wtorek, 17 sierpnia 2021

Recenzja TXT - The Chaos Chapter: Fight or Escape

 Do tej pory nie rozumiałam popularności TXT. Zapewne lwia część sukcesu grupy jest spowodowana byciem zespołem z tej samej wytwórni co BTS. Dotychczas nie podobały mi się piosenki promujące albumy i nie słuchałam całej płyty TXT. Jakie jest więc moje pierwsze wrażenie po zapoznaniu się z pełnym albumem boysbandu z HYBE?

LO$ER=LO♡ER - Rzadko mi się zdarza, żeby piosenka już za pierwszym przesłuchaniem przypadła mi do gustu, a tak się stało w przypadku LO$ER=LO♡ER. Podoba mi się klimat utworu, przywodzący na myśl wczesne lata 2000. Ten popowo rockowy kawałek ma bardzo chwytliwy refren i niezłe zwrotki. 

Ocena: 5.0


Anti-Romantic - to niczym nie wyróżniająca się spokojna ballada, której rytm wyznaczają pstryknięcia palcami. Wprowadza słuchającego w usypiający nastrój. Piosenka opowiada o podmiocie rozczarowanym dotychczasowymi doświadczeniami miłosnymi.

Ocena: 2.0


0X1=Lovesong - piosenka tytułowa albumu The Chaos Chapter: Freeze, który został wydany 2 miesiące temu. Utwór ten zapoczątkował drastyczną zmianę w brzmieniu grupy, który kojarzyła mi się dotąd z radosnymi kawałkami. Jest to zmiana jak najbardziej na plus. Chłopacy z TXT przeobrazili się w emo rockowych piosenkarzy, co mi się podoba.

Ocena: 5.0



Magic - kolejny singiel z teledyskiem. Futurystyczny klip współgra z wokalami chłopaków. Jest to typowo boysbandowy kawałek, z wpadającym w ucho refrenem śpiewanym falsettem. 

Ocena: 3.0


Ice Cream - Powtarzane w refrenie "I scream, You scream" skojarzyło mi się z piosenką Red Velvet "Ice Cream Cake". Jest to dosyć nudnawy kawałek; nie nadaje się ani do potańczenia ani do włączenia w tle do posłuchania.

Ocena: 2.5 


What If I Had Been That Puma - Piosenka zawierająca zbyt dużo autotune, by mi się podobała. Ten krzykliwy kawałek nie ma ani chwytliwego refrenu ani ciekawych zwrotek. 

Ocena: 1.0 


No Rules - Ta radosna, piosenka o szybkim tempie ma funkowe rytmy i jest idealnym kawałkiem na lato do potańczenia. 

Ocena: 4.0


MOA Diary - kolejny utwór wpasowujący się  w letnie klimaty. Sprawia, że mimowolnie nuci się nonsensowne "Dubadu wari wari"  w refrenie.

Ocena: 3.0


Dear Sputnik - Wydawać by się mogło, że jest to zwyczajna piosenka z gatunku dance pop, jednak podoba mi się jej nastrój; ma w sobie to "coś".

Ocena: 4.0


Frost - kolejny ciekawy utwór. Jego zaletą jest to, że nie jest monotonny, a wręcz przeciwnie - jest całkiem wymyślny. 

Ocena: 4.0


0X1=Lovesong (I Know I Love You) (feat. Seori) (Emocore Mix) - Nie jestem fanką remixów, dlatego i ten mi się nie spodobał.

Ocena: 2.0


Ocena ogólna: 3,2/5

Jest to średniej jakości album, jednakże bardzo podobają mi się dwie tytułowe piosenki, do których z pewnością będę wracać. Z dalszą ciekawością będę oczekiwać kolejnych krążków od TXT.

7 komentarzy:

  1. Gdzieś na samym początku kariery ten zespół wydał piosenkę, to chyba nawet nie był comeback, ale miała klip. Który obejrzałam niestety z włączonymi słowami. Tekst tamtej piosenki był dla mnie tak niekomfortowy, że skutecznie zniechęciłam się do zespołu. Aczkolwiek nie da się zaprzeczyć, że bardzo dużo o nich słychać i obecnie są bardzo chwaleni za swoją muzykę bardziej niż za bycie z tej samej wytwórni co BTS.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda tylko, że za tym chwaleniem nie idą w parze wysokie miejsca na liście przebojów. Ich ostanie piosenki na nie zasługują.
      Dzięki za komentarz :)

      Usuń
  2. wiśnie i biszkopty21 sierpnia 2021 12:23

    Nie interesuję się kpopem, ale LOSER=LOVER to zwykła popowa piosenka, do wykonania nie mogę się przeczepić bo jest porządne, nawet gdzieś tam ktoś ma bardziej krzykliwy głos... ale jednak brakuje czegoś co by mnie w niej ujeło, sprawiło że będę słuchał przez następne pare dni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za komentarz :)

      Usuń
    2. wiśnie i biszkopty22 sierpnia 2021 13:18

      a 0X1=Lovesong jest lepsza ale dla mnie dalej zbyt popowo. chyba się już nigdy nie przekonam do takich łagodnych piosenek + fajny basen mają, też chce

      Usuń
  3. Nie zgadzam się z twoim zdaniem ale twoje zdanie
    Słucham ich od samego początku nie nic do narzucenia

    OdpowiedzUsuń