poniedziałek, 25 grudnia 2023

Recenzja Dźwięk Wolności

 

Dźwięk Wolności to historia oparta na faktach, której głównym bohaterem jest Tim Ballard, były agent rządowy USA, rezygnujący z pracy, aby poświęcić swoje życie ratowaniu dzieci przed handlarzami seksualnymi.
Postać głownego bohatera odgrywa Jim Caviezel, znany z roli Jezusa w filmie Pasja Mela Gibsona, który aktorsko poradził sobie w tej produkcji.
Film przestawia problem jakim jest handel dziećmi, ale robi to w subtelny sposób, bez epatowania przemocą. Przykładowo nie jest pokazany filmik, na którym wykorzystywane są dzieci, a zamiast tego widzimy reakcję Tima na niego.
Niektóre przedstawione dane mnie zaszokowały. Szczególnie fakt, że zyski z handlu dziećmi przegoniły handel nielegalną bronią oraz że szacuje się, iż w dzisiejszych czasach jest więcej niewolników niż w kiedykolwiek na świecie, nawet wliczając w to czasy, kiedy niewolnictwo było legalne.
Nie sposób nie kibicować głównemu boahterowi w jego misji. Z kolei poraża znikome zaangażowanie wyżej postawionych osób w ratowaniu dzieci, którzy uznają to za nieopłacalne. 
To taki film, które zapada w pamięć i wobec kórego nie można przejść obojętnie.
Z angielskimi napisami można obejrzeć tą produkcję tutaj.
Ocena: 4,5/5

13 komentarzy:

  1. To jest przerażający temat, który łamie serce.

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że mógłby mnie zainteresować ten film.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dla mnie to jest straszny i makabryczny temat, który zdecydowanie warto poruszać. Oglądałam kiedyś film o handlu kobietami... długo nie mogłam się otrząsnąć.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam do Ciebie zaufanie. Wierzę, że film warto zobaczyć.

    OdpowiedzUsuń
  5. Polecę ten film mojemu mężowi. Powinien trafić w jego gust.

    OdpowiedzUsuń
  6. Poruszający i ważny temat. Będę miała na uwadze tę produkcję.

    OdpowiedzUsuń
  7. Poruszający temat, będę miała ten film na uwadze

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam serdecznie ♡
    To trudny, przerażający temat. Jednak ja lubię takie mocne filmy i bardzo chętnie zobaczę i ten! Dziękuję za polecajkę.
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo mnie ten film poruszył - oglądałam go w kinie i nie obyło się bez wielu łez. Mocne kina zdecydowanie zasługujące na uwagę
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Trudny, ale bardzo ważny temat w obecnych czasach... Świetny film.
    Szczęśliwego Nowego Roku! 💖🤗

    OdpowiedzUsuń
  11. Temat wyjątkowo trudny wiesz że miałam go obejrzeć ten film? Może innym razem go zobaczę

    OdpowiedzUsuń
  12. Film wart obejrzenia, choć temat trudny, aktualny i przykry.

    Ściskam mocno :)

    OdpowiedzUsuń