wtorek, 28 lutego 2023

Recenzje piosenek - luty 2023

  Wracam z recenzjami kpopowych piosenek wydanych w lutym. Będę oceniała osobno promowanego singla i osobno pozostałe utwory na płycie. Wystawiam noty w skali od 0 do 5.

NCT Dream - Best Friend Ever

Miałam nie oceniać japońskich singli kpopowych zespołów, ale tak polubiłam NCT Dream, że zmieniłam ten zwyczaj.

Best Friend Ever to piosenka, której trudno nie lubić. Członkowie grupy wyglądają jakby autentycznie dobrze się bawili kręcąc teledysk, co przekłada się na odbiór singla – po obejrzeniu klipu dostaje się zastrzyk energii.

Ocena: 4/5


Seventeen BSS – Second Wind

Seventeen BSS to podgrupa Seventeen, stworzona przez DK, SeungKwana oraz Hoshi.

Podoba mi się przekaz utworu, jednak on sam nie. Pozornie chwytliwy, mimo tego brakuje mu tego czegoś.

Ocena: 3/5

Ocena albumu: 2/5


Key (SHINee) – Killer

Key powrócił z repackage z trzema nowymi utworami po wydaniu świetnego albumu Gasoline. Wybrałam nawet ten krążek na najlepszy wyprodukowany w 2022 roku.

Killer jest o niebo lepszym promowanym singlem do Gasoline. Świetnie pasuje do specyficznego wokalu członka SHINee.

Ocena: 4/5

Ocena albumu: 3/5


STAYC – Teddy Bear

Teddy Bear to utwór cały czas zmieniający tempo, przez co ciężko zapamiętać melodię singla. Mimo tego jest to jak dotąd mój ulubiony kawałek od STAYC.

Ocena: 3,8/5

Ocena albumu: 4,2/5


TRI.BE – W.A.Y.

We Are Young to piosenka wyprodukowana przez jednego z lepszych producentów w kpopie – Shinsadonga Tigera. Jednakże tym razem nie udało mu się stworzyć dobrego singla. We Are Young jest do bólu przeciętne.

Ocena: 2,8/5

Ocen albumu: 3,4/5


Yesung (Super Junior) -  Floral sense

Floral Sense to typowo kawiarniany utwór, który można sobie puścić w tle w trakcie czytania. Nie rozprasza lecz relaksuje. Głosy Yesunga i Winter z aespa dobrze się komponują.

Ocena: 4/5

Ocena albumu: 3/5


PURPLE KISS – Cabin Fever

Sweet Juice to interesujący kawałek, którego zaletą jest użycie takich instrumentów jak perkusja i pianino, dlatego piosenka brzmi dość dramatycznie.

Ocena: 3,5/5

Ocena albumu: 3,5/5


Lim Kim & Jamie - Love Me Crazy

Nie wiedziałam, że Lim Kim podpisała kontrakt z SM Entertainment! Lubię jej głos i w zasadzie wolałabym, żeby to była jej solowa piosenka. 
Poza tym w utworze bardziej przypadły mi do gustu zwrotki niż refren.
Ocena: 3,8/5

17 komentarzy:

  1. Spodobały mi się "Killer" i "Floral sense". Moje młodsze rodzeństwo (nastoletnie) lubi kpopowe piosenki. Czasem coś mi polecą. Wiem, że np. BLACKPINK jest wśród ich zainteresowań muzycznych. A ja z kolei zazwyczaj wyłapuję coś z seriali, a później zapominam... Teraz oglądam "Alchemię dusz" i muszę przyznać, że się wciągnęłam, choć fantasy raczej nie należy do moich ulubionych gatunków. Muszę też sobie posłuchać w całości kilku utworów. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz, ja zaczynałam AD, ale się nie wciągnęłam. Może dam tej dramie drugą szansę bo widzę dużo pozytywnych opinii o niej :)
      Dzięki za komentarz!

      Usuń
  2. STAYC is the best

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki Tobie odkrywam nową muzykę i wykonawców. Całkiem fajne brzmienie :-). Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podoba :)
      Dziękuję za komentarz i również pozdrawiam

      Usuń
  4. Bardzo ciekawe teledyski 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi się najbardziej Killer spodobał. Ale fajny blondyn. Podobają mi się Ci Koreańczycy, coraz bardziej 😀😀😀 Świetny teledysk. Szybko wpada w ucho.

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, tak. Są bardzo przystojni :)
      Dzięki za komentarz

      Usuń
  6. No proszę, ta muzyka jest mi zupełnie obca. Dzięki Tobie poznaję nowe brzemienia ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Szczerzę mówiąc w tym roku jeszcze nic nowego mnie nie "powaliło"... nawet teddy bear choć go wyczekiwałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też jeszcze żadnemu utworowi nie wystawiłam noty najwyższej ;)

      Usuń
  8. Killer to najlepsza piosenka, jaka wyszła w lutym. I nawet nie wiem, czy nie od początku całego roku. Luty był bardzo słaby niestety ;<
    Też czekałam na comeback STAYC i trochę się zawiodłam, ale cieszę się, że podobno w Korei piosenka się podoba ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jest wysoko na listach przebojów ;)
      Dzięki za komentarz

      Usuń
  9. NCT is the best

    OdpowiedzUsuń