środa, 15 lipca 2020

Najlepsze debiuty w kpopie

1. FT Island - Love sick
Niewielu pewnie pamięta jak wielkim hitem było Love sick w 2007 roku. Piosenkę zaczynają dramatycznie skrzypce a unikalny głos Hongkiego robi wrażenie. Mimo, że nie jestem fanką ballad, ta mi się podoba.

2. CN Blue - Loner
Piosenka była równie odnosząca sukcesy jak Love Sick. FNC Entertainment potrafi tworzyć świetne zespoły. 

3. Day6 - Congratulations
Zespół z JYP Entertainment jest szczególnie udany. Wszyscy członkowie dobrze śpiewają. W piosence podoba mi się jej szczerość. "Dlaczego mam życzyć ci szczęścia, która mnie zostawiłaś'

4. Blackpink - Boombayah
Dobra, klubowa piosenka w której każda z dziewczyn z YG Entertainment ma swoje przysłowiowe 5 minut. Podobają mi się zwłaszcza partie rapu Lisy i Jennie oraz refren.

5. Miss A - Bad girl good girl 
Mówiąc o najlepszych debiutach w kpopie, nie sposób nie wspomnieć o Miss A Bad girl good girl, który był hitem w 2010 roku. 

6. BTS - No more dream
Wszystko w tej piosence jest dobrze zrobione -od teledysku przez chwytliwy refren po przekaz piosenki. 

7. Queen B'Z- Bad
Ta piosenka w ogóle nie odniosła sukcesu, ale bardzo mi się podoba. Jest to prawdopodobnie najmroczniejszy teledysk kpopowy jaki znam.

8. Rania - Dr feel good
Dobrze pamiętam ich debiut, bo wiem zaszokowały one kpopową społeczność. Pominąwszy seksowny teledysk i tekst, jest to bardzo dobra chwytliwa piosenka.

9. Evol - We're a bit different
Kolejna piosenka grupy nugu. Pamiętam jak były oskarżane o kopiowanie 2ne1. Mimo wszystko jest to dobra melodia. Podoba mi się zwłaszcza głęboki głos rapującej dziewczyny.

10. Kiss & Cry - Domino game
Kolejna dobra piosenka, która nie odniosła sukcesu. Podobają mi się hiszpańskie rytmy. 

3 komentarze:

  1. Też lubię QueenBz i naprawdę się dziwię że nie osiągnęły sukcesu ^^ a BGGG jest niezłe tylko szkoda że potem Miss A nie szły tym torem - ale i tak uważam że najlepszy damski debiut miały 2NE1 (dalej mnie bawi widok GD za tańczącą Minzy :) i Dreamcatcher przez mroczny koncept a z męski to trudno mi wybrać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki za komentarz :)
      mi też szkoda, że QueenBz nie stały się sławne, miały dobre wokale.

      Usuń
  2. nie znałam połowy z tych piosenek xd ale nie są złe

    OdpowiedzUsuń