Ocena singla: 3/5
Ocena albumu: 2/5

Taeyang (Big Bang) & Jimin (BTS) – Vibe

Ta współpraca zaskoczyła mnie, jako że pamiętam, że brat Taeyanga kiedyś wbił szpilę BTS, oskarżając grupę o plagiat. Te dwa fandomy miały ze sobą na pieńku już od jakiegoś czasu. 
Vibe to piosenka z gatunku new jack swing. Obaj wokaliści mają charakterystyczne głosy, które dobrze się komponują. 
Ocena: 4/5

GOT The Beat – Stamp On It
GOT The Beat to współpraca popularnych członkiń z zespołów SM Entertainment.
Niestety główny singiel jest niesamowicie chaotyczny. Nie sposób zapamiętać melodii nawet po kilku przesłuchaniach, a partia rapu jest żenująca.
Na albumie znajdują się dość eksperymentalne utwory, które jednak mnie nie zachwyciły. 
Ocena singla: 1/5
Ocena albumu: 1/5

Jinyoung (GOT7) – Chapter 0:WITH
Cotton Camdy to piosenka, której nie można nie lubić. Toczy się leniwie, ale jednocześnie jest dość nudna. 
Cały album jest nijaki. Dochodzę do wniosku, że preferuję Jinyounga jako aktora.
Ocena singla: 3/5
Ocena albumu: 1,8/5

NCT 127 – Ay Yo
SM Entertainment wydało w tym miesiącu kolejnego mało porywającego singla, choć muszę przyznać, że refren Ay Yo jest chwytliwy. 
Album zawiera aż piętnaście utworów, ale żaden nie wyróżnia się pozytywnie. Jest to jakieś osiągnięcie.
Ocena singla: 1/5
Ocena albumu: 1/5

24 komentarze:

  1. NewJeans ❤❤❤ and Taeyang 🎉🎉🎉

    OdpowiedzUsuń
  2. W Ay Yo NIC nie ma sensu, ale nawet mnie to bawi ^^
    Stamp on it nie podobało mi się przy pierwszym przesłuchaniu, ale potem okazało się, że zaskakująco dobrze mi się przy tej piosence pracuje; natomiast piosenki z albumu odwrotnie - przy pierwszym przesłuchaniu wydały mi się ciekawe, przy kolejnym - okropne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam serdecznie ♡
    Nie słyszałam wcześniej ani jednej piosenki, nie mówiąc już o albumach, więc bardzo chętnie je przesłuchałam :) Niektóre wpadają w ucho :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz i również pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Nie znam się na tym kompletnie...;o)

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz dużą wiedzę, gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby była edycja kpopowa Jakiej to melodii, to może bym miała szansę na wygraną xD
      Dzięki za komentarz

      Usuń
  6. Dla mnie to zupełnie coś nowego, przesłuchałam z zaciekawieniem...

    OdpowiedzUsuń
  7. niestety nie znam żadnej z tych piosenek ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jeśli się ich nie poszuka samemu, to ciężko je usłyszeć np. w radiu :)

      Usuń
  8. Nie znam żadnej piosenki, ale posłuchałam każdej po trochu. Najbardziej spodobał mi się kawałek od "ILY". Dzięki za przedstawienie czegoś nowego! :) Szkoda, że w tym miesiącu single i albumu aż tak nie powaliły, patrząc po ocenach ;)
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, styczeń 2022 miał więcej fajnych piosenek :)

      Usuń
  9. Nie wiedziałam, że Taeyang i Komin nagrali piosenkę! Nie wiem, czy mnie porwała. Niespecjalnie chyba... Ale super, że powstała😄

    OdpowiedzUsuń
  10. Zupełnie nie orientuję się w tej muzyce, wykonawcach i piosenkach. Co prawda z azjatycką kulturą mam kontakt, ale w innych formach, w tym np. filmowo-serialowej. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koreańskie seriale też mnie interesują :)
      Piszę o nich tutaj
      https://sobiepop.blogspot.com/search/label/recenzje%20dram

      Usuń
  11. Chyba rzeczywiście Vibe wypada w tym zestawieniu najlepiej.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy nie słuchałam koreańskiej muzyki. Chyba czas najwyższy :-).

    OdpowiedzUsuń