czwartek, 1 września 2022

Recenzje piosenek - sierpień 2022

 Blackpink – Pink Venom

Blackpink długo kazały czekać fanom na kolejne piosenki. 
Nie porywały mnie zapowiedzi Pink Venom  i przeczucie mnie nie myliło – jest to jeden z najgorszych kpopowych utworów, jaki słyszałam. Brzmi jak kilka piosenek w jednej i by zapamiętać melodię singla musiałam przesłuchać go kilkakrotnie.
Razi mnie również maniera, w której członkinie bardzo próbują wyglądać na twardzielki. Wygląda to nienaturalnie. Co więcej, tekst nie zachwyca, zwłaszcza powtarzane bezsensowne „ratatatata”.
Ocena: 0/5

NewJeans – New Jeans
Nowy girls band z HYBE Entertainment przykuł uwagę swoimi wydanymi przed debiutem piosenkami – bardzo podało mi się Attention oraz Hype Boy. Z ich powodu NewJeans stają się silnymi kandydatkami na najlepszy debiut w kpopie. Warto odnotować, że Danielle - moja ulubienica - wzięła udział w pisaniu tekstu do Attention, a Hanni od Hype Boy.
Ich główny singiel „Cookie” również jest chwytliwy, chociaż zniesmacza tekst piosenki z seksualnym podtekstem, podczas gdy niektóre z członkiń nie ukończyły osiemnastu lat.
Ocena: 4,5/5

SNSD – Forever1 
SNSD powróciło w składzie 8 członkiń po raz pierwszy od pięciu lat. Miałam więc wysokie oczekiwania. 
Niestety Girls’ Generation im nie sprostało. Forever1 to praktycznie piosenka dla fanów. Jeśli chodzi o pozytywy, to na pewno są to wokale dziewczyn. 
Z albumu najbardziej podoba mi się Villain oraz You Better Run.
Ocena: 3,5/5

The Boyz – Be Aware
Swego czasu bardzo lubiłam The Boyz, ale Whisper to niestety przeciętny utwór, jakim jest większość piosenek tej grupy. 
Co gorsza, słuchając reszty albumu, czułam jakbym marnowała swój czas. Żaden z kawałków nie przypadł mi do gustu.
Ocena: 2/5

Jaehyun (NCT) – Forever Only
Jaehyun ma bardzo przyjemny głos i umie nim operować, a sama piosenka również ma swój urok. Dużym plusem jest to, że wokalista NTC wziął udział w tworzeniu tego kawałka. Można go puścić w tle przy czytaniu lub innej aktywności. W dobie głośnej muzyki, prostota tego singla, gdzie prym wiedzie gitara, jest mile widziana.
Ocena: 4/5

IVE – After Like
IVE to także grupa, która jest jednym z najlepszych debiutów w kpopie w tym roku. 
After Like to taneczny kawałek retro, gdzie udanie wpasowała się wstawka muzyki z I Will Survive Glorii Gaynor. 
My Satisfaction również mi się podoba. 
Ocena: 4,5/5

TWICE - Between 1&2
Talk that Talk zbiera w przeważającej części dobre recenzje, ale nie porwała mnie ta piosenka. Prawdą jest, że jest ona melodyczna i chwytliwa z powtarzanym refrenem “tell me what you want – tell me what you need”, ale jest zbyt przewidywalna.
Na albumie pozytywnie wyróżnia się Trouble oraz Gone.
Ocena: 4/5

Key - Gasoline
Piosenka Gasoline w ogóle nie przypadła mi do gustu, a miałam wysokie oczekiwania, po tym jak świetna okazała się wydana wcześniej Another Life
Nie mogę za to narzekać na jakość całego albumu Każdy z pozostałych utworów na płycie mogłaby być lepszym promowanym singlem.
Ocena: 4,2/5

23 komentarze:

  1. Koreanki, gdy mają blond włosy wyglądają niesamowicie. W Blackpink śpiewa niejaka Lisa o blond włosach. Ogólnie piosenki Kpop są dziwne, ale myślę, że to taka natura tej nacji. Nie wiem czy znasz Babymetal, to japońska grupa grająca najdziwniejszą muzykę jaką do tej pory słyszałem. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z PV zgadzam się całkowicie - nic tam się nie klei a po pierwszym przesłuchaniu miałam wrażenie że to demo piosenki bo nawet produkcja kuleje :/
    TTT od Twice też mnie nie powaliło ale nie jest złe... po prostu nie w moim stylu - zresztą chyba do wszystkich piosenek z tego miesiąca mam dość nijakie podejście :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co dziwne, PV jest wysoko na listach przebojów.
      Dzięki za komentarz :)

      Usuń
  3. W wolnej chwili przejrzę filmiki :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. NewJeans is the best.

    OdpowiedzUsuń
  5. Rzeczywiście Blackpink nie powalają... Twoje zestawienie towarzyszyło mi dziś przy pracy:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, a mam wobec BP wysokie oczekiwania jako że jest to jeden z najpopularniejszych girls bandów więc ludzie często od nich zaczynają przygodę z kpopem. I gdy słyszą takie coś, nic dziwnego, że nie polubią takiej muzyki
      Dzięki za komentarz :)

      Usuń
    2. Racja, tak jak mówisz, za dużo w jednym:p

      Usuń
  6. Mam w sumie bardzo, bardzo podobne spostrzeżenia! Oprócz NewJeaans - zupełnie nie kupuję tego zespołu ;<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mnie akurat NJ oczarowały
      Dzięki za komentarz! :)

      Usuń
  7. Faktycznie ten utwór nie powala :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Co do pierwszego utworu - TOTALNIE SIĘ ZGADZAM. Ten miks różnych melodii jest słaby. Mnie z powyższych najbardziej spodobała się Twice Between 1&2, Talk that Talk od razu leci na listę na spotify :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Zupełnie nie moje klimaty 😃 orbituje w zupełnie innych gatunkach muzycznych 😄

    OdpowiedzUsuń
  10. ciekawa ta muzyka, choć nie dla mnie ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie chwyciła mnie ta moda na k-pop :P także to nie moje klimaty :P

    OdpowiedzUsuń