niedziela, 10 marca 2024

Recenzja Nauka chodzenia - Dolki Min

 
Nauka chodzenia to opowieść o kosmicie, którego statek rozbił się na planecie Ziemia. Początkowo miałam wrażenie, że stworzenie to jest sukkubem bowiem polowało ono na ludzi podczas uprawniania seksu. Okazało się jednak, że to przybysz z kosmosu, który ukrywa swoją prawdziwą formę, zamieniając się w atrakcyjnych ludzi, co ma być wabikiem dla ofiar. 
Mumu - tak ma na imię stwór - pogardza ludźmi za ich wścibskość, szufladkowanie, genderowe nierówności oraz przypisywanie ludziom ról społecznych. Jednakowoż istnieje w nim pragnienie bliskości i miłości dlatego skupia się na utrzymaniu ludzkiej formy, starając się wtopić w otoczenie. Wie, że wszelkie odstępswo od normy nie byłoby mile widziane przez społeczeństwo.
Kosmita ten całą energię poświęca na przeżycie. Nie czuje wyrzutów sumienia pozbawiając życia ludzi, tak jak i oni bez żalu pożywiają się zwierzętami. Po prostu jako predator jest wyżej w łańcuchu pokarmowym.
Książka obfituje w groteskowe opisy zabójstw i kanibalizmu. 
To z pewnością jedna z dziwniejszych powieści, jakie przeczytałam. Daje do myślenia i można ją interpretować na wiele sposóbów. 
Ocena: 4/5


14 komentarzy:

  1. Z tego co piszesz książka jest bardzo interesująca, ale powieści science fiction to nie dla mnie. Przeczytałam tylko jedną taką powieść.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To chyba nie dla mnie o.o Lubię trillery ale tutaj jest za wiele.
    Miłego dnia! :)
    Angelika

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo rzadko oglądam takie filmy,wolę te z rzeczywistości, pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  4. O rany! Zdecydowanie nie dla mnie...😉

    OdpowiedzUsuń
  5. Tym razem to chyba nie dla mnie pozycja :)
    Ale cieszę się, że Tobie ta powieść się podobała...

    OdpowiedzUsuń
  6. witam serdecznie 🤍
    książka wydaje się być oryginalna, ale nie chcę czytać opisów obfitujących w zabójstwa i kanibalizm, to nie moja bajka .. mnie takie rzeczy przerażają mimo, że są groteskowe..

    - pozdrawiam serdecznie i ciepło, życzę dobrych dni 🤍

    OdpowiedzUsuń
  7. Coś mi się zdaje, że mogłabym polecić tą książkę niektórym młodym osobnikom. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. A czasem lubię sięgać po takie nietypowe treści ;). Chętnie bym się zapoznała

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda na to, że to bardzo ciekawa propozycja. Dzięki za recenzję. Przyjemnego tygodnia🤗

    OdpowiedzUsuń
  10. kanibalizm to coś co mnie przeraża

    OdpowiedzUsuń
  11. Może i ciekawa książka ale nie dla mnie. No cóż nie dla każdego musi być :-). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie jestem fanką tego typu literatury ale fajnie, że podzieliłaś się recenzją.

    OdpowiedzUsuń
  13. O rany, ale czad temat Karolinko. Książka jest mocna. Na pewno nie przed spaniem.

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń