niedziela, 4 października 2020

Najgorsze teksty w kpopowych piosenkach

 Kpop często jest chwalony za swoje teksty,  mające być inne od zachodnich, które to rzekomo opowiadają tyko o seksie. Tym razem wezmę pod lupę piosenki, które zniesmaczają swoim przekazem.


1. Teen Top - No More Perfume On You

Tekst piosenki opowiada o chłopaku, który instruuje swoją dziewczynę, by ta zachowała dyskrecję żeby druga dziewczyna nie dowiedziała się o ich związku. 


Perfumy Noony
są bardzo bardzo słodkie

Nikt w moim otoczeniu nie ma takich perfum
Makijaż noony jest bardzo bardzo ładny
Nawet jeśli nie możesz w to uwierzyć
Ta ładna noona jest moja
Czuję się jakbym stawał się mężczyzną 
Bez zdawania sobie z tego sprawy, wzruszam ramionami
Kiedy kładziesz ręce wokół moich ramion
Czuję jakby cały świat był w moich rękach

Nigdy więcej nie używaj perfum na sobie
Jeśli to zrobisz, moja dziewczyna się dowie
Nie nakładaj na siebie brokatu
Bo nie może on przykleić się do moich ubrań
Noona jest moją noona ale
Jeśli naprawdę mnie lubi
Niech nic nie mówi
i robi to co jej powiem
Nigdy więcej perfum na sobie

2. B1A4 - Baby Goodnight
Tekst piosenki opowiada o chłopaku, który zdradza swoją dziewczynę, kiedy ta idzie spać.

Wyłączam telefon i wkładam krzykliwe ubrania
Przygotowuję się do wyjścia
Nikt o tym nie wie

Dzisiejszej nocy, oszukam cię tylko przez jeden dzień, dzisiaj
Dzisiejszej nocy, wrócę kiedy minie dzień
Dzisiejszej nocy, nawet jeśli zachowuję się niezręcznie
Nawet jeśli znasz prawdę, nie zwracaj na to uwagi

Kochanie dobrej nocy
Śpij dobrze, dobrej nocy
Wtedy ja tańczę, tańczę, tańczę w blasku księżyca

oh oh oh uh
Dzisiejszej nocy, nie myślę o tobie

(...)

Jestem złym chłopakiem 
Więc mam pozwolenie na taką zabawę raz na jakiś czas 
Ponieważ zawsze mogę wrócić do ciebie jutro (wybacz)


3. INFINITE - Inconvenient truth
Piosenka opowiada o chłopaku, który chce kontrolować w co ubiera się jego dziewczyna.

Jest zdecydowanie za krótka; co jest z tą spódniczką?
Dlaczego musisz nosić ją w tak wietrzny dzień jak dzisiaj?
Ludzie patrzą się na ciebie, co z tobą,
to żenujące, co z tobą?
"patrzcie na nią" - oni otwarcie patrzą na ciebie.

(...)

Twoja spódniczka jest krótsza niż dystans między nami
Ekspozycja twojego ciała jest głębsza od naszej relacji
Więc mężczyźni wciąż do ciebie uderzają
Nie jestem zaściankowym mężczyzną, który jest zazdrosny

Wiesz o jednej rzeczy, ale nie o dwóch
Myślisz, że patrzą na ciebie bo jesteś ładna
Wszyscy mężczyźni to wilki
Nie jesteś nawet zmartwiona, drwisz sobie ze mnie,
mówiąc że jestem zaściankowy
naprawdę nie wiesz?

Czy robię to ponieważ to lubię?
Czy robię to by wszcząć kłótnię?
Lubię to, gdy robisz to tylko dla mnie
Rób to tylko dla mnie
bo wszystko się we mnie gotuje

4. Hyomin (feat. Loco) - Nice Body
Piosenka zawiera przekaz iż by otrzymać miłość od mężczyzny trzeba mieć niezłe ciało.

Każda kobieta, chciałaby się pokazać
Każda kobieta przechodziła na dietę choć raz
Kiedy jesteś kobietą, na pewno chcesz otrzymać miłość
Książę z moich snów na pewno się pojawi

Zwracam uwagę na wszystko co chcę jeść
Żyję uciążliwie każdego dnia
Znoszę wszystkie bóle
Zamierzam kochać cię bardziej, pokaże ci więcej tego
Zmienię się, zobaczysz
Bo na to zasługujesz

Moje ciało to niezłe niezłe ciało
Nogi są szczupłe, tak samo jak talia
Daj mi miłość, daj mi
Miłość, daj mi miłość
Moje ciało jest niezłym ciałem
Zaskoczeni ludzie odwracają się, by popatrzeć
Teraz nie mogą mnie ignorować

(...)
Każdy mężczyzna chciałby mieć taką kobietę
Każdy mężczyzna, jakby byli tacy sami, kocha piękne kobiety
Każdy mężczyzna myśli o seksie przynajmniej raz
Jeśli myśleli by o mnie
Byłoby świetnie, gdyby myśleli o mnie

5. EXO - Wolf
Tekst piosenki zachęca do agresywnego zachowania wobec dziewczyny.

Hej, ugryź i szarp
szarp nią, aż straci przytomność
Sposobem którego nigdy wcześniej nie próbowałeś
I skończ z nią dopóki trwa pełnia

Piosenki te zostały wydane dobre parę lat wstecz. Pocieszające, że wytwórnie wyciągnęły wnioski i rzadziej pojawiają się problematyczne teksty.

8 komentarzy:

  1. Ciekawy post :) O wielu z nich nawet nie słyszałam

    OdpowiedzUsuń
  2. No proszę. Jednak warto czytać tłumaczenia xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha, większość tekstów kpopowych to teksty o miłości. Nuuuda.
      Ale od czasu do czasu trafiają się takie perełki jak powyższe.
      Dziękuję za komentarz :)

      Usuń
  3. Pamiętam że teen top trochę się oberwało za tą piosenkę ^^ mnie sama trochę ten tekst śmieszy jest taki głupio uroczy bo przecież dziewczyna zauważy brokat a nie sms itp :) Tekst faktycznie niezbyt dobry ale sama piosenka jest fajna a mi wydaje się że wytwórnia chciała wywołać taki lekki skandal tekstem żeby przykuć uwagę do zespołu - co zresztą się udało :)
    Ta 3 nie nazwałbym złą bo w sumie chodzi o zazdrość a nie każdy lubi mini czy inne ciuchy które pokazują więcej ciała :)
    4 jest w sumie prawdziwa choć trochę smutna patrząc na to jak źle odchudzaja się koreanki :(
    A wolf faktycznie ma denny tekst :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do piosenki Infinite - niby tak, ale jednak nie podoba mi się taki kontrolujący stosunek względem ubioru dziewczyny. Załóżmy, że jest upał i krótka spódniczka to mus. A tutaj nie może jej założyć, bo jej chłopak się obrazi. Przywodzi mi na myśl to, że muzułmanki muszą nosić pełną burkę bo taka jest ich religia, by nie prowokowały mężczyzn swoim ubiorem.
      Niestety ale taka jest mentalność Koreańczyków. Podobną piosenkę popełnił Nuest w piosence o wymownym tytule "Don't wear revealing clothes". A również jeden sławny idol czepiał się fanki, która założyła odsłaniające ciuchy na fansing. Odgrywał właśnie rolę zazdrosnego chłopaka.
      Dzięki za komentarz :)

      Usuń
  4. Może jestem przewrażliwiona, ale nie mogłabym być fanką zespołu śpiewającego o zdradzie w taki lekki sposób... Ukazywanie tego jako czegoś normalnego wydaje mi się mocno nie na miejscu. Pozostałe teksty właściwie nie lepsze. Najmniej mnie razi nr 3, bo zazdrość to dosyć życiowy temat i może dotyczyć każdego, jednak nie do końca rozumiem sens tworzenia o tym piosenki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakby przeprosili za te słowa piosenki, to mogłabym być fanką, ale masz rację, zbyt lekko ten temat potraktowali.
      Dzięki za komentarz :)

      Usuń