niedziela, 31 lipca 2022

Recenzje piosenek - lipiec 2022

 WINNER – Holiday

Nie jestem wielką fanką WINNER, ale uwielbiam głos SeungYoona. I love you to świetna nieprzekombinowana piosenka na lato z chwytliwym refrenem.
Na albumie najbardziej pozytywnie wyróżnia się Holiday. Cały album utrzymany jest w radosnym klimacie, idealnym na tą porę roku.
Ocena: 4/5

VIVIZ – Summer Vibes
Nie znałam do tej pory twórczości tego zespołu, więc nie miałam żadnych oczekiwań.  Okazało się, że Loveade to ciekawy taneczny kawałek z perkusją w tle. 
Cały album jest zaskakująco dobry. 
Ocena: 3,7/5

Chung Ha -  Bare & Rare
Sparkling to utwór utrzymany w klimacie retro z zapadającą w pamięć melodią. Paradoksalnie jest on najsłabszy na płycie.
Całego albumu słucha się przyjemnie, ale najbardziej przypadła mi do gustu piosenka XXXX, mająca mroczny klimat. Możliwe, że jest to jeden z silniejszych kandydatów na najlepszy krążek roku.
Ocena: 4,3/5

Super Junior - The Road: Keep on Going
Mango to prosty kawałek, którego melodia jest dość przewidywalna. Jeszcze raz przypomniałam sobie jak bardzo cenię sobie zachrypnięty głos Yesunga.
Everyday brzmi jak radosny kpop sprzed dziesięciu lat, co wywołuje we mnie nostalgiczne uczucia.
Ocena: 3/5

Chobom (Apink) – Copycat
Lubię Apink, ale ten subunit nie rozpadł mi do gustu. W zamierzeniu powtarzane w refrenie Copycat „lalala” miało być chwytliwe, ale jest tylko natrętne. 
Feel Something to tylko o niewiele lepsza piosenka, z kolei Oskar jest przeciętna.
Ocena: 3,5/5

SF9 - The Wave OF9
Scream to wyróżniający się kawałek, który mógłby lecieć na dyskotece, by ludzie się przy nim świetnie bawili. Jest trochę powtarzalny, ale nie w nachalny sposób.
 Album wypełniony jest utworami na lato, co mi odpowiada. 
Ocena: 4/5

J-Hope (BTS) – Jack In The Box
Arson jest kontynuacją wydanego wcześniej mrocznego More. Te pre-release brzmiało innowacyjnie bowiem w refrenie przekształcił się  w rockowy utwór. 
J-Hope zerwał z wizerunkiem radosnego rapera, ukazując fanom nieznaną stronę. Arson brzmi jednak dość monotonnie. 
Najbardziej spodobała mi się piosenka Equal Sign. 
Ocena: 3,5/5

ITZY – Checkmate
ITZY miało kilka zapadających w pamięć głównych singlów. Sneakers ma charakterystyczny już dla tego zespołu klimat z powtarzalną formułą, więc z pewnością spodoba się fanom grupy.
Dla mnie ich piosenki zaczynają brzmieć tak samo, choć nie są złe. Chętnie zobaczyłabym dziewczyny w czymś odmiennym.
Pozostałe kawałki brzmią dość innowacyjnie. Podoba mi się to, że nawet nie mając potężnych wokali, dziewczyny są w stanie nagrać interesujące utwory.
Ocena: 3,5/5

Hyolyn – iCE
Hyolyn powróciła po wydanym w tym roku solidnym Layin' Low. No Thanks nie jest złą piosenką, ale brakuje w niej „tego czegoś”. Hyolyn ma jeden z najbardziej unikalnych barw głosu w kpopie, ale nie słychać tego w promowanym singlu. Wygląda to tak, jakby jej wokal został zagłuszony przez instrumenty.
Na albumie najbardziej spodobały mi się Over You i Waka Boom. Warto odnotować, że Hyolyn brała udział w komponowaniu każdej piosenki na albumie.
Ocena: 3,3/5


NCT U – Rain Day
Nie jestem fanką NCT U, jednakże tym razem grupie udało się mnie oczarować. Rain Day to relaksujący utwór zaśpiewany przez Taeila, Kuna i Yangyanga. 
Ocena: 4/5

Hyuna – Nabillera
Będę szczera. Kilka ostatnich comebacków Hyuny było kiepskich. Nabillera kontynuuje ten trend. Piosenka ani jest ani taneczna ani relaksująca – jest nijaka. To samo można powiedzieć o reszcie utworów na płycie.
Ocena: 2/5

Yuju – Evening (ft. Big Naughty)
Yuju, która była moją ulubioną członkinią w Gfriend,  nie kazała fanom czekać dłużej niż pół roku na nową muzykę. Evening to tylko trochę gorsza piosenka od jej debiutanckiego solowego Play.
Ocena: 3/5

Xdinary Heroes – Hello, World!
Xdinary Heroes to zespół z JYP Entertainment, który zadebiutował w grudniu 2021 roku i od razu przyciągnął moją uwagę.
Tym razem powrócili z chwytliwym punkowym Test Me. Na albumie znajduje się pare kawałków alternatywnego rocka, za czym przepadam.
Ocena: 4/5

14 komentarzy:

  1. Mam bardzo podobne przemyślenia! Szczególnie jeśli chodzi o Chunghę ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielkie umysły myślą podobnie haha
      Dzięki za komentarz :)

      Usuń
  2. ITZY girls are so nice and talented

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. They are! I'm recently into them :)
      Thank you for a comment

      Usuń
  3. O widzę że tobie ten miesiąc przypadł muzycznie ^^ ja niestety do większości tych piosenek mam dość neutralne podejście :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też jakoś nie szaleję za tymi piosenkami, ale już się nie mogę doczekać wydawanych w tym miesiącu piosenek od girls bandów
      Dzięki za komentarz :)

      Usuń
  4. Miesięczne zestawienie nie zrobiło na mnie za dużego wrażenia. Ale jakbym miała wybrać, to nutka J-Hope jest całkiem fajna :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki za propozycje muzyczne, posłużą mi jako inspiracja do pisania:) Zaliczyłam wielki powrót do pisania FF (po 6 latach!) i choć nie siedzę już w kpopie, to poczułam ogromną chęć kontynuowania mojego opowiadania o Big Bang. Cieszę się, że ktoś w czasach wattpada prowadzi jeszcze blogi, wattpada nie lubię, a na blogu wszystko jest przejrzyste:) Btw są one też potężnym źródłem wiedzy dla osoby, która już nie siedzi w kpopie, a pisze kpopowy FF😂
    Btw zapraszam chętnych na moje (ponoć ciekawe) wielowątkowe opowiadanie o Big Bang: butterflyyoja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz. Na pewno wpadnę odwiedzić Twojego bloga i skomentuję :)

      Usuń
    2. Ja również dziękuję za wszystkie komentarze na moim blogu i cieszę się, że coś tam przypadło do gustu😊

      Usuń