piątek, 11 lutego 2022

Recenzje koreańskich dram - część 3

 Czas na kolejną porcję polecanych przeze mnie dram.




Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo

To historia Go Hajin, kobiety żyjącej w dwudziestym pierwszym wieku, która przenosi się w rok 941 na dwór króla Taejo. Jest  adorowana prze książąt, a po śmierci króla dochodzi między nimi do walki o tron, w które to intrygi zostaje wplątana.

Jak zawsze aktorsko wyróżnia się Lee Joongi, grając księcia Wang So, znanego jako najokrutniejszego z książąt. Pozytywnie zaskoczyła mnie IU, odtwórczyni roli Go Hajin, pod której wpływem Wang So zmienił się na lepsze. Bohaterowie w ciągu dramy przemieniają się; postacie nie są statyczne.

Największe wrażenia wywarły na mnie sceny śmierci. Nie mogę zdradzić czyje, lecz kilka razy zakręciła mi się łezka w oku. 

Podoba mi się również muzyka, zwłaszcza piosenka Lee Hi.

Ocena: 3,5/5


49 Days

Shin Ji Hyun to kobieta, która na kilka dni przed swoim ślubem ledwo przeżyje wypadek samochodowy i zapadnie w śpiączkę. Ma ona 49 dni, żeby w ciele należącym do Song Lee Kyung doprowadzić do tego, aby 3 osoby szczerze ją opłakiwały (z wyjątkiem rodziny). Tylko w ten sposób przeżyje.

Jest to ciepła, wzruszająca i pełna humoru drama, która równocześnie skłania do refleksji.

 Poza tym osobowość Shin Ji Hyun jest rozbrajająca, nie sposób jej nie polubić. Równie sympatyczny jest Han Kang, który jest skrycie zakochany w głównej bohaterce i z czasem zauważa podobieństwo Lee Kyung do Ji Hyun.

Ocena: 4/5


All of Us Are Dead

Akcja dzieje się w szkole, w której wybucha epidemia zamieniająca ludzi w potwory. Jak nietrudno się domyślić głównymi bohaterami są licealiści, którzy muszą przetrwać w trudnych warunkach.

Nie jestem fanką produkcji o zombie, ta jednak przypadła mi do gustu.

Młodzi aktorzy dają radę, może z wyjątkiem głównej bohaterki, która jest mało ekspresyjna.

Co ciekawe zwykli funkcjonariusze i ratownicy przedstawieni są w pozytywnym świetle. Czarnym charakterem był za to człowiek nadzorujący całą akcję i mający za zadanie wyeliminowanie zombie i zakończenie pandemii. Podjął on kilka szkodliwych dla uczniów decyzji, czego później najwyraźniej żałował.

Serial dba o szczegóły. Licealiści sami muszą zadbać o jedzenie i toaletę, co dodaje dramie realności.

Ocena: 4,5/5

12 komentarzy:

  1. 49 Days is very interesting drama with a good actors and very nice plot.

    OdpowiedzUsuń
  2. Scarlet Heart to pierwsza drama, którą widziałam, mam do niej ogromny sentyment <3
    Jestem w trakcie oglądana All Of Us Are Dead, ale niestety potwornie mnie nudzi ta drama i oglądanie strasznie się ciągnie ;< Ale próbuję dokończyć, próbuję ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie pod koniec dramy było za dużo... zombie xD
      Ale ogólnie była fajna, nie dziwi mnie jej popularność.
      Co do sentymentów to tez mam je do moich pierwszych dram haha
      Dzięki za komentarz :)

      Usuń
  3. Również lubię moon lovers ^^ a osty są sliczbe - zwłaszcza Lee Hi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moon Lovers ma w sobie "to coś"
      Dzięki za komentarz :)

      Usuń
  4. Moon Lovers to jedna z moich pierwszych dram jakie obejrzałam i po której wprost pochłaniałam kolejne. Muzyka też mnie bardzo urzekła i zaczęłam szukać i słuchać. Choć nie jestem jakąś namiętną fanką k-popu to lubię sobie od czasu do czasu posłuchać ;)
    All of Us Are Dead pomimo tematyki, również przypadł mi do gustu i bardzo fajnie mi się tą dramę oglądało.
    Z tej trójeczki nie znam tylko 49 Days, może się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba będę musiała wszystkie opisane zobaczyć. Szczególnie pierwszą. Ja polecam od siebie Porcelanowego króla i Pod parasolem królowej. Są równie piękne i poruszające.

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń