środa, 3 maja 2023

Recenzje piosenek - kwiecień 2023

    Oto recenzje kpopowych piosenek wydanych w kwietniu. Będę oceniała osobno promowanego singla i osobno pozostałe utwory na płycie. Wystawiam noty w skali od 0 do 5.

 APink - Self

To pierwszy powrót grupy po odejściu Naeun, co jednak nie wpłynęło na jakość wokali w piosenkach. D N D to taneczny i przujemny kawałek, jednak nic ponadto. To dość bezpieczny utwór, do którego ciężko się przyczepić, ale jest trochę nudny.
Ocena singla: 3.5/5
Ocena albumu: 3/5

iKON - Take Off
To pierwszy powrót iKON od czasu odejścia z YG Entertainment. Na szczęście dla fanów grupy, nie straciła ona swojego brzmienia.
Tantara zaczyna się charyzmatycznym rapem Bobby'ego i każdy z członków lśni na swój sposób. Nie można nie polubić tego kawałka inspirowanego hiphopem z lat dziewięćdziesiątych. 
Ocena singla: 4/5 

Kep1er - Lovestruck!
    Giddy musi być najlepszym promowanym singlem Kep1er, co tylko świadczy o słabej jakości poprzednich utworów. Cieszę się jednak, że kierunek muzyczny grupy idzie w dobrym kierunku.
Ocena singla: 3,9/5
Ocena albumu: 3,5/5

IVE - I've Ive
IVE powróciło z pierwszym studio albumem i zrobiło to w dobrym stylu. 
I Am to taneczna piosenka z wpadającym w ucho refrenem, która w Korei błyskawicznie stała się hitem.
Z albumu najbardziej podoba mi się Blue Blood.
Ocena singla: 3,8/5
Ocena albumu: 4/5

Taeyang (Big Bang) - Down to Earth
Taeyang ma dwa oblicza: tworzy albo emocjonalną muzykę r&b albo szpanerską hiphopową. 
Nie będę ukrywać, że preferuję tą pierwszą. 
Kiedy Taeyang wydał hiphopowy prerelease Shoong, w którym wystąpiła Lisa z Blackpink obawiałam się, że płyta będzie utrzymana w tym klimacie. 
Na szczęście się myliłam i Seed to solidny kawałek, choć brakuje mu nieco do świetnego Eyes, Nose, Lips. 
Na albumie podoba mi się również niesamowite Nightfall
Ocena singla: 4/5
Ocena albumu: 4/5

Agust D (BTS) - D-Day
Jednym z czynników, za którym lubię u BTS są partie rapu w piosenkach dlatego z niecierpliwością oczekiwałam na kolejną solowa płytę Sugi.
Mój apetyt rozbudził kawałek wydany wraz IU, będącej jedną z najpopularniejszych piosenkarek w Korei, który to stał sie przebojem.
Haegeum to wpadający w ucho hiphopowy utwór, w którym Agust D pokazuje swoje umiejętności.
Pozostałe piosenki na albumie nie zawodzą.
Ocena singla: 4/5
Ocena albumu: 4/5

NCT DoJaeJung - Perfume
SM Entertainment stworzyło grupę z wokalistów NCT - Dooyounga, Jaehyuna i Jungwoo. 
Przeważnie tak utalentowani piosenkarze sprawdzają się w balladach lub kawiarnianej muzyce, jednakże tym razem wokaliści wykonują bardziej radosną piosenkę z energiczną choreografią.
Perfume to piosenka przypominająca utwory z lat dziewięćdziesiątych będąca mieszanką hiphopu i r&b.
Ocena singla: 4/5
Ocena albumu: 4/5

31 komentarzy:

  1. Piosenka APink trochę mnie rozczarowała ;<

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio bardziej siedzę w muzyce japońskiej, szczególnie tej z anime, bo mają dużo utworów po ichnemu. Niektóre koreańskie też są fajne. Moje córki uwielbiają BTS. Ten Taeyang wydał mi się dość ciekawy.

    Pozdrawiam serdecznie 😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama też jestem fanką BTS :)
      Również pozdrawiam :)

      Usuń
  3. "Perfume" z tym vibem lat 90. przywołało u mnie miłe wspomnienia. ;) A ja dziś słuchałam akurat nowych piosenek od zespołu aespa, całkiem mi się spodobało "Welcome To MY World". ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Trochę inny styl iKON, ale i tak świetny powrót ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie to zupełna nowość, ale zaintrygowała mnie ta muzyka :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Najbardziej wpadła mi w ucho pierwsza piosenka. Ale zwróciłam uwagę jeszcze na jedną rzecz, jakie te dziewczęta na tych wszystkich teledyskach są piękne!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kpop songs this month are good. I like the most DND by Apink from the girl groups. From boy groups I was impressed by iKon. They're the best. Also good NCT subunit. IVE song and music video is great too.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I agree with you. Lots of great releases this month :)

      Usuń
  8. Witam serdecznie ♡
    Super jest twój wpis, nie znam tych piosenek i z chęcią wszystkie poznam, bo bardzo podoba mi się azjatycka twórczość :) Dzięki za inspirację!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  9. utwór wykonawcy z BTS naprawdę niezły, chociaż klip trochę brutalny. Dzisiaj akurat w TV z córcią go widziałam. A na koniec maja idę z córką do kina na retransmisję koncertu z LA...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdrodzczę :) U mnie w mieście tego nie grają :)

      Usuń
  10. Niestety nie znam tych piosenek 😊

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzięki Tobie poznaję nowe klimaty muzyczne :) W radiu te utwory nie "lecą".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że na coś się przydał mój post :)

      Usuń
  12. Fajne piosenki. Down to earth mi się podoba :D
    Miłego dnia! :) Pozdrawiam
    Zostawiam link do siebie ;) Wildfiret

    OdpowiedzUsuń
  13. W niedzielę byłam na konwencie anime u siebie w Krakowie i były występy zespołów z całej Polski, które tańczyły do muzyki różnych grup k popowych. Niektóre choreografie były na prawdę świetne. Córka z koleżanką były wniebowzięte. Pozdrawiam serdecznie

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, choreografie to mocna strona kpopu. Zazdroszczę wypadu na takie wydarzene :)

      Usuń
  14. Nie są złe, ale jakoś mocno mnie żadna nie chwyciła.

    OdpowiedzUsuń