wtorek, 30 kwietnia 2024

Recenzje piosenek - kwiecień 2024

         Zapraszam do zapoznania się z kpopowymi piosenkami wydanymi w kwietniu. Osobno oceniam promowanego singla, a osobno pozostałe utwory na płycie w skali od 0 do 5. 


TXT  - Minisode 3: Tomorrow

TXT wydało najlepszą piosenkę od czasów Loser Lover z 2021 roku. Podoba mi się zwłaszcza refren utworu, choć to trochę gorsza wersja "I need you" zespołu BTS.
Ocena singla: 4/5
Ocena albumu: 3/5

ONF - Beautiful Shadow
Dźwięki instrumentów w tej piosence sprawiają, że jest ona dramatyczna i epicka. Wszystko mi się w niej podoba - melodia oraz wokale.
Ocena singla: 4/5
Ocena albumu: 3,5/5

Kiss of Life - Midas Touch
Kiss of Life powracają z kolejną dobrą piosenką, bądącą mieszanką brzmień lat 90tych i przełomu milenium. Jedyną wadą jest słabo wyodrębniony refren.
Ocena singla: 4/5
Ocena albumu: 3/5

YuQi ((G)I-DLE) - Yuq1
Miałam wielkie oczekiwania względem YuQi, ponieważ pamiętałam świetne Bonnie & Clyde
Freak z powtarzanym w kółko "I'm certified freak" faktycznie zapada w pamięć, jednak jest nijakie.
Ocena singla: 2/5
Ocena albumu: 3/5

NewJeans - Bubble Gum
Z niecierpliwością oczekiwałam powrotu NewJeans jednak zawiodłam się niesamowicie. To najgorszy jak dotąd kawałek grupy. Jest nudny jak flaki z olejem, bardziej nijaki niż Hurt, które przynajmniej zapadało w pamięć.
Ocena singla: 0/5

IVE - Ive Switch
Nie wiem dlaczego, ale niezbyt przepadam za utworami IVE. Ten comeback nie jest wyjątkiem. Podoba mi się tylko chwytliwy refren.
Ocena singla: 3/5
Ocena albumu: 3/5

RIIZE - Rizing
RIIZE ma jeszcze dwa promowane single, z czego One Kiss podoba mi się bardziej z powodu nostalgicznego klimatu, ale Impossible radzi sobie lepiej na listach przebojów.
To taneczny utwór, idealny na lato. To już kolejny kawałek od RIIZE, który nie zawodzi.
Ocena singla: 4,2/5
Ocena albumu: 4,2/5

Zico ft Jennie (BlackPink) - Spot!
Jestem fanką BlackPink, więc nie mogło zabraknąć w tym przeglądzie piosenki, której wystąpiła Jennie. Lubię jej barwę głosu, a Zico również imponuje swoim rapem.
Ocena singla: 4/5

Xdinary Heroes - Troubleshooting
Lubię Xdinary Heroes, ale tym razem mnie rozczarowali. Wiem, że zespół stać na więcej. Dużo bardziej podobają mi się inne piosenki z płyty, która jest silnym kandydatem do albumu roku.
Ocena singla: 3/5
Ocena albumu: 4,6/5

25 komentarzy:

  1. Kiss of life i Ive uratowały ten miesiąc :)

    OdpowiedzUsuń
  2. NewJeans and Xdinary Heroes the best for this month for sure

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdziwiłam się, bo te piosenki są podobne do tych zachodnich. Widać globalizacja postępuje. A który utwór ma w Twojej ocenie 5/5?
    Pogodnej, udanej majówki.😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak na szybkiego:
      HA:TFELT - Ain't Nobody
      Puer Kim - Manyo Maash

      A z typowo kpopowych piosenek:
      EXO - Monster
      EXO - Growl
      EXO - Don't fight the feeling
      WInner - Really Really
      Wonder Girls - Like this
      NMIXX - Love Me Like This
      BlackPink - Playing with fire
      Blackpink - As If it's your last
      Również życzę Ci udanej majówki :)

      Usuń
  4. Szkoda, że Beautiful Shadow jakoś przemknęło tylko wśród comebacków w kwietniu, bo to fantastyczna piosenka

    OdpowiedzUsuń
  5. Najbardziej wpadła mi w ucho pierwsza piosenka, czyli TXT :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie słyszałam wcześniej tych piosenek 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. RIIZE i "Impossible" jak dla mnie całkiem-całkiem. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Sporo tych piosenek, muszę na spokojnie je sobie odsłuchać :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny teledysk i pierwsza piosenka! Lubię! Resztę odsłucham w wolnym czasie, pozdrawiam znad morza.

    OdpowiedzUsuń
  10. Hola! buenisimos ambos videos.Un abrazo!

    OdpowiedzUsuń
  11. Całkiem niezły miesiąc dla k-popu :) uwielbiam Twoje comiesięczne recenzje!

    OdpowiedzUsuń
  12. Tylko to ostatnie mnie przekonało. Takie fajne energiczne. Spokojnej nocy

    OdpowiedzUsuń