środa, 1 czerwca 2022

Recenzje piosenek - maj 2022

 LE SSERAFIM – Fearless

LE SSERAFIM to nowy sześcioosobowy girls band z wytwórni  HYBE i Source Music. Już na początku kariery narobiły sobie wrogów z powodu skandalu znęcania się przez Kim Garam oraz rozpadu Gfriend, co jednak w żadnym wypadku nie było winą dziewczyn z LE SSERAFIM.
Ich promowany singiel Fearless to nowoczesny w brzmieniu taneczny kawałek z chwytliwym refrenem. Piosenka zbiera raczej negatywne recenzje, gdzie głównym zarzutem jest monotonność utworu. Trudno się  z tym nie zgodzić, ale pomimo tego podoba mi się on. 
W pierwszym dniu sprzedaży płyta sprzedała się w ilości 176,861 egzemplarzy. Jest to najwyższa sprzedaż osiągnięta w pierwszym dniu jeśli chodzi o debiutanckie płyty kpopowych grilsbandów.
Ocena: 4/5

TXT - Minisode 2: Thursday's Child
W ubiegłym roku uznałam piosenkę TXT LO$ER=LO♡ER za najlepszą wśród boysbandów. Miałam więc wysokie oczekiwania względem nich. 
Good Boy Gone Bad to utwór kontynuujący mroczny klimat ubiegłorocznych kawałków. Powtarzalne w refrenie „Good boy gane bad” jest bardzo zapadające w pamięć.   
Pozostałe piosenki nie wyróżniają się niczym szczególnym; nie będę do nich wracać.
Ocena: 3/5

Got7 - Got7
GOT7 wydało kolejną piosenkę (po Encore) po odejściu z JYP Entertainment. Kawałek o tytule Nanana… istnieje. I to niestety tyle, co mogę powiedzieć o tym utworze. Przesłuchałam go kilkakrotnie, ale nie mogę przypomnieć sobie jego melodii. W teledysku rzuciła mi się w oczy okropna fryzura Jaebuma, którą ma już od jakiegoś czasu.
Każda z piosenek na albumie byłaby lepszym wyborem na promowanego singla, choć nie są one jakieś wyjątkowo dobre.
Ocena: 3/5

LIGHTSUM - Into The Light

LIGHTSUM to moje ulubione debiutantki z zeszłego roku. Bardzo spodobała mi się ich piosenka Vanilla. 
Zauważyłam na różnych zagranicznych forach, że utwór ALIVE przypadł do gustu większości, ale ja jestem w tej mniejszości, która nie lubi tego singla. Piosenki na płycie również mnie rozczarowały, chociaż musze przyznać, że LIGHTSUM maj swój styl.
Ocena: 2,5/5

BVNDIT - Re-Original

Pamiętam, że swego czasu bardzo podobało mi się Dumb od tego girls bandu dlatego z niecierpliwością oczekiwałam na kolejny hit od BVNDIT.
Jednakże VENOM ani mnie ziębi ani grzeje. To taki neutralny taneczny kawałek z chwytliwym refrenem. Na mini albumie najbardziej przypadł mi do gustu Awaken.
Ocena: 3,8/5

Seventeen – Face the Sun
Nie jestem fanką Seventeen, a najnowszy singiel tego boysbandu nie zmienił mojego stosunku od nich. Nie lubię przepełnionych autotunem utworów jakim jest Hot. 
Ocena: 2,5/5

NCT Dream - Beatbox
Nie lubię NCT, jednak tym razem trafili w moje gusta. Singiel Beatbox to kawałek inspirowany latami 90-tymi, do których mam sentyment z dzieciństwa. Jest to nieprzekombinowany taneczny utwór na lato, w którym członkowie NCT Dream świetnie wypadli w teledysku, ukazując swoją młodzieńczą energię. To z pewnością silny kandydat na najlepszą piosenkę boysbandu w 2022 roku.
Pozostałych piosenek na albumie również słuchało mi się przyjemnie.
Ocena: 4,2/5 

6 komentarzy:

  1. Z tych wszystkich comebacków znam tylko GOT7 ^^ faktycznie Nanana to nie hit ale chyba nie miał nim być - całym album jest dość przyjemny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi Hot wyjątkowo się podoba, a nie spodziewałam się tego po pierwszym przesłuchaniu. Co do GOT7 zgadzam się całkowicie - każda inna piosenka byłaby lepsza na główny singiel!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię niektóre piosenki skomponowane przez Jaebuma, ale Nanana mu się nie udała :)

      Usuń
  3. I love Lightsum :) and Seventeen song is really nice too

    OdpowiedzUsuń