środa, 2 czerwca 2021

Recenzja BTS - Butter

 Singiel "Butter" od BTS jest drugim w pełni anglojęzycznym kawałkiem zespołu. Dynamite okazał się ogromnym hitem i nie uniknę porównań tych dwóch piosenek. Kiedy dowiedziałam się, że singiel ma zostać nazwany "Butter", miałam złe przeczucia. Jakie są moje końcowe wrażenia?


BTS wciąż kontynuuje brzmienie funkowe i retro z lat osiemdziesiątych, powtarzając formułę, która sprawdziła się w przypadku ich wielkiego przeboju - Dynamite. Zaryzykuję tezę, że Butter jest ulepszoną wersją Dynamite.
Przy pierwszym przesłuchaniu Butter nie wydał mi się tak chwytliwy jak Dynamite, jednak po kilku odtworzeniach  doceniłam rytm Butter. Zaletą singla jest to, że wokale grupy nie wydają takich wysokich dźwięków, które męczą po kilku przesłuchaniach. Również słowa piosenki są lepsze (może dlatego, że RM brał udział w pisaniu tekstu). 
Podoba mi się zgrabne wplecenie partii rapu Sugi i Namjoona. 
W utworze można znaleźć nawiązania do "Smooth Criminal" Michaela Jacksona oraz "You Got It Bad" Ushera, a melodia przypomina "Another One Bites The Dust" Queen. 
Teledysk nie jest jakiś specjalny; bardziej podobało mi się mv Dynamite. Ukłonem w stronę fanów jest wspomnienie fanklubu BTS "ARMY" w tekście oraz ułożenie nazwy fandomu z figur członków grupy. 
Butter pobił rekord wcześniej należący do Dynamite - w ciągu 13 minut zaliczył ponad 10 milionów wyświetleń. 
Butter jest jednym z trzech anglojęzycznych kawałków zaliczających PAK na koreańskich listach przebojów (po Dynamite w 2020 i Let It Go w 2013 roku).
Najnowszy singiel BTS zadebiutował również na pierwszym miejscu na Bilboard Hot 100.
Ocena: 5 

4 komentarze:

  1. Teks piosenki jest nawet ok dość spokojny mówiący o miłość i uczuciach .
    Nie dam oceny nie da rady nie powaliła mnie mają leprze MV do oceniania

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie że tym razem w tekście jest RM, jednak mi angielskie single nie podchodzą - ani muzycznie ani tekstowo ani teledyskowo :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, gusta są różne :)
      zapomniałam jeszcze dopisać, że RM brał też udział w komponowaniu piosenki.
      dzięki za komentarz :)

      Usuń