poniedziałek, 1 kwietnia 2024

Recenzje piosenek - marzec 2024

        Zapraszam do zapoznania się z kpopowymi piosenkami wydanymi w marcu. Osobno oceniam promowanego singla, a osobno pozostałe utwory na płycie w skali od 0 do 5. 

LE SSERAFIM - Smart

Co prawda Smart zostało wydane w lutym, ale teledsyk ukazał się w marcu. Bardzo podoba mi się ta piosenka. Swoją drogą dziewczyny z zespołu chudną z każdym powrotem coraz bardziej...
Ocena: 4,7/5

Highlight - Body
Kiedyś byłam wielką fanką BEAST i sentyment pozostał. Body to chwytliwy kawałek, wybijający się nieco ponad prezciętność. Podoba mi się dźwięk gwizdania w refrenie.
Ocena: 3,5/5

Wendy (Red Velvet) - Wish You Hell
Wendy to moja ulubienica w Red Velvet, więc byłam ciekawa jej albumu. Wish You Hell to jednak dość monotonny utwór. Plusem jest zapadający w pamięć refren.
Ocena singla: 4/5
Ocena albumu: 4,2/5

V (BTS) - FRI(END)S
Oczarowała mnie ta piosenka od pierwszego przesłuchania. Podoba mi się najbardziej z dotychczasowo wydanych utworów przez Taehyunga, przebijając nawet Sweet Night. 
Ocena: 4,8/5

Kim NanJoo - BAD
APink to jedna z moich ulubionych kpopowych grup więc z niecieprliwością oczekiwałam na to, co do zaoferowania ma NamJoo. 
Bad to piosenka przywadząca mi na myśl "Problem" od Ariany Grande. Jest to dostatecznie chwytliwy kawałek.
Ocena singla: 4/5
Ocena albumu: 4/5

DAY6 - Fourever
DAY6 czekało z wydaniem kolejnej muzyki blisko 3 lata. W międzyczasie z grupą rozstał się Jae, a tytuł tego albumu sugeruje, że nie zapowiada się jego powrót. 
Tym razem Welcome to the Show wydaje mi się powrotem zespołu do korzeni, do ich wcześniejszych utworów, co przyjęłam z entuzjazmem.
Ocena singla: 4/5
Ocena albumu: 4,5/5

NCT Dream - Dream()Scape
Lubię chłopaków z NCT Dream, mimo że notorycznie rozczarowują mnie swoją muzyką. Tym razem powrócili z mrocznym konceptem, który wg mnie im nie pasuje. Do tego nie podoba mi się monotonne powtarzanie w refrenie tytułu piosenki... 
Ocena singla: 1/5
Ocena albumu: 2/5

BABYMONSTER - Babymons7er
Nie sądziłam, że jest to możliwe ale BABYMONSTER powróciło z piosenką jeszcze gorszą niż Batter Up. Sheesh brzmi jak słaby kawałek odrzucony przez Blackpink. Ten hiphopowy utwór niezbyt pasuje tym młodym członkiniom. Dodatkowo cieżko stwirdzić, żeby zespół wypracował własny styl - na razie jest wierną kopią starszej grupy z YG Entertainment.
Ocena singla: 0/5
Ocena albumu: 1/5

21 komentarzy:

  1. Akurat w tym miesiącu mamy chyba całkowicie odmienne gusta ^^ dla mnie LS brzmią zbyt podobnie do Tyla i "Women", chyba tylko Wendy mnie zaciekawiła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wpadła mi w ucho piosenka Wendy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. I love Kim Namjoo's song the best:) DAY6 song was good too. Wendy's style this comeback was super.

    OdpowiedzUsuń
  4. "Wish You Hell" ciekawe, teledysk też. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdecydowanie Wish You Hell podoba mi się najbardziej.
    Smart przypomina mi za bardzo kilka innych piosenek, Body jest w sumie dość zaskakujące, z płyty DAY6 podoba mi się każda piosenka, ale ta wybrana na główny singiel akurat najmniej, Bad mnie nie przekonało zupełnie, ale sprawdzę podobieństwo, o którym wspominasz. Dream powinni pójść ze swoją muzyką w inną stronę.
    A sytuacja BABYMONSTER jest po prostu smutna, bo YG trze po kreatywnym dnie, o ile nie aktywnie kopie pod sobą dołek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, album DAY6 jest lepszy niż promowany singiel.
      Dziękuję za podzielenie się swoją opinią :)

      Usuń
  6. Mnie się podoba Bts znowu 😂 i Wendy 😁

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki za recenzje. Muszę przesłuchać. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja ogólnie znam tylko BTS. Ale przesłuchałam sobie Twoje propozycje i całkiem inaczej niż Tobie najbardziej spodobały mi się dwie ostatnie piosenki hihi.
    Zdecydowanie wolę też męskie granie ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za poświęcony czas przy odsłuchaniu :)
      Cieszę się, że coś Ci się spodobało :)

      Usuń
  9. Powiem tak - dzięki zajęciom w szpitalu psychiatrycznym, gdzie mam muzykę - znam te piosenki! Bo z reguły, pod koniec lekcji dzieciaki (IV-VII) dzielą się ze mną piosenkami, których słuchają.

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajne zastawienie, nawet te dwie ostatnie tak źle bym nie oceniła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za przesłuchanie :)
      Myślę, że moja niechęć do dwóch ostatnich piosenek bierze się stąd, że to utwory z dwóch największych wytwórni w Korei, od których można wymagać wysokiej jakości :)

      Usuń