wtorek, 19 marca 2024

Recenzje koreańskich dram - część 18

 Zapraszam na mini recenzje dram ostatnio przeze mnie obejrzanych. Tym razem będą to seriale, w których główną rolę odagrał Song Kang.


Prognozy pogody i miłości
Jin HaKyeong to meteorolożka, kóra została zdradzona przez swojego narzeczonego. Od tego czasu postanowiła, że nie będzie umawiąć się z kolegami z pracy.
Jednak gdy spotyka na swojej drodze młodszego od niej Lee SiWoo postanawia złamać tą zasadę. 
Ich relacja jest równie nieprzewidywalna jak pogoda w Korei Południowej. 
Ciekawiły mnie również wątki meteorologiczne, mimo że nie rozumiałam połowy z używanych przez synoptyków terminów.
Mocną stroną serialu jest kreacja postaci pobocznych. Najbardziej interesowały mnie losy meteolologa Um, który większość życia pracował i nie był obecny w życiu swojej żony i córki. Utożsamniałam się z dzieckiem synoptyka bowiem mój tata jako marynarz również większość życia spędził na morzu w rejsach.
Ocena: 4/5

My Demon
Ta drama to opowieść o dwustuletnim diable Jung Gu Wonie, który pewnego dnia traci tatuaż będący źródłem jego mocy na rzecz bogatej dziedziczki Do DoHee.
By używać swojej mocy demon potrzebuje trzymać za rękę Do DoHee, która z kolei znajuduje się w tarapatach - ktoś nastaje na jej życie. W związku z tym główni bohaterowie postanawiają żyć w symbiozie. Gu Won chroni bogaczkę, a ona służy mu pomocną ręką.
Sama fabuła była dość ciekawa. Ponadto podobał mi się humor w tym serialu oraz niezaprzeczalna chemia między parą.
Co prawda Gu Won był bardziej komiczny niż demoniczny, to Song Kang dobrze wypadł w swej roli - był rozbrajający. Bawiłam się całkiem dobrze oglądając tą dramę.
Ocena: 4/5

Nevertheless 

Park Jae Eon uważa randki za stratę czasu, ale lubi flirtować. Nie daje się ponieść emocjom i rysuje wyraźne granice między sobą a innymi ludźmi oraz nie ujawnia, co czuje. Jednak kiedy Park Jae Eon spotyka Yoo Na Bi, chce jednak przekroczyć te granice. Yoo Na Bi chce się umawiać, ale nie ufa miłości. Po gorzkich doświadczeniach z pierwszą miłością nie wierzy już w przeznaczenie. Kiedy jednak spotyka Parka Jae Eona, wywiera on na nią magiczny wpływ, który podważa decyzję Na Bi o trzymaniu się na uboczu.
Podobało mi się seksualne napięcie między głównymi bohaterami, zwłaszcza na początku. W późniejszych odcinkach zbyt dużo poświąconej uwagi przypadło postaciom pobocznym, których to wątki nie zainteresowały mnie.
Ocena: 4/5

Navillera
Navillera to opowieść o dwóch bohaterach. Pierwszym jest Chae Rok, 23-letni utalentowany tancerz baletowy, a drugim 70-letni Deok Chool, który chce pobierać lekcje baletu.
Trener Chae Roka zarządza by ten został instruktorem tańca starszego pana, jednak chłopak nie jest zachwycony tym pomysłem. Nie on jeden zresztą - prawie cała rodzina jest przeciwna uprawianiu baletu przez Deok Choola, ponieważ, jak argumentują, powinien on "starzeć się z godnośćią" 
Czy młody ambitny Che Rok i pełen optymizmu staruszek znajdą wspólny język?
Podobał mi się również wątek dawnego kolegi tancerza, który obwiniał go o zaprzepaszczenie kariery piłkarza.
Ta drama chwyta za serce i nie chce puścić.
Navillera to wzruszająca i ciepła opowieść o pasji, rodzinnych więzach oraz przyjaźni.
Całości dopełniają piękne sceny tańca oraz poruszająca muzyka.
Zachęcam do oglądania! 
Ocena: 5/5

Love Alarm sezon 1
Love Alarm to aplikacja informująca, kto w promieniu 10 metrów jest w kimś zakochany. Kiedy Kim JoJo pobiera wspamnianą aplikację, zostaje wplątana w trójkąt miłosny razem z Kwan SeongOh - bogatym i popularnym lecz niekochanym przez rodziców chłopakiem - oraz jego przyjacielem Lee HyeYeongiem.
Kim JoJo nie ma w życiu łatwo. Musi spłacać długi swoich nieżyjących rodziców, a ciotka, u której mieszka, i jej córka źle ją traktują. 
Serial jest cąłkiem wciągający. Szczególnie ciekawy był wątek sekretu, który miała Kim JoJo.
Ocena: 4/5

Love Alarm sezon 2
Drugi sezon Love Alarm opowiada o miłosnym trójkącie między przyjaciółmi: JoJo, HyeYeong oraz SeonHa.
Tym razem główna bohaterka otrzymuje od twórcy aplikacji nową opcję - włócznię, którą może aktywować samodzielnie, wskazując w kim jest zakochana. 
Czy JoJo dokona właściwego wyboru?
Prawdę mówiąc twórcy serialu raczej nie mieli pomysłu na drugi sezon. Odcinki dłużyły mi się nawet mimo tego, że reżyser wprowadził wątek kryminalny, który zapewne w założeniu miał zaintrygować widzów.
Ocena: 3/5

28 komentarzy:

  1. Love Alarm mnie zaciekawiła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawi mnie praca meteorologów, więc to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Do tej pory znałam tylko koreańską pielęgnację. Nic dziwnego, że w tych serialach mają takie ładne buźki.
    Love alarm ciekawy. Jeszcze chyba nikt nie wymyślił takiej aplikacji, a jakby wymyślił, to by dopiero narobił zamieszania!😆🙄 Serdecznie pozdrawiam 🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak. W dramach Koreańczycy mają mega zadbaną cerę :)

      Usuń
  4. "Prognozy pogody i miłości" i "My Demon" oglądałam z przyjemnością. Szczególnie ten pierwszy z wymienionych. Bardzo fajne były te wątki meteorologiczne. "Navillera": jestem wciąż w trakcie, dawkuję sobie tę dramę, jest taka wzruszająca... :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uuu. Fajne filmy. Zaciekawiły mnie wszystkie. Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe dramy. Być może na którąś się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Oni wszyscy wyglądają tak młodo

    OdpowiedzUsuń
  8. Tym razem, widzę, recenzje monograficzne. Song Kanga odkryłam przypadkiem i na początku zupełnie nieświadomie obejrzałam kilka dram z nim niemal po kolei. To chyba był jeszcze ten czas, kiedy wszystkie azjatyckie twarze wyglądały dla mnie podobnie. Ale to przeszłość.
    Widziałam wszystkie ocenione tu dramy i jeśli miałabym stworzyć mój porywany ranking to wyglądały on tak: 1. Navillea, 2. Nevertheless, 3. Prognozy pogody i miłości, 4. Love Alarm, 5. My Demon.
    Chociaż nad kolejnością 4 i 5 musiałam się trochę zastanowić, bo Love Alarm oglądałam już dosyć dawno, a My Demon jest fabularnie nierówny. Szkoda, że wątki poboczne zostały trochę zaniedbane i czasami są wg mnie niepotrzebne dłużyzny, oraz kilka scen średnio logicznych. Moja ulubiona scena to tango. Kto oglądał, wie, o czym mówię, kto nie to się przekona. Nie będę spoilerowała.
    Z netflixowym dram z Song Kangiem nie oglądałam tylko Sweet Home, ale to raczej nie mój gatunek po prostu.

    OdpowiedzUsuń
  9. Też widziałam wszystkie zaprezentowane dramy w tym poście.
    1. Navillera - piękna, wzruszająca i przejmująca historia o przyjaźni i spełnianiu marzeń, zgadzam się z oceną, obraz naprawdę warty obejrzenia.
    2. Nevertheless - odważniejszy niż wcześniejsze dramy, które widziałam, dlatego przyjemnie się oglądało. Zawiodłam się troszkę gdy wprowadzono przyjaciela z dzieciństwa, zrobiło się słodko i ciut przewidywalnie.
    3. Love Alarm - pierwszy sezon super, coś innego i ciekawego. Przeraża fakt, że ludzie mogą być zdolni zawierzyć zdrowe ludzkie relacje i uczucia zwykłej aplikacji. Drugi sezon jak dla mnie był zwyczajnie męczący.
    4. My Demon - spodziewałam się zupełnie czegoś innego, a okazało się, że to zwykła komedia romantyczna, kto gustuje w takich dramach na pewno będzie zadowolony.
    5. Prognozy pogody i miłość - jakoś mi zleciała ta drama i zupełnie nie chwyciła mnie za serce
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Aktor ma naprawdę bardzo ładną urodę :) Super, że podzieliłaś wpis na recenzje dram właśnie z daną osobą.
    Nevertheless chyba najbardziej przypadło mi do gustu. Ostatnio mam ochotę na takie nieobciążające romansidła.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz i również pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Trójkąty miłosne są dość popularne od długiego czasu :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Chyba często je oglądasz :D Ja ostatnio wgl nie mam czasu na obejrzenie czegokolwiek :/
    Miłego dnia! :)
    Angelika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W te radosne Święta Wielkanocne życzę Ci mnóstwa uśmiechu, ciepła rodzinnego, pysznych przysmaków i wspaniałych chwil spędzonych w gronie najbliższych. Niech będzie to czas pełen błogosławieństw i wzajemnej życzliwości!
      Wesołych Świąt! 🐣⛪🐇
      Angelika

      Usuń
  13. My Demon bardzo chętnie bym obejrzała. O ile humor w tej dramie mi podejdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jakoś nie mogę zabrać się do tych dram, ale aktor rzeczywiście śliczniusi 🤩

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie znam tych filmów. Fajnie że masz taką pasję i ciekawie opowiadasz o filmach. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń