niedziela, 30 czerwca 2024

Recenzje piosenek - czerwiec 2024

          Zapraszam do zapoznania się z kpopowymi piosenkami wydanymi w czerwcu. Osobno oceniam promowanego singla, a osobno pozostałe utwory na płycie w skali od 0 do 5. 


Nayeon (TWICE) - ABCD 
Poprzedni singiel Nayeon radził sobie dobrze na listach przebojów, ale tym razem członkini TWICE nie powtórzy tego sukcesu.Nie jest to zła piosenka, jednak brakuje jej tego czegoś.
Ocena singla: 3,8/5
Ocena płyty: 4/5

Xdinary Heroes - Boy Comics
Po wydaniu swojego pierwszego pełnego albumu Xdianary Heroes powrócili z niesamowicie energicznym singlem. Piosenka porywa już od pierwszych sekund i nie zwalnia tempa. 
Ocena: 4,2/5

RIIZE - RIIZING
Lubię piosenki RIIZE i chłopaki znowu spełnili moje oczekiwania. 
Boom Boom Bass to funkowy utwór, kóry podoba mi sie tak bardzo, że postanowiłam w końcu nauczyć się imion członków RIIZE. I oczywiście musiałam najbardziej polubić Seunghana, który już nie jest w zespole.
Ocena singla: 4,7/5
Ocena albumu: 4,2/5

AKMU - Love Episode
Utalentowane rodzeństwo powróciło z nowym mini albumem. 
W utworze Hero muzycznie nie dzieje wiele; jest to raczej monotonna piosenka.
Cała płyta utrzymana jest w spokojnym, usypiającym tempie.
Ocena singla: 3/5
Ocena albumu: 3/5

Blitzers - Lunch-Box
Pierwsze słyszę o tym zespole, ale ich najnowsza piosenka przypadła mi do gustu. Jest radosna, chwytliwa, wręcz idealna na lato!
Ocena singla: 3,5/5
Ocena albumu: 3/5

Kwon Eunbi - Sabotage
Kwon Eunbi tym razem mi zaimponowała swoim najnowszym kawałkiem. Sabotage brzmi nowocześnie i zapada w pamięć. 
Ocena singla: 4/5
Ocena albumu: 4,2/5

Kim Jaejoong - Flower Garden
Mam ogromny sentyment do Jaejoonga bo był jednym z pierwszych moich ulubieńców w czasach, gdy zaczynałąm interesować się kpopem.
Glorious Day to energiczna piosenka, w którym podoba mi się stworzenie wrażenia pogłosu. 
Ocena singla: 4/5
Ocena albumu: 3,5/5

FT ISLAND - Burn it
FT Island powróci w lipcu ze studyjnym albumem, a tymczasem wypuścili przedsmak w postaci rockowej piosenki "Burn it". Hongki jest świetnym wokalistą, z kolei Jaejina stać na więcej.
Ocena: 4,5/5

20 komentarzy:

  1. Średnio u mnie po drodze z tą muzyką, ale to już kwestia preferencji:).

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale jak to w lipcu, jeszcze jest czerwiec.
    Niektóre teledyski fajne, sporo tańca i energii!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha, dzięki za zwrócenie uwagi. Nie wiem skąd mi się wziął lipiec xD

      Usuń
  3. This month was full of good releases. The first one was of course Ft Island. Its awesome that they made a long waited comeback
    The second one is Riize. They have their own colours. Blitzers cool too

    OdpowiedzUsuń
  4. przyznaję, że może to nie moje klimaty - ale u Ciebie zawsze się czegoś dowiem :) i zwrócę uwagę na coś, na co normalnie bym nie zwróciła :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja lubię BTS ale na nich trzeba jeszcze trochę poczekać...

    OdpowiedzUsuń
  6. Super seria, bardzo ją lubię :) Dzięki niej mogę posłuchać nowych utworów, a bardzo lubię tę muzykę :) Dziękuję za kolejną garść inspiracji! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Słucham przeróżnej muzyki, ale k-pop czy j-pop to wyjątkowo nie moja broszka. To sztuczne produkty, bez inwencji własnej, imitujące pop europejski i amerykański, tylko są bardziej przesłodzeni i bardziej synchronicznie tańczą. Czyli dużo wysiłku, efekt taki sobie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do braku inwencji własnej - są zespoły, które mają ogromny wpływ na to jaką muzykę tworzą np. BTS, AKMU, FT Island, Xdinary Heroes, Brown Eyed Girls itd.
      W Europie i Ameryce również są artyści, którzy nie piszą własnych piosenek, a mają talent do śpiewania i wybierają piosenki od kompozytorów, które im się podobają :)

      Usuń
  8. FT ISLAND i "Burn it": fajny, rockowy kawałek. AKMU i "Hero: ale fajny teledysk! Bajkowy klimat, humor i mnóstwo nawiązań literackich, filmowych czy do słynnych animacji. Świetny klimat. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, nie zwróciłam uwagi na teledysk. Zwykle tylko odsłuchuję piosenki bez oglądania klipu :)

      Usuń
  9. Niestety, nie są to moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znam ale warto poznawać różne trendy. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  11. Będę pamiętać o piosence AKMU - Love Episode, kiedy będę miała problemy ze snem 😀

    OdpowiedzUsuń
  12. Sabotage faktycznie zapada w pamięć :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Niektóre są bardzo taneczne, akurat na lato. Czasem jak sprzątam to włączam sobie to co dzięki mojej córci znam 🤗

    OdpowiedzUsuń
  14. Odsłuchałam, ale jakoś tym razem nic nie wpadło mi szczególnie w ucho :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ta ostatnia piosenka jakoś najbardziej wpada w ucho :)

    OdpowiedzUsuń