środa, 13 grudnia 2023

Recenzje koreańskich dram - część 14

 Zapraszam do zapoznania się z recenzjami dram, w których głowną rolę odegrał Kim Soo Hyun.


The Moon That Embraces The Sun
The Moon That Embraces The Sun to sageuk czyli drama historyczna, będąca adaptacją bestsellerowej powieści o tym samym tytule. Opowiada historię miłości fikcyjnego króla z epoki Joseon i jego oblubienicy. 
Pierwsze sześć odcinków poświęcone jest nastoletnim czasom głównych bohaterów, w których to zakochują się oni w sobie. Młodzi aktorzy zachywcili mnie swoim aktorstwem, z kolei później Han Ga In rozczarowała mnie brakiem ekspresji na twarzy. Sytuację ratował KIm Soo Hyun, którego sceny w sali pałacowej, w czasie których beształ ministrów, wbijały mnie w fotel.
Drama zawiera w sobie domieszkę fantasy bowiem w dworskie intrygi zamieszane są szamanki raz po raz rzucające swoje uroki.
Ocena: 4,2/5

Dream High
Drama opowiada historię szóstki licealistów, która uczęszcza do prestiżowej szkoły śpiewu i tańca – Liceum Artystycznego Kirin. Go Hye Mi specjalizowała się w muzyce klasycznej, ale musi zrezygnować ze swoich marzeń, aby spłacić dług ojca. Zmuszona, by stawić się na przesłuchanie do Liceum Artystycznego Kirin, nieoczekiwanie doznaje pierwszej porażki w życiu – nie zostaje przyjęta do szkoły. Okazuje się jednak, że dyrektor placówki postanawia przyjąć trzech uczniów na specjalnych warunkach. Wśród nich jest Hye Mi. Oprócz niej dołączają także: Jin Gook, który przyciąga kłopoty i ukrywa, iż jest synem polityka, oraz Sam Dong, który myśli, że Hye Mi podkochuje się w nim, gdyż ściągnęła go do tej szkoły. Cała trójka trafia do najgorszej klasy i nie ma prawa uczęszczać na śpiew i taniec. Jak potoczą się losy uczniów, którzy muszą się zmagać z przeciwnościami losu oraz niecodziennymi problemami?
Drama zawiera w sobie dwie zagadki: który z bohaterów jest zdobywcą nagrody Grammy oraz w kim kocha się główna bohaterka. Muszę się pochwalić, iż na pierwsze pytanie udzieliłam prawidłowej odpowiedzi.
Jest to lekka i przyjemna drama. Jedynym minusem są występy głównych bohaterów, które były słabe jak na dranę muzyczną.
Ocena: 4,3/5

You Who Came From The Stars
W wyniku katastrofy statku kosmicznego na planecie Ziemia ląduje OBCY. Trafia na ląd zwany Joseon. Obcy posiada supermoce – niczym Superman, jednakże gardzi słabo rozwiniętym rodzajem ludzkim. Po 400 latach życia na Ziemi spotyka gwiazdę hallyu i wtedy zaczyna gotować mu się jego kosmiczna krew. Niestety gwiazda ma już narzeczonego, ale co to za problem dla kosmity, któremu buzują hormony?
To znakomita komediowa drama, w której główna para bohaterów tworzy ze sobą niesamowitą chemię. Jun Ji Hyun jest wręcz przezebawna w niektótych scenach.
You Who Came From The Stars to świetna drama w swoim gatunku.
Ocena: 4,5/5

 One Ordinary Day
Pewnego dnia, niczym nie wyróżniający się student, zostaje oskarżony o morderstwo kobiety. Nikt nie wierzy w jego niewinność prócz podrzędnego adwokata, który postanawia go bronić przed okrutnym systemem prawnym.
Z niecierpliwością czekałam na tą dramę, bo gra w niej mój ulubiony koreański aktor - Kim Soo Hyun. Miałam wielkie oczekiwania wobec tego serialu, dlatego trochę się rozczarowałam. One Ordinary Day to dobra, choć nie nadzwyczajna w swoim gatunku drama. Przypomina zachodnie produkcje, bowiem oparta jest na brytyjskim serialu „Criminal Justice”. 
Zaczęłam ją oglądać z powodu Kim Soo Hyuna, ale show skradł tajemniczy Ji Tae, więzień, który znajdował się na szczycie łańcucha pokarmowego w zakładzie karnym.
Ocena: 4/5

It’s Okay Not To Be Okay
Jest to ciepła drama o Moon Kang Tae, który jest pracownikiem szpitala psychiatrycznego i opiekuje się starszym bratem chorym na autyzm. Jego ścieżki krzyżują się z Ko Moon Young, arogancką autorką książek dla dzieci, która powzięła zamiar, iż zdobędzie serce Kang Tae.
Drama ma bajeczny, momentami groteskowy klimat. Poza tym nie można nie zauważyć doskonałej chemii między głównymi bohaterami. Oprócz tego serial obfituje w ciekawe postacie drugoplanowe np. chory na autyzm brak Kang Tea czy syn polityka. Akcja toczy się w idealnym tempie; jest czas na zgłębienie motywacji bohaterów, a jednocześnie nie dłuży się.
Lubię ścieżkę dźwiękową – zwłaszcza utwór In Silence. 
Podoba mi się również przekaz dramy  - o tym, że w porządku jest mieć swoje słabości.
Ocena: 5/5

16 komentarzy:

  1. Całkiem fajny aktor. Wysoko oceniłaś, więc zapisuję sobie tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  2. You Who Came From The Stars brzmi całkiem fajnie

    OdpowiedzUsuń
  3. Wysokie oceny, wszelkie filmy z osobnikami z innej planety nie interesują, pozostałe ciekawe jeżeli przewijają się przez nie tradycje , mają swoją kulturę, pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawe tematy. Dramy są interesujące :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dwie ostatnie dramy zaciekawiły mnie najbardziej 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. "It’s Okay Not To Be Okay" to jedna z moich ulubionych k-dram. Świetny klimat, przesłanie, bohaterowie. Magiczny serial. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, cudowna drama :) potrzeba dużo chusteczek przy tym.

      Usuń
  7. Tę ostatnią bardzo chętnie obejrzę :))
    Pozdrawiam ciepło 🤗🧡

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie widziałam jeszcze. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie znam żadnego z tych filmów, ten ostatni mnie zaciekawił :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam serdecznie ♡
    Wszystkie tytuły brzmią dla mnie interesująco, niestety żadnego nie widziałam. Chciałabym nadrobić, wysokie oceny zachęcają :) Mam nadzieję, że będę miała okazję, muszę ogarnąć czas na te wszystkie dramy! :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  11. Pierwsze dwa tytuły mnie zaciekawiły. Może uda się obejrzeć 🙂 dzięki za wskazówki 😘

    OdpowiedzUsuń
  12. I am not a fangirl of this actor. I only saw with him "The moon that embraces the Sun" korean drama. Actually, I did not like his in that drama because I preferred other actors in the drama than him.

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękny chłopak i super gra. Już go widziałam w Porcelanowym pantofelku zdaje się. Tak go kojarzę stamtąd. Bardzo chętnie obejrzę tą pierwszą :) i przedostatnią. Ostatnią pozycję widziałam. Rozwaliło mnie totalnie :)

    OdpowiedzUsuń