czwartek, 5 sierpnia 2021

Najlepsze koreańskie ballady

Raz na jakiś czas trafiają się ballady, które mi się podobają, choć nie jestem ich fanką. Oto 10 moich ulubionych ballad w języku koreańskim.

1. Lee Sora - The Wind Blows (cover)

Piosenka Lee Sory The Wind Blows w wykonaniu Ha Yeon Soo i Kang Ei Shik w dramie Monstar. Bardzo poruszająca scena, z którą chciałam się podzielić z czytelnikami i szukałam pretekstu do zrobienia tego.
Przedstawia gnębienie chłopaka nazywanego przez swoich oprawców "radiem" poprzez kazanie mu śpiewać.

2. SM The Ballad - Hot Times
SM jest znane z dobrych wokali, żałuję więc, że projekt SM The Ballad nie jest kontynuowany.

3. Jonghyun - Y Si Fuera Ella
Wykonanie w które Jonghyun włożył całe serce.

4. Kang Seung Yoon - It Rains
Rockowa ballada śpiewana głębokim głosem Seungyoona bardzo mi się podoba.

5. ALi - Don't Act Foolish
Uwielbiam barwę głosu ALi. Mimo że piosenka opowiada o rozstaniu, nie jest przygnębiająca.

6. K.will - Please Don't...
Utwór przypadł mi do gustu, a teledysk zaskoczył.

7. Davichi - Turtle
Dość pogodna ballada, w której podoba mi się tekst.

8. Zhang Li Yin - Timeless
Głosy Zhang Li Yin i Junsu świetnie się komponują.

9. Ailee - Heaven 
Debiutancka piosenka Ailee zasłużenie stała się hitem.

10. FT Island- Lovesick
Kolejny rockowy kawałek na liście. Jestem oczarowana głosem Hongkiego.

A Wy? Jakie lubicie koreańskie ballady?

4 komentarze:

  1. Piosenka K.willa to taki klasyk i wciąż zaskakuje nowych ludzi w k-popie. Muszę przyznać, że nawet gdy podoba mi się jakaś ballada, to nieczęsto do niej wracam, bo zwykle są jednak nieco smutnawe do słuchania.

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę przyznać, że znam tylko 3 ballady z tych dziesięciu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niech zgadnę. Są to It Rains, Y Si Fuera Ella i Heaven.
      Dzięki za komentarz :)

      Usuń