poniedziałek, 8 lipca 2013

Świat Super Junior, część 2 - Koreańskie ELFy znowu w akcji

Część druga, o wiele ciekawsza i bardziej aktualna.
Chciałam ją przetłumaczyć wcześniej, ale wyjechałam nagle i przez tydzień nie miałam internetu... a dzisiaj pół nocy to wklepywałam huhu. Pewnie dlatego przy niektórych niecenzuralnych określeniach autorki zabrakło mi polskiego odpowiednika xD
źródło: omona


***

Szczerze mówiąc, każdy myślałby, że pięć lat to wystarczająco długo, by pewni 'fani' przestali przejmować się tą sprawą lub po prostu odeszli z fanclubu. Żałuję, że niektórzy fani nie zrobili tego.

Około miesiąca temu ktoś, kto dopiero zaczął zaznajamiać się z Super Junior, poprosił mnie o wyjaśnienie stosunku fandomu Super Junior do Henry'ego i Zhou Mi. Oto metafora, która według mnie określa sprawę najprzejrzyściej.




Wśród ELFów możesz wyróżnić mniej więcej trzy różne obozy. Dwa z nich są dalekie i przeciwstawne jak dwa bieguny: Only13 i Forever15. Only13 kategorycznie sprzeciwiają się (i zaprzeczają) zmianom składu w zespole, ale najczęściej skupiają swoją energię na sprzeciwianiu się zaangażowaniu Henry'ego i Zhou Mi w grupową działalność. Forever15 lub Only15 z kolei zaliczają Henry'ego i Zhou Mi jako część Super Junior, albo jako 'członków rodziny' albo chcą, by zostali w pełni zintegrowani z zespołem, jednocześnie cały czas zostawiając wolne miejsca dla Kibuma i Han Genga, których ścieżki z grupą rozeszły się w 2009.
Pozostają jeszcze ci, którzy wspierają Henry'ego i Zhou Mi i chcą by zintegrowali się z Super Junior w pełni, ale już nie postrzegają Han Genga i Kibuma jako członków drużyny.

Jeśli przełożymy to na partie polityczne, wyróżniamy prawicę, lewicę i centrum. Only13 to odłam prawicy, Only15 lewicy, ale wielu fanów są bliżej centrum z odchyleniami w stronę jednej lub drugiej strony. Fani z centrolewicy są bardziej obojętni i bierni, więc nie obrażają się za ruchy wspierające Henry'ego i Zhou Mi albo za ich zwiększenie aktywności w grupie, podczas gdy ogromna większość z prawicy narzeka i wszczyna o to kłótnie. Fani z centrum albo wspierają wszystkich obecnych i byłych członków SJ niezależnie od ich wyborów kariery i zawodów, albo tolerują Henry'ego i Zhou Mi wiedząc, że SJ-M nie jest równe SJ i że chłopacy 'znają swoje miejsce'.

Only13 i sympatycy prawicy byli tymi, którzy narzekali na większe zaangażowanie Henry'ego i Zhou Mi w Super Show 5 lub czuli potrzebę podkreślania, że ta dwójka 'jest tylko M, nie SJ' na facebooku SMTown lub postach na twitterze i podnoszą krzyk, gdy Kibum nie jest zapisany jako 'Kim Kibum z Super Junior'. Jeśli fan mówi: 'Lubię Henry'ego i Zhou Mi, ale...' oznacza to, że sympatyzuje z only13 lub jest członkiem only13 ukrywającym swój wrogi stosunek do chłopaków. Im bardziej czas mijał, tym więcej only13 próbowało odsunąć się od grupy, która zorganizowała protesty naprzeciw budynku SM Entertainment, wykrzykiwała hasła pełne nienawiści w stronę siedemnastoletniego Henry'ego, rozpoczynała kampanię wrogości wobec Zhou Mi nawet zanim zobaczyli jego zdjęcie czy umiejętności, wygwizdywała tę dwójkę na scenie, odmawiała klaskania na ich występach, śpiewania ich kwestii w piosenkach na koncertach, wyłączała lighstick albo odchodziła w czasie ich solowych performance'ów. Jednakże każdy, kto przedstawia siebie jako Only13 zwyczajnie babra się w tym samym gównie. Każdy fan, który sympatyzuje z Only13 jest w mojej opinii taki sam, ponieważ wszyscy z nich odmawiają wspierania dwóch ludzi nie na postawie ich talentu i osobowości, ale dlatego, że zostali dodani do grupy w niewłaściwym czasie.

Więc co znowu zakłóciło względny spokój? Otóż kilku dupków zdecydowało się opublikować te bzdury - czyli list otwarty do SM Entertainment.

"Żądamy od SM Entertainment jasnego zdefiniowania granic między Super Junior a gościnnymi członkami.
Henry i Zhou Mi to członkowie Super Junior-M a nie Super Junior.

W 2005 roku boy band 'Super Junior 05' został stworzony jako grupa z 12 członkami. Trzynasty członek Kyuhyun, dołączył do drużyny wraz z wydaniem single albumu 'U' w 2006 i w tym czasie SM Entertainment oficjalnie ogłosiło, że porzucą pomysł z wprowadzeniem rotacji w zespole. W związku z tym, nazwali grupę Super Junior bez sufiksu '05' i zapewnili, że nie odbędą się już zmiany w oryginalnym składzie.

Jednakże w roku 2007 Sm Entertainment zaprzeczyło swojemu poprzedniemu zapewnieniu, mówiąc, że było to nieporozumienie i wydało ogłoszenie, że nowy członek Henry dołączy do zespołu. Fanclub Super Junior, ELF protestowało przeciw temu pomysłowi w różnorodny sposób. W odpowiedzi na tą ostrą reakcję, Sm ent. obiecało, co następuje na obchodach tysiąca dni istnienia Super Junior w 2008: Zespół potrzebuje różnych strategii, by zdobyć różne rynki muzyczne. Z tego wynika, że lokalni członkowie mogą być dodani do podgrup SuJu w celu pozyskania zagranicznych fanów, ale owi lokalni członkowie pozostaną jedynie 'gośćmi' w Super Junior. Super Junior-M zostało uformowane w 2008 roku jako podgrupa SuJu z dwoma lokalnymi członkami - Henry'm i Zhou Mi.

Obecnie, my jako fani nie jesteśmy usatysfakcjonowani tym, co dzieje się z Super Show 5 World Tour i aktywnościami Henry'ego promującego 'Trap', ponieważ zacierają one granice między Super Junior a 'gościnnymi członkami'. Przykładowo podczas Super Show 5 w Seulu (23 i 24 marca 2013) zaprezentowano w sumie 29 występów i gościnni członkowie wzięli udział w dwunastu z nich. Rozumiemy, że 'goście' wykonują cztery piosenki Super Junior-M i dwie special stages, jednak uważamy ich udział w sześciu utworach Super Junior za wtargnięcie w kompetencje zespołu. Gościnni członkowie nawet dołączyli do konferencji prasowej Super Show 5 w Hong Kongu szesnastego czerwca 2013, czego nie robili na wcześniejszych koncertach. Ponadto, Henry, który ostatnio zadebiutował ze swoją solową piosenką, używa koloru szafirowo-niebieskiego podczas promocji. Jest to wyraźne pogwałcenie umowy między SM Ent. a fanclubem ELF z 2008 roku. Martwimy się, że jeśli taka sytuacja będzie kontynuowana, odbije się to negatywnie na marce Super Junior i doprowadzi do podziału w fandomie. W związku z tym, żądamy od SM Ent. wypełnienia następujących czynności, by Super Junior pozostało nieuszkodzone.

1. Uczestniczyć w oficjalnych działalnościach grupowych mogą jedynie członkowie Super Junior
1.1 Goście mogą uczestniczyć tylko i wyłącznie w aktywnościach podgrupy, nie mogą wykonywać piosenek Super Junior ani uczestniczyć w mowach powitalnych i pożegnalnych na koncertach wraz z zespołem. Super Show to koncert Super Junior.
1.2 Goście muszą przedstawiać siebie jako Super Junior-M niezależnie od sytuacji
1.3 Tylko członkowie Super Junior mogą wypowiadać powitalną formułkę 'Jesteśmy Super Junior' (Super Junior oaeyo)

2. Szafirowo-niebieski jest kolorem, który reprezentuje fanclub Super Junior - E.L.F.

2.1 E.L.F. jest niezwiązany z promocyjnymi zajęciami gości jako solowych piosenkarzy
2.2 Gościnni członkowie nie mogą używajać szafirowo-niebieskiego koloru dla działalności niezwiązanych z podgrupą M

3. Umieszczenie informacji i filmów tylko związanych z członkami Suer Junior na oficjalnych stronach internetowych Super Junior

3.1 Nie należy publikować informacji i filmów dotyczących gości, które nie są powiązane z działalnością podgrupy na oficjalnych stronach Super Junior jak Line, Facebook, youtube

Na zakończenie, chcielibyśmy wyjaśnić, że szanujemy i wspieramy Zhou Mi i Henry'ego jako członków Super Junior-M i nie chowamy wobec nich żadnej urazy. Jedyne, czym jesteśmy zainteresowani, to zachowanie wytyczonych granic między Super Junior a dwoma gościnnymi członkami. Mamy szczerą nadzieję, że wszyscy członkowie Super Junior oraz Zhou Mi i Henry będą mieć udaną karierę jako artyści.

Od fanów mających nadzieję na nie odniesienie szkód przez Super Junior."

Co za rok mamy, bo przysięgam, że myślałam, że sprawa już dawno poszła w zapomnienie?!

(fragment opuszczony z powodu niecenzuralnego języka)


Mój komentarz (w sensie komentarz angielskiego tłumacza, nie mój xD)

• Nie wyrażacie opinii całego fanclubu. Siedźcie cicho, do cholery. Nie jesteście większością, jesteście po prostu irytująco głośni. Ale wszyscy wiemy, że żaden z was nie ma tej siły, jaką kiedyś mieliście. Nie możecie zorganizować Czarnego Oceanu ponownie, bo dwie trzecie tłumu odmówi współpracy z wami. Większości fanów ta sprawa już nie obchodzi lub nawet lubi Henry'ego i Zhou Mi.

Poza tym fani nie mają takiej pozycji, by żądać czegokolwiek od SM Entertainment. Jesteście fanami, wasz wpływ jest ograniczony. Fani są odbiorcami rzeczy, które SM produkuje. Twoja opinia nie ma najmniejszego znaczenia dla SM tak długo jak kupujesz ich produkty. A cały czas będzie kupował to gówno. Jeśli poświęciłaś swój czas na odczuwanie silnych emocji względem składu zespołu, poświęciłaś też wystarczająco dla jednego lub więcej gadżetów grupy, by kontynuować wykładanie pieniędzy na zakup płyty, biletów koncertowych, przecenianych plakatów, poduszek, photobooków i tym podobnych. A co jeśli 'zbojkotujesz'? Ciągle pozostaną setki lub tysiące fanów, którzy nie przyłączą się do bojkotu i kupią kolejne pierdóły w sztuce większej niż jedna. Twój protest zostanie niezauważony.

Jak fani, którzy nadymali się z powodu SS5. Jeśli to tak bardzo ci przeszkadza, nie idź na ich koncerty. Istnieje mnóstwo fanów, którym to nie przeszkadza i kupią bilety zamiast ciebie. I będą oklaskiwać każdego członka grupy, dobrze się bawić, i nie będą zgorzkniałym z powodu Henry'ego i Zhou Mi, gdy wejdą na scenę. Nie będziemy za tobą tęsknić. Reszta bawiącego się tłumu nie będzie tęsknić, SM jak i Super Junior również.
Co do 'naruszania umowy' z E.L.F. przez SM zrobionej w 2008. 1) LOL 2) A niby podpisali kontrakt? nie.

3) Umowy ustne nie są wiążące. SM nie jest zobowiązany do jej dotrzymania tylko dlatego, że chcą tego jednostki, do cholery.

SM zrobi to, co przyniesie im największy zysk. Zrobią to, co co leży interesie grupy, by zapewnić im sukces i trwałość. Dostają mnóstwo forsy od SuJu, więc nadal chcą ją dostawać. Jeśli uznaliby, że dotrzymywanie jakiejś gównianej rzeczy, jaką powiedzieli lata temu, by ugłaskać wściekłych fanów, ma im przynieść korzyść, zrobiliby to. To może wskazywać jak nieistotni Only13 dzisiaj są. Wytwórnia już nie jest tak zainteresowana w zadowoleniu ich, tak jak raz kiedyś było, pewnie ponieważ już nie jest to opłacalne. Możliwe że spowodował to wzrost proporcji fanów międzynarodowych w stosunku do koreańskich. Fani z południowo-wschodniej Azji, Ameryki, Europy i większość koreańskich fanów lubi lub biernie wspiera Henry'ego i Zhou Mi i nie sprzeciwia się dalszej integracji a nawet aktywnie go popiera. Co do chińskich fanów... więc Super Junior-M zostało stworzone dla chińskiego rynku. SM uznaje chińskich i tajwańskich fanów jako wpływ Henry'ego i Zhou Mi. Podczas gdy istnieją C-ELFy sprzeciwiające się wkładowi ZhouMi i Henry'ego nie są większością, a tajwańscy fani udowodnili swoje wsparcie wobec tej dwójki. SM Entertainment spojrzy na zapotrzebowanie na rynku dla SuJu wśród fanów, którzy są 'wiernymi klientami' i przekona się, że w większej części fani spoza Korei nie sprzeciwiają się dodaniu Henry'ego i Zhou Mi. 
Ulegnięcie małej grupce fanów nie jest już najlepszym wyjściem dla SM.

A może mamy zacząć tuszowanie jak fani początkowo traktowali Kyuhyuna? Po prostu kocham, kiedy only13 mają Kyu za biasa i inne takie, bo to cholernie hipokrytyczne. On też nie był oryginalnym członkiem, a zanim powstało only13 to only12 wysyłało nienawistne, obraźliwe wiadomości Kyuhyunowi, nie oklaskiwało go, narzekało na jego wygląd oraz mówiło że wypadek samochodowy, który go prawie zabił był wystarczającą karą. Został w pełni zaakceptowany dopiero po tym wypadku. I ci fani dostali możliwość przekierowania swojej nienawiści na Henry'ego niemal zaraz potem.


Ponadto, czy nie było ogłoszone, że członkowie nie zostaną zastąpieni? SM odstawiło plany rotacji członków do szafy. Nie powiedzieli, że odtąd już nigdy nie będzie zmian w składzie. Już mieli kolekcję stażystów, którzy mieli zadebiutować w Super Junior w czasie, kiedy to ogłosili. Nie obiecaliby niedodawania wcale członków, bo mieli już trainees w kolejce. Już wtedy pewnie szykowali się na SJ-M, bo 'dodanie tymczasowych członków z powodów językowych, by podbić rynek chiński' było czymś, o czym SM śniło od czasu TVXQ, ale odłożyli i przeznaczyli dla grupy o większej elastyczności. Męski zespół złożony z dwunastu członków, bądźmy szczerzy, był stworzony dla tej elastyczności, by można by go było rozrzucać po kątach, dzielić na mniejsze kawałki i sklejać razem kiedy byłoby to konieczne. Bycie przeciw dodaniu członków byłoby jakby... przeciw całemu celowi istnienia Super Junior.

Nawiasem mówiąc, jest jasne jak krowie na rowie, że po pięciu latach, SM nie zamierza dodawać nikogo innego.

Super Show 5 nie zostało stworzone przez SM Entertainment. Super Show 5 zostało stworzone przez członków Super Junior, a było tylko ułatwione, zorganizowane i promowane przez SM. Wybór piosenek, inscenizacja, motyw, kasety, kostiumy i zaangażowanie Zhou Mi i Henry'ego w wykonanie połowy piosenek było decyzją Super Junior. Właśnie członkowie chcieli, by ta dwójka stanęła na scenie razem z nimi na więcej niż dwie piosenki. Członkowie sami chcieli, by Zhou Mi i Henry przedstawili się na początku tłumowi, a nie weszli zaproszeni jako goście. To sami członkowie zadecydowali, by Henry i Zhoumi dołączyli do 'starszych' piosenek Super Junior i dodali więcej niż jedną piosenkę SJ-M na koncercie. Super Show 5 to robota Super Junior.

Nigdy nie przestaje mnie bawić, jak wykluczenie Henry'ego i Zhou Mi z SuJu i chęć zaszufladkowania ich jako 'gościnnych członków' jest powodem, dla którego każda najdrobniejsza wypowiedź wypowiedziana przez członków SujU, która może być interpretowana jako popierająca 'only13' jest zawsze wywlekana. Zwykle jest wyjęta z kontekstu lub w jakiś sposób niejasna. Ale wszystkie momenty, w których członkowie bronili Zhou Mi i henry'ego są wygodnie pomijane. Siwon mówiący fanom, żeby się zamknęli, Ryeowook nazywający Henry'ego członkiem swojej grupy, Heechul broniacy Zhou Mi i pytający fanów, dlaczego nie mogą wspierać ich wszystkich, Leeteuk mówiący jasno jak słońce na zakończenie SS4, "Nigdy więcej only13. Zhou Mi i Henry również są Super Junior, proszę wpierajcie ich."


I wiele innych drobnych rzeczy, które członkowie mówią, że przyjaźnią się, lubią razem pracować, podziwiają ich umiejętności, są wdzięczni za wsparcie, które dano członkom SuJu-M w Chinach.

Super Junior wliczyło Henry'ego i Zhou Mi bardziej w SS5, ponieważ tego chciało. Nawet powiedzieli, zanim trasa się zaczęła, że poprzedni podział piosenek był niesprawiedliwy i gorszący.

Bzdura o kolorze fandomu zawsze mnie śmieszy. Oczywiście baloniki dla Henry'ego były niebieskie, jest znany ze swoich związków z SuJu i jego fani to w większości ELF.

Żądanie, by Super Junior pozostało w stanie oryginalnym śmieszy mnie jeszcze bardziej. Pamiętasz rok 2009? Myślę, że only13 przegapiło kilka kluczowych wydarzeń.

Irytują mnie te małe żądania. Ale ta "Tylko członkowie Super Junior mogą wypowiadać powitalną formułkę: Jesteśmy Super Junior" pierdółka. Czy im umknęło, że Zhou Mi NIGDY nie dołączył się do tego? Henry mógł to zrobić, ale Zhou Mi się powstrzymuje. Myślę, że podniósł rękę... trzy razy, powiedział słowa może raz lub dwa. Zastanawiam się, czy to sprawia, że czują się lepiej, gdy widzą jaki efekt mają ich działania na Henry'ego i Zhou Mi? Myślę, że Henry już wcześniej osiągnął punkt, gdzie wszystko spływa po nim jak woda po kaczce. Ale Zhou Mi jest powściągliwy, gdy jest wśród Super Junior do tego stopnia, że większość Mitangów nie za bardzo chce, by więcej angażował się w SuJu. Ponieważ wycofuje się, jest cichy, w cieniu. To martwi, ponieważ często kiedy Zhou Mi jest z SJ, wydaje się jakby czuł się niekomfortowo. Mówi o sobie jak o gościnnym członku i wie, że niektórzy fani nie akceptują jego przynależności. Ma to na niego gówniany wpływ.


Żądanie by SM nie promowało Henry'ego i Zhou Mi solowych aktywności na stronach Super Junior jest absurdalne.

Only13 robiące to lekkie wycofanie za każdym razem, gdy z czymś wyskakują, złości mnie prawdopodobnie bardziej niż ich wykluczające bzdury, ponieważ w ten sposób udają, jakby wszystko co powiedzieli do tej pory nie było wcale nienawistne i krzywdzące. Mówienie, że szanują Henry'ego i Zhou Mi, kiedy oczywiście tego nie robią, jest po prostu obraźliwe. 'Szanują' ich, 'lubią' ich, ale nie są wystarczająco dobrzy, by ich wspierać? Nie są wystarczająco dobrzy, by być w Super Junior? 'Szanują i wspierają Henry'ego i Zhou Mi', ale nie chcą, by rozwijali się bardziej poza tą podgrupą, w której utknęli, nie chcą by wnieśli więcej do grupy, którą lubisz. Only13 tolerują tą dwójkę tylko do czasu, aż trzymają się wytyczonych granic i 'znają swoje miejsce'.
To jest zakłamane gówno. Ta stosunkowo nowa moda od 2011 mówiąca, że lubią Henry'ego i Zhou Mi 'ale', doprowadza mnie do szału. Nikogo tym nie nabiorą.

Główna rzecz, o której fani, którzy stworzyli i wspierają ten list otwarty, widocznie zapomnieli, to ta, że członkowie Super Junior rzeczywiście nienawidzą fanów jak oni i że członkowie SuJu postrzegają Zhou Mi i Henry'ego jako przyjaciół, kolegów i członków drużyny.

Teraz jest pora na to, by Siwon, Donghae, Kangin, Eunhyuk, Ryeowook, Shindong i Kyuhyun otwarcie na twitterze lub weibo stanęli za Henry'm i Zhou Mi. Może to czas, by SM potwierdziło rolę tej dwójki i wydało oficjalne oświadczenie, że tworzą oni Super Junior, zamiast ułagadzać kilku podejrzanych fanów. Nie żeby ci ludzie zwrócili w ogóle na to uwagę. Przecież już zignorowali Leeteuka mówiącego im wprost przynajmniej dwa razy, by rozwiązać ruch Only13 i że akceptuje Henry'ego i Zhou Mi jako część Super Junior i wspiera ich. Heechul również nie pozostawił wątpliwości, że nie aprobuje tego rodzaju fanów. Siwon postawił sprawę jasno kilka razy, że gdyby mógł zmiótł by tych fanów z powierzchni ziemi. Stosunek Eunhyuka i Shindonga również jest oczywisty. Ryeowook jest największym fanem Henry'ego. Sungmin uwielbia HenMi. Kyuhyun upominał fanów w tej sprawie wiele razy. Nawet Kangin się zadeklarował, że uważa Hanry'ego i Zhou Mi jako członków grupy.
Tym fanom nie chodzi nawet o to, co jest najlepsze dla Super Junior. Już nawet nie jestem pewna o co im w ogóle chodzi.


Edit 1: Nałożyli blokadę na oryginalny post, ponieważ międzynarodowi fani i każdy koreański fan, który nie jest dupkiem zalewał go komentarzami, wypunktowując jakimi bzdurami są ich żądania.
Edit 2: Właściwie, ona nie jest only13, bo nienawidzi też Han Genga.
Więc zauważ, że można przyjąć, że ciągle uznaje Kibuma jako członka Super Junior. Teraz wyrażenie 'goście', 'gościnni członkowie' według mnie sugeruje bycie tymczasowym. Zastanawiam się, kto spośród Henry'ego, Zhou Mi i Kibuma okazał się być w Super Junior tymczasowo?...

6 komentarzy:

  1. Nie wiem, czy śmiać się czy płakać. Jak już ktoś kiedyś napisał, nic dziwnego, że koreańscy fani są uważani za tych najgorszych.
    Jak można toczyć boje o używanie takiego a nie innego koloru? I kto mądry do cholery wygaduje, że prawie śmiertelny wypadek był wystarczającą karą. Za co? Za zbyt późne dołączenie do zespołu?
    Boże, co za ludzie żyją na tym świecie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. płakać xD
      hah, co do koreańskich fanów... coś w tym musi być.
      Moja koleżanka bardzo pasjonuje się łyżwiarstwem figurowym i nigdy nie może wyjść ze zdumienia jaki stosunek mają koreańscy internauci do Yuny Kim. Zawsze mi opowiada jak na tle dość kulturalnych fanów łyżwiarstwa wyróżniają się Koreańczycy nienawidzący Mao Asady. A potem się pyta czy fani kpopu też są tak szurnięci.
      Niestety, są nawet bardziej ^^

      Usuń
  2. O mamciu! Bzdurna sprawa. Jestem E.L.F.em. I kocham Super Junior. Akceptuję ich decyzje i nadal chcę być przy nich. A i Henry i Zhou Mi są wspaniali. Mogę lubić ich mniej lub bardziej, ale oni są w tym zespole. Na różnych dziwnych zasadach, ale są. I towarzyszę im, tak jak Super Junior, bo oni są Super Junior. To oczywista oczywistość. I ja także nie rozumiem o co chodzi tym ludziom, ani czego oczekują.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też nie wiem. Dla mnie to co robią, to zwykła demonstracja siły. szkoda tylko, że kogoś krzywdząca.
      Jeszcze rozumiem sytuację z 2008, bo nie było pewne czy SM nie zacznie zbyt mocno szachrować składem, ale teraz...
      Przecież nie jest tak, że Henry i Zhou Mi nie są utalentowani i jadą na doczepkę, na sławie zespołu. Sami pracują na zarobione pieniądze i nie podkradają SuJu niczego - to nie tak, że członkom SuJu spadną zarobki, będą głodować, gdy Henry i Zhou Mi dostaną więcej czasu antenowego ^^
      No i jeszcze zrozumiałabym, gdyby byli to członkowie powodujący kłopoty, przynoszący złą sławę zespołowi i ściągający krytykę ludzi na grupę. A widać, że obaj w skandale się nie wplątują (to już częściej SuJu mówili rzeczy, które krytykowali Koreańczycy), więc nie powodują szkód...
      'oczywista oczywistość' :D

      Usuń
  3. I, co najważniejsze, dziękuję za tłumaczenie. :)

    OdpowiedzUsuń