wtorek, 12 września 2023

Recenzje koreańskich dram - część 12

 Oto krótkie recenzje dram, w których główną rolę odegrał Ji Chang Wook. 


THE K2
Kim Je Ha jest byłym żołnierzem, który prowadzi z pozoru normalne życie. W końcu dzięki swoim umiejętnościom zostaje zwerbowany przez firmę ochroniarską i zaczyna być nazywany K2. Przypadkiem Kim Je Ha widzi coś, czego nie powinien był zobaczyć. Właśnie wtedy dostaje ofertę pracy od Choi Yoo Jiny, która to pochodzi z bogatej rodziny i jest żoną kandydata na prezydenta. Jednakże ów pretendent na prezydenta ma sekret,  który ukrywa w zamknięciu. Jest nim jego córka Anna, którą to Kim Je Ha spotkał już kiedyś w Hiszpanii. Po czyjej stronie opowie się K2?
Fabuła dramy jest prosta i nie trzeba skupiać na niej uwagi, ale jest wciągająca i trzyma w napięciu.
Zostałam pozytywnie zaskoczona aktorstwem Yoony z SNSD, a Ji Chang Wook jak zwykle daje radę.
Ocena: 4/5 

Healer
Seo Jung Hoo jest tzw. "chłopcem na posyłki". Za odpowiednią opłatą wykona każde zlecenie, jeżeli nie wiąże się ono z morderstwem. Pod maską Healera zadarł już z kilkoma organizacjami, które starają się go złapać, jednak nikt nie wie, kim w rzeczywistości jest. Pomaga mu starsza kobieta, genialna hakerka, zajmująca się techniczną stroną ich pracy. Jedno z jego zleceń jest ściśle powiązane z pewną dziewczyną, Chae Young Shin, pracującą jako reporterka, która pisze o sławnych osobach. Dziewczyna zaczyna interesować się Healerem, kiedy ten stara się do niej zbliżyć, dzięki czemu odkrywa ich wspólną przeszłość...
Ta drama jest w trójce najlepszych komedii romantycznych, jakie obejrzałam. Zapewnia naprawdę przednią rozrywkę. Sceny, w których główny bohater próbuje ukryć przed swoją lubą prawdziwą  tożsamość są przekomiczne. Dodatkowo aktorstwo Ji Chang Wooka jest rozbrajające. 
Ocena: 5/5

If You Wish Upon Me
Życie Yoon Gyeo Ryego nie było usłane różami. Jako dziecko mieszkał w sierocińcu. Następnie przebywał w areszcie dla nieletnich, a także w więzieniu. Po wyjściu na wolność postanawia zawalczyć o swoją przyszłość. Pewnego dnia, z powodu pewnego incydentu, zgłasza się do hospicjum jako wolontariusz. Tam poznaje Kang Tae Shika, który jest liderem wolontariuszy, oraz pielęgniarkę Seo Yeon Joo.
Wolontariusze spełniają statnie życzenia pacjentów hospicjum. Nie sposób się nie zwruszyć, kiedy poruszane są tematy przemijania i śmierci. Nie dziwią mnie niskie wskaźniki oglądalności bo nie jest to łatwa drama. Sama przepłakałam pierwsze odcinki, a z czasem serial zrobił się jeszcze ciekawszy.
Tym razem Ji Chang Wook gra wrażliwego chłopaka skrzywdzonego przez los i mirzącego się z demonami z przeszłoźci, który nie tyle co przechodzi przemianę, ale odkrywa swoje prawdziwe ja.
Jest to ciepły serial, w którym najbardziej podobało mi się ostatnie życzenie pana Kanga.
Ocena: 4/5

Cesarzowa Ki
Porwana w młodości do niewoli Seung-nyang Lee ucieka swoim oprawcom i udając chłopca, zostaje wojownikiem. Kiedy razem z przypadkowo poznanym księciem Yoo Wangiem chroni wygnanego przez rodzinę następcę tronu Ta-hwana, dziewczyna ratuje mu życie. Po tym, jak jej prawdziwa płeć wychodzi na jaw, Seung-nyang trafia do pałacu ocalonego mężczyzny jako służąca. Kobieta zostaje konkubiną zakochanego w niej młodego cesarza, który następnie bierze ją za żonę.
Seung-nyang poprzysiega, że pomści śmierć swojej matki i ojca. Każdy krok przybliża ją do zemsty na oprawcach jej rodziców. W tym celu zawiera kilka przymierzów, ale na pełnym intryg dworze cesarskim twój sojusznik może w mgnieniu oka przeobrazić się we wroga. 
Drama ta mimo że ma 51 odcinków, nie ciągnie się. Ma idealny balans komedii z dramatem, dzięki czemu ona nie nuży. 
Ocena: 4/5

13 komentarzy:

  1. Szczególnie ta ostatnia drama mnie zaciekawiła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwsza i drugą chętnie bym zobaczyła. Ciekawy facet ten aktor. Fabuła też mnie ciekawi. Ja wczoraj skończyłam Chocolate - przepiękny serial, wyłam non stop - a wcześniej widziałam Its okay to not be okay. Równie cudowny. Polecam oba.

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Its okay to not be okay jest świetne!
      Chocolate nie widziałam, ale dam szansę temu serialowi :)

      Usuń
  3. Serial "Healer" mnie zainteresował. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ji Chwng Wook jest swietnym aktorem i fajna obsade mial przy nim w Empress Ki i The K2 , swietne tematyki romansow, ale nie przesadne ze slodkoscia co przyciaga uwage i jeszcze bardziej zacheca do ogladaia. Kto noe ogladal goraco polecam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwsza drama wydaje się dla mnie najciekawsza😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Intrygujące. Myślę, że Cesarzowa Ki spodoba mi się najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytając Twoje recenzje filmy wydają się ok, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam wiele dobrego o "Healer" ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak zawsze znalazłam tu coś ciekawego

    OdpowiedzUsuń
  10. Ile ja się dzięki tobie dowiaduje o koreańskiej kulturze :D Moja siostra też słucha wiele zespołów ale najbardziej kocha Stray Kids. Wczoraj kupiła nawet ich najnowszą płytę ;)
    Miłego dnia! :) Pozdrawiam!
    Wildfiret

    OdpowiedzUsuń
  11. Obejrzałabym chętnie If You Wish Upon Me a później Healer na rozluźnienie :)

    OdpowiedzUsuń