wtorek, 19 grudnia 2023

Recenzja Nietykalni

 

Nietykalni to film oparty na faktach. Przedstawia historię sparaliżowanego milionera (Philippa) zatrudniającego do opieki młodego chłopaka (Drissa) z przedmieścia, który właśnie wyszedł z więzienia.
Film ten to znakomite połączenie komedii z dramatem. Nie sposób nie uśmiechać się na widok Omara Sy, odgrywającego rolę Drissa, który żyje pełnią życia, zarażając swoim optymizmem zgorzkniałego bogacza. Szczególnie zapadła mi w pamięć scena, w której były więzień wykonuje pełen radości taniec.
Uderzający jest początek produkcji, w której obserwujemy kandydatów na opiekuna Philippa, widzących w nim przede wszystkim niepełnosprawnego, a dopiero w drugiej kolejności człowieka, w przeciwieństwie do Drissa, który niejednokrotnie zapomina o kalectwie milionera.
 Widzimy jak różni są dwaj główni bohaterowie, a mimo tego powoli zawiązuje się między nimi przyjaźń. 
Akcja fimu jest wartka, nie ma ani chwili nudy. To taki film, który przywraca wiarę w człowieczeństwo i po którego obejrzeniu, aż chce się żyć.
Ocena: 4,8/5

19 komentarzy:

  1. Zaczęłam oglądać ale ostatnio filmy mnie szybko usypiają więc nie dokończyłam jeszcze, ale skoro polecasz to muszę sobie włączyć 😁

    OdpowiedzUsuń
  2. Oglądałam lata temu. Bardzo dobry film. :) A widziałaś "Motyl i skafander" z 2007 r.? Poruszający i mądry. Też polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie widziałam. Ale skoro polecasz, na pewno obejrzę :)

      Usuń
    2. "Motyl i skafander" ja widziałam, też niesamowity

      Usuń
  3. Film musi być super, chyba coś podobnego albo to już oglądałam, pozdrawiam. Radosnych Świąt.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten film oglądałam trzy razy. I nigdy mi się nie znudzi

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię takie filmy. Na pewno wezmę go pod uwagę, może na święta :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super film polecam .

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie widziałam go jeszcze, może w Święta obejrzę. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oglądałam go już wiele razy. Genialna komedia dająca do myślenia, momentami wzruszająca. Bardzo lubię francuskie filmy stare i te współczesne. Boska obsada jak zawsze.

    Miłego wieczoru.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zgadza się obok tego tytuły nie można przejść obojętnie. Optymizm Drissa oraz jego osobość w szczególny sposób przyciąga widza. Także carpe diem ;] pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Widziałam ten film jakiś czas temu! Wydaje mi się nawet, że był okres, że dość często puszczali go w telewizji ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam ten film 🧡🧡
    Niesamowita i wzruszająca historia oparta na faktach.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Oglądałam kilka lat temu, chętnie obejrzę jeszcze raz :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeden z moich ulubionych filmów ever - bardzo wartościowy, czuły oraz zabawny

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny film. Wartościowy i zabawny jednocześnie. Nawet ostatnio myślałam o filmach, do ktorych chętnie bym wróciła w najbliższym czasie i między innymi pomyślałam o tym tytule :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Widziałam obie wersje tą i amerykańską, ta jest o wiele lepsza. Ahhh ile razy widziałam ten ciepły wzruszający film

    OdpowiedzUsuń