poniedziałek, 10 października 2022

Recenzje koreańskich dram - część 5

 Ostatnio nie miałam czasu, by oglądać dramy, ale w końcu uzbierało mi się ich trzy, które widziałam. 


Niezwykła prawniczka Woo

Serial opowiada o losach genialnej autystycznej  prawniczki WooYoung Woo. Gdybym miała opisać tą dramę jednym słowem byłby nim przymiotnik „ciepła”. Praktycznie w każdym odcinku poruszona została wzruszająca historia.
Serial jest również  progresywny: kobiety zajmują miejsce na kierowniczych stanowiskach, szefowie kancelarii nie wymagają od pracowników picia alkoholu, a poza tym występują postacie homoseksualne. 
Podobała mi się świetna gra aktorska Park EunBin, która wcieliła się w główną postać. Mogę z czystym sumieniem polecić każdemu tą dramę.
Ocena: 5/5

Adamas
Drama opowiada historię dwóch bliźniaków, którzy poszukują zabójcę swojego ojca. 
Jeśli miałabym być szczera, nie podobała mi się gra aktorska głównego aktora. Powodem tego było, że charakter braci był zbyt zbliżony; niewystarczająco się różnili. Z czego była to w większej części wina scenariusza niż Ji Sunga, odtwórcy roli bliźniaków, który przecież w Kill Me, Heal Me z powodzeniem wcielił się w rolę osoby z zaburzeniem dysocjacyjnym tożsamości. 
Za obniżeniem noty przemawia też mało ekspresyjna mimika twarzy prawniczki Kim.
Nie podobało mi się zakończenie, chociaż daje ono nadzieję na drugi sezon, który z ciekowości obejrzę.
Ocena: 3,5/5

Remarriage and Desires
Serial opowiada historię Seo Hye Seung, której to mąż ją zostawia dla innej kobiety, a następnie popełnia on samobójstwo, którego powodem jest wrobienie go w oszustwo finansowe przez kochankę.
Główna bohaterka postanawia się zemścić na kochance męża (Jin Yoo Hee). W tym celu przystępuje do ekskluzywnej agencji matrymonialnej, do której należy też Jin, by zapobiec znalezieniu przez nią dobrej partii.
Podobał mi się zagadkowy klimat dramy. Ma ona zaledwie osiem odcinków, dzięki czemu się nie dłuży.
Ocen: 4/5

10 komentarzy:

  1. Niezwykła prawniczka Woo jest super!
    Słyszałam też sporo dobrego o Remarriage and Desires, ale jakoś nie mogę przekonać się do oglądania.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio naprawdę rzadko oglądam dramy ale może kiedyś którąś z nich obejrzę bo zapowiadają się fajnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie mogłam za bardzo czasu znaleźć na dramy :)
      Dzięki za komentarz

      Usuń
  3. Ja ostatnio ogólnie bardzo rzadko oglądam telewizję, ale może kiedyś się skuszę na jakąś dramę. W końcu coś innego niż amerykańskie produkcje ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zupełnie nie znam tego gatunku, może teraz przy długich wieczorach będzie czas zajrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwsza drama brzmi najbardziej zachęcająco. Może się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam również It's okay not to be okay na Netflixie :)

      Usuń