piątek, 1 grudnia 2023

Recenzje piosenek - listopad 2023

      Zapraszam do zapoznania się z kpopowymi piosenkami wydanymi w listopadzie. Osobno oceniam promowanego singla, a osobno pozostałe utwory na płycie w skali od 0 do 5. 

Jungook (BTS) - Golden
Standing Next To You inspirowane jest lata osiemdziesiątymi oraz muzyką Michalea Jacksona, zarówno w melodii jak i w choreografii. Podoba mi się ta piosenka, choć nie tak jak wydane wcześniej Seven.
Ocena singla: 4/5
Ocena albumu: 4/5

aespa - Drama
Bardzo nie podoba mi się ta piosenka, a zwłaszcza refren, w którym milion razy powtarzane jest "drama". Kompletnie nie zapada w pamięć.
Ocena singla: 1/5
Ocena albumu: 3,8/5

Stray Kids - Rock-Star
Po wysłuchaniu tego utworu, zrozumiałam dlaczego ta grupa jest tak popularna.
Brakuje mu jednak chwytliwości, by w pełni się nim cieszyć.
Ocena singla: 3/5
Ocena albumu: 4/5

Red Velvet - Chill Kill
Zbliża się dziesiąta rocznica debiutu Red Velvet więc byłam ciekawa w jakim muzycznym kierunku grupa pójdzie. Chill Kill to dziwny kawałek - nie porywa lecz jednocześnie muszę docenić wokale dziewczyn, które lśnią niezakłócone przez instrumenty. 
Z kolei bardzo przypadł mi do gustu cały album.
Ocena singla: 3,8/5
Ocena albumu: 4,5/5

Enhypen - Orange Blood
Sweet Venom to dość udany funkowy kawałek, który jednak jest zbyt monotonny. Mimo wszystko nie nudzi słuchanie tej piosenki kilka razy pod rząd.
Ocena singla: 3,7/5
Ocena albumu: 3,2/5

BABYMONSTER - Batter Up
To trzeci girlsband z wyywórni YG - zarówno 2NE1 jak i Blackpink okazały się wielkim sukcesem, więc oczy całego kpopowego światka skierownae były na debiut BABYMONSTER.
Nie mogę się jednak nadziwić, jak słaba jest to piosenka. Brzmi jak coś so mogłoby zostać wydane przez wyżej wymienione grupy. Ostatnie sekundy próbują ratować honor nowej grupy, ale jest na to za późno.
Ocena singla: 1/5

17 komentarzy:

  1. Posłucham w wolnej chwili :) bardzo fajnie, że podzieliłaś się nowościami płytowymi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Słabe oceny. Wczoraj zaczęłam oglądać film koreański "zagubiony telefon" niestety nie skończyłam, dała bym mu również niską cenę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się piosenka numer jeden :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzę że tym razem mamy całkiem odmienne opinie ^^ uwielbiam Chill Kill a Batter up Lalalala i Drama (tekst to cringe) są całkiem spoko dla mnie ale bez szału a album JK całkiem mnie zawiódł :)

    OdpowiedzUsuń
  5. U nas w domu ostatnio leci album JK , kolejny nabytek córci więc siłą rzeczy i mnie do gustu najbardziej przypadł ten utwór. Serdecznie pozdrawiam 🙂

    OdpowiedzUsuń
  6. Your reviews are good as always. I liked the best your opinion on Red Velvet. I have missed them so much and I really enjoyed their A Side track.

    OdpowiedzUsuń
  7. "Standing Next To You" ma fajny klimat. Bardzo melodyjna piosenka. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystkie fajne :D
    Miłego dnia! :) Pozdrawiam serdecznie!
    Wildfiret

    OdpowiedzUsuń
  9. I wiadomo, czego warto posłuchać

    OdpowiedzUsuń
  10. Żadnej nie znam, tym bardziej chętniej posłucham :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie znam żadnej- totalnie nowe klimaty dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam Twoje comiesięczne recenzje i z niecierpliwością czekam na k-popowe podsumowanie roku :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pierwsza mi się podoba, chętnie przesłucham cały album

    OdpowiedzUsuń
  14. Mnie się spodobały Stray kids i Red Velvet. Takie fajne energiczne utwory. Ekstra :)

    Miłego dnia Karolinko

    Kasia Dudziak Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń
  15. Ta ostatnia piosenka jest po prostu tragiczna... Gdyby cały utwór był w rytmie jego ostatnich sekund, to byłoby naprawdę super... Ale Jungkook wygrywa :D Brakuje mi tu cudownego „Megaverse” od Stray Kids :D

    OdpowiedzUsuń