piątek, 2 sierpnia 2013

Niegodne zachowanie VIPów i B2uties po śmierci ojca Hyunseunga

wiecie co zauważyłam? że jak puściłam Bajm, to wyświetlenia bloga spadły mi o POŁOWĘ! nie wiedziałam, że są aż tak nielubiani xD
chciałam nawet zmienić muzyczkę na taką śmiechową (którą uwielbiam!), ale jednak uznałam, że nie będę torturować ludzi ~~
a teraz post netizenbuzz z 23 września 2012

***
Wielu z was w tym tygodniu prosiło o informacje, jakie są najwyżej oceniane komentarze po odejściu ojca Hyunseunga. Celowo je ignorowałam, bo nie sądziłam, że wtedy był odpowiedni czas lub miejsce na to.

To ciężkie doświadczenie stało się kontrowersyjną sprawą i było szeroko omawiane na serwisie Nate Pann w ciągu ostatnich kilku dni, bowiem B2uties skrytykowały pewną grupę VIPów za ich pełne nieuszanowania komentarze pod adresem Hyunseunga i jego ojca.
Są to dwa najczęściej wyświetlane posty dotyczące tego tematu. Przetłumaczę z tego tylko fragmenty i krótko zreasumuję resztę, ponieważ tekst jest rozległy i pewnego rodzaju zbyteczny, jak i również porusza specyficzne sprawy fandomu, o których jestem pewna, że ludzie będący fanami tych grup, już są dobrze poinformowani.
Kursywą wyodrębnione są moje streszczenia.




~~

"Witam.
Jestem studentką, która była fanką Jang Hyunseunga przez ostatnie lata. Nie będę przedstawiać o sobie głębszych danych, bo w każdym razie nie ma to związku z tym, co mam do powiedzenia. Nie jestem pewna, czy B2uties mają wciąż zakaz na umieszczenie postów na Nate Pann, a jeśli nadal tak, wtedy przepraszam z góry. Jeśli ten post stanie się problemem, osobiście go usunę.
Jak wszyscy wiecie, tata Hyunseunga odszedł z tego świata. Nie chcę więcej mówić o tak łamiącej serce sprawie, ale wznawiam temat raz jeszcze z powodu dotkliwych działań antyfanów i pełnego nieuszanowania zachowania B2uties.

Autorka załączyła screencap z najlepszą odpowiedzą napisaną przez VIP w artykule mówiącym o odejściu ojca Hyunseunga. Oto treść najlepszej odpowiedzi: "To niefortunne, że umarł, ale nie sądzę, żeby to wiadomość była wystarczająco ważna, żeby przyćmić skandal Seungriego. ㅜㅜ Albo może tak..."

Jak widzisz, to nienawistna odpowiedź zostawiona pod artykułem na Nate... Słowa, których nie mogę znieść, nawet je czytając... Te krzywdzące słowa zraniły moje serce jako fankę. Każda litera paliła mnie. Jeśli ktoś ważny dla ciebie, ktoś z twojej rodziny obróciłby się w proch, czy ciągle mówiłbyś takie rzeczy?

Autorka w tym momencie przechodzi do tematu unitu Hyunseunga z Hyuną - 'Trouble Maker'. Nie wiem jaka była na niego reakcja międzynarodowych fanów kpopu, ale obydwoje Hyunseung i Hyuna otrzymali wiele słów nienawiści z powodu konceptu piosenki, który był zbyt prowokacyjny i zbyt dojrzały jak na ich wiek i występy w telewizji.
Powodem, dla którego temat był teraz poruszony, jest to, że 'Trouble Maker' był punktem zwrotnym, który zrujnował wizerunek Hyunseunga w oczach publiki i autorka sądzi, że to ma coś wspólnego z wieloma nienawistnymi komentarzami, które otrzymuje Hyunseung po dziś.

CEO Hong Seung Sung, naprawdę czuję do ciebie niechęć. Za to, że wyprodukowałeś duet 'Trouble Maker'. Jako szef wytwórni, jako ktoś kto wie, jak liczący się jest wizerunek dla piosenkarza, dla celebryty, dla jego dalszej kariery i życia... jak mogłeś pomyśleć o zrobieniu konceptu takiego jak Trouble Maker? Nawet jeśli Hyunseung chciał zadebiutować z Trouble Maker, powinieneś go powstrzymać.
Co zyskałeś poprzez tą burzliwą reakcję publiki? Nie zyskałeś nic więcej jak antyfanów, a teraz, nawet gdy jego ojciec odszedł z tego świata, cały czas jest nienawidzony za powodu tamtego wizerunku.
Dla tak wielu ludzi jest zapamiętany jako osoba z negatywnym wizerunkiem. Nawet ja, jego fanka, widziałabym go w złym świetle, jeśli nie byłabym fanką już na tym etapie jego kariery.
Czy myślałeś, jak rozczarowany musiał się czuć [Hyunseung], wiedząc pokrewne wyniki wyświetlające się przy jego imieniu? Jak bardzo tego żałował? Tylko dlatego, że bycie celebrytą oznacza bycie silnym w obliczu nienawiści, nie znaczy, że na tą nienawiść zasługuje.

Autorka w tym momencie zwraca się do VIPów i stara się wyjaśnić stare plotki, które ciągle rozprzestrzeniają się odnośnie Hyunseunga, w które nie będę się zagłębiać, ponieważ są przedawnione i pamiętam, że czytałam je kilka lat temu, więc jestem pewna, że B2uties i ViPy już znają prawdę o nich. Autorka po prostu przypomina je, by upomnieć VIPów raz jeszcze, że rozsiewają fałszywe informacje.
Jej wpis kończy się słowem do VIPów, prosząc ten fanclub, by odnalazły właściwy grunt, by żadna ze stron nie musiała w przyszłości przepraszać.

Najlepsze odpowiedzi:
1. [+208, -11] Jestem VIPem i lubiłam Jang Hyunseunga jeszcze zanim Big Bang zadebiutował. Jest mi szczerze przykro z powodu odejścia jego ojca i nie mogę powiedzieć nic innego jak 'przepraszam' po przeczytaniu tylu nienawistnych komentarzy. Nie mam na celu zbycia twojego wpisu, używając wymówki, że jest to 'stary news' i nie będę bronić mojego fandomu, mówiąc, że ludzie, o których mówisz, są mniejszością. Szczerze za nich przepraszam. Upewnię się, żeby nic podobnego nie przydarzyło się ponownie. Proszę, wybacz nam.

2. [+174, -3] Proszę, nie usuwaj tego wpisu. Minęło trochę czasu od czasu, kiedy czytałam coś tak pełnego taktu i szacunku. Nie rozumiem, czemu tylko dlatego, że Hyunseung zadebiutował jako celebryta, musi otrzymywać komentarze od ludzi mówiących, że to szczęście, że jego ojciec odszedł i że nic ich to nie obchodzi w takim smutnym dniu. Każdy kto powiedział nietaktowną rzecz, kiedy jego ojciec umarł, musi się natychmiast zreflektować. Postaw się w jego sytuacji. A przy okazji: nie jestem ani B2uty ani VIPem.

3. [+172, -3] Przykro mi, że nie mogę powiedzieć nic innego jak 'bądź silny'. Przykro mi, że jestem B2uty i nie mogę wpłynąć na postępowanie innych, nawet jeśli wiem co jest właściwe a co nie. Przykro mi, że musi przejść przez trudniejsze przejścia w najgorszym okresie jego życia. Przykro mi, że nie mogłam zrobić nic innego jak obserwować, ile nienawiści otrzymuje w czasie Trouble Maker mimo tego, że wiedziałam, jaką pasjonującą osobą jest w środku. Przykro mi nie tylko z powody Hyunseunga, ale również Junhyunga, którego nie mogłam ochronić. Ponadto, przykro mi z powodu Beast, którzy musieli powiedzieć, że nie są już przestraszeni nienawistnymi komentarzami, ponieważ otrzymali ich tak wiele w chwili debiutu. Na koniec, przepraszam za wszystkie niezachowujące się z szacunkiem B2uties, które przyniosły nienawistne komentarze dla tak zawsze skromnej grupy.


Następny post dotyczy B2uty karcącej inne fandomy i B2uties za niewłaściwe zachowanie na pogrzebie.

"Dzień dobry. Napiszę coś odnoszącego się do odejścia taty Hyunseunga. Jak wszyscy wiecie, zmarł z powodu zawału serca rankiem dwudziestego sierpnia.

'Spoczywaj w pokoju.'

Jak trudne jest powiedzenie tego? Dlaczego pozostawiacie nienawistne komentarze? Co jest tego powodem? Czy życzylibyście sobie, gdyby ktoś przeklinał ciebie, kiedy umrze twój ojciec? Jestem taka zażenowana, gdy pomyślę, że należę do tej samej ludzkiej rasy jak wy...

Niezależnie czy jesteś z tego samego fandomu, powinien być zasmucony, gdy kolejne życie się zakończyło.

Jako B2uty, nigdy nie myślałam, że skrytykuję inne B2uty, ale nie mogę zrozumieć czynów pełnych nieposzanowania wśród B2uties i dziennikarzy, których widziałam na pogrzebie.

Jak śmieliście przynieść kolorowe plakaty na jego pogrzeb? Jak śmieliście prosić o autograf w takim miejscu? Jeśli naprawdę kochalibyście B2st, opłakiwalibyście jego śmierć i uszanowali ją, bez sprawiania przykrości na pogrzebie.

A do reporterów... Chcielibyście, żeby ktoś robił wam zdjęcia, kiedy wasz ojciec odszedł?

Naprawdę nie mogę rozróżnić, czy jesteście prawdziwymi fanami albo antyfanami maskującymi swoją nienawiść... Czy myśleliście, że Hyunseung chętnie dałby wam autograf, albo obejrzałby się na plakaty na pogrzebie jego ojca?

Jestem taka zażenowana jako B2uty... Nie nazywaj siebie B2uty, jeśli masz zamiar robić takie rzeczy.

Słyszałam również, że antyfani obrzucili Yoseoba jajkami na pogrzebie... Modlę się, żeby nie było to nic więcej jak plotka.

Do antyfanów... proszę, nie rańcie więcej serc członków B2st. Jestem pewna, że macie własne fandomy... Bylibyście szczęśliwi, gdyby wasz ulubiony artysta był nienawidzony? Proszę, postawcie się w sytuacji innych."

3 komentarze:

  1. Szczerze przyznam, jestem wzburzona. Jestem VIP-em, co może niektórzy zauważyli i sprawa mieszania nie wiadomo po co śmierci taty Hyunseunga do rzekomych wybryków Seungriego wydaje mi się bez sensu. Co to w ogóle ma do siebie?
    Trouble Maker... i ludzie znowu się czepiają. Świetna piosenka, fajne MV, powalający dwuznacznością układ. Przecież od czasu do czasu można na coś takiego pozwolić nawet w k-popie. Hyuna nie jest małą dziewczynką, a Hyunseung nie jest małym chłopcem i zapewne nie są tak niewinni jak myśli większość fanów k-popu.
    A co do zachowania się niektórych ludzi w tym fandomie to cóż...niejeden raz spotkałam się z głupimi wypowiedziami, całe to grożenie śmiercią Kiko Mizuharze było poniżej pewnego poziomu (dla niezorientowanych: http://likelambert.blogspot.com/2013/01/moje-opinie-na-ciezki-temat.html ), ale cóż, na tym świecie są niestety ludzie którzy cały czas przekraczają granice dobrego smaku i pewne normy moralne są dla nich po prostu zagadką (przykład: http://likelambert.blogspot.com/2013/02/dwie-notki-w-jeden-dzien-sprawy-zaszy.html).
    Osobiście jest mi strasznie wstyd za to, że Ci ludzie zachowują się w ten sposób, tym bardziej, że gdyby to Hyunseung a nie Seungri dostał się do Big Bang, po takiej sytuacji, na pewno nie byłoby masy hejtów...
    Urzekło mnie także stwierdzenie autorki drugiego posta "Jako B2uty, nigdy nie myślałam, że skrytykuję inne B2uty" do tego stopnia, że zrobiłam bilans swojego bloga i stwierdzam, że dużo razy krytykowałam inne VIPs. Cóż, po prostu czymś na to zasłużyli. Nawet jeśli czegoś nie chcemy, nie zawsze wszystko układa się idealnie...
    A to zachowanie na pogrzebie...już wolałabym żeby na mój nie przyszedł nikt, niże żeby przyszło takie, za przeproszeniem, bydło.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam prośbę do Ciebie, Kinagyo. Jak wstawić pasek z muzyką na bloga? Z góry dziękuję za pomoc :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pomogłabym, ale widzę, że już sobie poradziłaś :)
      to właściwie zabawne, bo sama zastanawiałam się, czy nie poprosić cię o pomoc z 'uporządkowaniem' bloga na kategorie, ale widzę, że też tego nie masz.
      to się w czasie zgrałyśmy xD

      Usuń