sobota, 1 lipca 2023

Recenzje piosenek - czerwiec 2023

 Zapraszam do zapoznania się z kpopowymi piosenkami wydanymi w czerwcu. Osobno oceniam promowanego singla, a osobno pozostałe utwory na płycie. 

Prawdę mówiąc rozczarowały mnie piosenki wydane w tym miesiącu, jednakże w lipcu kilka popularnych grup zapowiedziało swój comeback, więc już się nie mogę doczekać.

Taeyong (NCT) - Shalala

Zdizwiło mnie, że to właśnie Taeyong jest pierwszym członkiem NCT, któy wydał solowy album. W końcu w tym zespole jest wielu utalentowanych wokalistów. 
Shalala to hiphopowy utwór mający klimat lat dziewięćdziesiątych jednak nie przypadło mi do gustu wykonanie piosenki przez Taeyonga, który nie jest dobrym raperem.
Ocena singla: 1/5
Ocena albumu: 1/5

Stray Kids - ★★★★★ (5-STAR) 
Piosenka S-Class sprawiła, że bardziej polubiłam Stray Kids. To hiphopowy utwór, który z powodzeniem inspiruje się latami dziewięćdziesiątymi, zwłaszcza w drugiej zwrotce.
Album również zaskoczył mnie pozytywnie.
Ocena singla: 4/5
Ocena albumu: 4/5

fromis_9 - Unlock My World
Główny singiel to taneczny kawałek, który ma "to coś". Podoba mi się zwłaszcza refren, który zapada w pamięć. Fromis_9 z reguły tworzy poprawne piosenki i ten nie jest wyjątkiem.
Ocena singla: 3,8/5
Ocena albumu: 4/5

Jay (iKON)  - PARADISE
Paradise to mix charakteru funkowego i r&b. Szczególnie przypadł mi do gustu refren, w którym słyszalne jest zapadające w pamieć gwizdanie. 
Ocena singla: 4/5
Ocena albumu: 3,5/5

Kim Jaehwan - J.A.M (Journey Above Music)
Lubię wokal Jaehwana oraz funkowe rytmy więc teoretycznie powinien mi się bardzo podobać ten singiel. I tak jest, choć wydaje mi się, że czegoś mu brakuje. 
Ocena singla: 4/5
Ocena albumu: 3,2/5

SHINee - Hard
Hard zaczyna się dość ciekawie bo dźwiękami pianina jednak potem zmienia się w hiphowy kawałek, który z powodzeniem mógłby być wykonany przez grupy czwartej generacji w kpopie.
Muszę przyznać, że SHINee mnie rozczarowali.
Ocena singla: 1/5
Ocena albumu: 4/5

Kim Sunggyu -2023 S/S Collection
Jestem fanką twórczości Sunggyu lecz Small Talk w ogóle nie przypadło mi do gustu. Brzmi jak coś, con z powodzeniem mogłaby być wydane przez Infinite jako grupę. Poza tym unikalny wokal Sunggyu jest tu przeciętny. 
Ocena singla: 2/5
Ocena albumu: 3,5/5

12 komentarzy:

  1. Nie moja bajka ale da się słuchać, macie inne gusta ja też w tym wieku słuchałam czegoś co nie podobało się rodzicom.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdybym koniecznie musiała wybierać to z czerwca podobało mi się Paradise i Small Talk, ale ogólnie bardzo nieciekawy miesiąc.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie S-class zawiodło ale album jest świetny (żałuję że super bowl nie zostało title) a Shinee od dawna ma słaby title tracki na szczęście nadrabiają b-side

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się Unlock My World. Ma w sobie to "coś" - jak piszesz

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakoś w tym miesiącu nic na dłużej nie zatrzymało mojej uwagi. Może w lipcu będzie ciekawiej?

    OdpowiedzUsuń
  6. mnie szczególnie przypadł do gustu Stray Kids, ale może dlatego,że córcia w domu puszcza ich płytę bardzo często, więc już się troszkę z nimi osłuchałam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Stray Kids chyba w tym zestawieniu najlepiej wypada

    OdpowiedzUsuń
  8. I am so happy because Stray Kids made their comeback. Their album is so fine. I like older Fromis_9 songs but this A side track didn't impressed me. I think they can do better. I hope their next comeback will be better than this one. Kim Sunggyu.. I wanna Infinite comeback so bad

    OdpowiedzUsuń
  9. Stray Kids najbardziej mi się podoba. Trochę przypomina mi czasy kiedy byłam nastolatką i słuchałam boysbandów :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Całkiem fajny jest Kim Jaehwan - J.A.M (Journey Above Music). Lubię klimaty funky. ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przyznam Ci rację, że zeszły miesiąc faktycznie lepiej wypadł. Te utwory jakoś nie bardzo mi podeszły. Druga sprawa że wolę jak Azjaci śpiewają w swoim języku. Pokaże moim dziewczynom, może coś im się spodoba. Ja ostatnio słucham japoński zespół Hige Dandism, a najbardziej podobają mi się kawałki pochodzące z anime Tokyo Revengers, ich tytuły to Cry baby i White noise. Tytuły są po ang ale śpiewają po japońsku. Polecam

    Serdeczne pozdrowienia z Krakowa

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten drugi kawałek bardzo fajny :D

    OdpowiedzUsuń