czwartek, 4 kwietnia 2024

Recenzje koreańskich dram - część 19

 Zapraszam do zapoznania się z dramami, które niedawno obejrzałam.


My Runway
Licealistka Han SeoYun o niskim wzroście marzy o zostaniu modelką. Udaje się na casting w składzie którego w jury jest znany model Na JinWook. Prosto z mostu mówi on dziewczynie, że nie nadaje się ona, by pracować w tym zawodzie.
Tego samego dnia wieczorem magicznie zamieniają się ciałami. 
To krótka bo licząca tylko 6 odcinków, trwających niespełna pół godziny, drama.
W związku z tym relacja między głównymi bohaterami postepuje bardzo szybko i ciężko jest uwierzyć w ich głęboką miłość.
To lekka komedia romantyczna na jeden wiecżór.
Sama jako fanka Ahn Bo Hyuna wyczekiwałam scen z nim w roli głównej.
Ocena: 3/5

Flex X Cop
Jin Yi Soo, urodzony w bogatej rodzinie hulaka pewnego dnia w trakcie łapania kryminalisty, który dźgnął jego przyjaciela, zostaje omyłkowo aresztowany przez policjantkę Lee Kang Hyun. 
Okazuje się, że delikwent zatrzymany przez Yi Soo to morderca.
By uniknąć stania się pośmiewiskiem, policja proponuje bogaczowi zostanie policjantem, co nie przypada do gustu Kang Hyun.
Czy ta dwójka ma szansę się porozumieć i stworzyć zgrane duo?
W dramie oprócz całkiem zajmujących spraw rozwiązywanych przez skłóconych głównych bohaterów, ciekawy jest wątek tajemnicy z dzieciństwa Yi Soo. 
Serial ogląda się przyjemnie - jest zachowany balans między humorem a pełną napięcia akcją.
Ahn Bo Hyun to już uznana marka, jesli chodzi o aktorstwo, a Park Ji Hyun doskonale mu wtóruje.
Ocena: 4,7/5

Squid Game
456 bardzo różnych od siebie osób otrzymuje zaproszenia do udziału w tajemniczej grze. Łączy ich jedno - wszyscy mają poważne problemy finansowe. Gra, w której stawką jest 45,6 miliarda południowokoreańskich wonów, toczy się na tajnym i zamkniętym terenie i obejmuje serię "tradycyjnych" dziecięcych zabaw, w których karą za przegraną jest śmierć. Komu uda się wygrać w tę okrutną grę i jaki, tak naprawdę, jest jej cel?
Prawdę mówiąc, oglądałam tą dramę zaraz po jej wyemitowaniu, jadnakże już zaczęły się przygotowania do drugiego sezonu, który też zrecenzuję.
Serial jest o tyle dobry bo zapadający w pamięć.
Twórcy tej produkcji nie ukrywali, że inspirowali się japońską Liar Game. O ile kolejny sezon w Liar Game miał sens, jako że akcja kręciła się wokół naiwnej dziewczyny wpadającej w kłopoty i geniusza, który ratował ją z opresji, rozwiązując logiczne zagadki, to kontynuuacja Squid Game wydaje mi się niepotrzebna i nie sądzę, żeby dorównała pierwszemu sezonowi.
Ocena:4,7/5

28 komentarzy:

  1. "Squid Game" oglądałam 1 sezon i mi się podobał. Dobrze zrealizowany, ciekawie zagrany serial. Trzymał w napięciu, angażował widza. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tych dram oglądałam "My Runway" I "Squid Game". Nie należą do moich ulubionych dram. Wydaje mi się, że temat zamiany ciał, jaki mamy w "My Runway" trochę mi się przejadł po filmach zachodnich, ale drama całkiem sympatyczna. Taka dla odstresowania. Co do "Squid Game", to doceniam tą dramę, jej wymowę czy przesłanie, ale to w sumie nie do końca moja bajka. Nie ukrywam, że jest brutalna, ale też pokazuje, co człowiek jest w stanie znieść, żeby dostać to co chce (w tym wypadku pieniądze) i motywację, jaka nimi kieruje. Ale też zadaje pytanie, czy warto? Nie wiem, czy będę oglądała kolejny sezon.
    "Flex X Cop" mam zapisane do obejrzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja obejrzę z ciekawości SG, ale nastawiam się na rozczarowanie.

      Usuń
  3. Mnie bardzo zaciekawiłaś recenzja tej pierwszej dramy. Ciekawy motyw 😀

    OdpowiedzUsuń
  4. O Squid Game sporo pozytywów słyszałam i kusi mnie obejrzeć. Zawsze jak się coś wybije, to nawet jak fabuła skończona, to robią drugi sezon. Nie zawsze jednak jest to dobre. Też nie lubię przedłużania na siłę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że drugi sezon będzie porażką.

      Usuń
  5. Lubię oglądać komedie romantyczne, dlatego ta pierwsza drama
    podoba mi się najbardziej.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwsza propozycja to chyba coś dla mnie.
    Może się skuszę? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie wiem xD
      To dość słaba drama. Na początek poleciłabym It's okay not to be okay na netflixie :)

      Usuń
  7. Flex X Cop jest dla mnie sporym zaskoczeniem. W sumie to nic się nie spodziewałam po tej dramie. Zaczęłam oglądać tylko dla Ahn Bo Hyuna. Szybko okazało się, że to całkiem udana produkcja. Cieszę się, że będzie drugi sezon.

    OdpowiedzUsuń
  8. Fabuła Liar game wydaje się ciekawsza niż Squid Game.
    Przyjemnego tygodnia!🤗

    OdpowiedzUsuń
  9. Ostatnia propozycja szczególnie mnie zaciekawiła :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Żadnej z nich nie znam ale ja w ogóle mało oglądam filmów.

    OdpowiedzUsuń
  11. Squid Game ogladałam, jest strasznie poruszająca.

    OdpowiedzUsuń
  12. Oooo ten Squid game wydaje się super. Koniecznie muszę obejrzeć. Ja polecam serial Doktor Konotori i First love. Przepiękne oba i bardzo wzruszające

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze mam do obejrzenia polecane przez Ciebie Pending train i Piekło Niebo :)
      Obejrzę, jak skończę 3 dramy, które mam na liście :)

      Usuń