czwartek, 25 stycznia 2024

Recenzje koreańskich dram - część 15

 Zapraszam na krótkie recenzje trzech ostatnio przeze mnie obejrzanych dram.


Age of Youth (pierwszy sezon)
Yoon Jin Myung, Jung Ye Eun, Song Ji Won, Kang Yi Na i Yoo Eun Jae są mieszkającymi razem studentkami. Każda z nich ma inną osobowość, przez co muszą się sporo natrudzić, aby przywyknąć do wspólnego mieszkania.
Czy dziewczyny będą w stanie dzielić mieszkanie i zaprzyjaźnić się? Jak sobie poradzą, gdy życie ich zaskoczy?
Fabuła wydaje się banalna, ale to naprawdę ciepły i wciągający serial.
Age of Youth to świetna drama, którą oglądąłam z ogromnym zainteresowaniem. Jest realistyczna, ale nie brakuje w niej elementów komediowych, dzięki czemu nie jest przytłaczająca. 
Ta produkcja przypomniała mi czasy studenckie. 
Ocena: 5/5

Porcelanowy Król
Kiedy następca tronu zostaje zamordowany, jego siostra-bliźniaczka zasiada na tronie i usiłuje utrzymać w tajemnicy swoją tożsamość i pierwszą miłość.
Ta drama to typowy sageuk, czyli drama historyczna. Znajdziemy w niej dworskie spiski i intrygi oraz zakazaną miłość. 
Prawdę mówiąc, widząc, że produkcja ta dostała nagrode Emmy, spodziewałam się czegoś lepszego. Oglądając ją, trochę się nudziłam.
Ocena: 3/5

Potwór z Gyeongseongu (pierwszy sezon)
Wiosną 1945 roku w tajemniczym szpitalu Ongseong w Gyeongseong bogaty przedsiębiorca i policyjna tajniaczka walczą o przetrwanie, broniąc się przed potworami zrodzonymi z ludzkiej chciwości.
Główni bohaterowie zawierają układ - pomagają sobie w odnalezieniu danych osób, a powoli między nimi rodzi się uczucie.
Muszę przyznać, że drama trzymała w napięciu, a potwór z Gyeongseong budził obrzydzenie i lęk. Aż mnie drzeszcze przechodziły. 
 Jeśli chodzi o głównych bohaterów, podobała mi się stopniowa przemiana Jang TaeSanga, z kolei Yoon ChaeOk okazałała się postacią zbyt krystalicznie czystą.
Gra aktorska była na najwyższym poziomie, zarówno jak i muzyka.
Netflix potwierdził już powstanie drugiego sezonu bowiem wiele wątków nie zostało rozwiązanych.
Ocena: 5/5

35 komentarzy:

  1. Film nr 1 to coś dla mnie, pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatni film mnie zainteresował, jeśli będę miała okazję, to chętnie obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Potwór z Gyeongseongu mnie zainteresował. Lubię k-dramy. Skończyłam właśnie "Romans z demonem" i kończę powoli "Witamy w Samdal ri". ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witamy w Samdal ri też mam w planach! :)
      Czekałam aż będą wyemitowane wszystkie odcinki. Bardzo lubię Ji Chang Wooka:)

      Usuń
  4. Porcelanowy król mnie ciekawi :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Szczerze, to wszystkie mnie ciekawią, lubię poznawać nowe dramy więc obejrzałabym każdą :) Cudowny wygląd bloga! Piękny! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)
      Ja też lubię kdramy. Tylko czasu na obejrzenie ich brak xD

      Usuń
  6. Jak dla mnie pierwsza drama wydaje się najciekawsza 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Age of Youth is a wonderful Korean drama.

    OdpowiedzUsuń
  8. Chętnie obejrzałabym tego Porcelanowego Króla.
    Chyba znalazłabym tam klimaty, które lubię :)
    Pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  9. Najchętniej obejrzałabym serial o studentkach :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oglądałam dwie z tych dram. "Porcelanowy Król" nie znudził mnie. Oglądało mi się całkiem dobrze. Ale ogólnie lubię historyczne dramy. Oglądałam to z polecenia znajomej i raczej byłam zaskoczona, że mi się podobało.
    Natomiast "Potwór z Gyeongseongu" to była taka jazda bez trzymanki. Akcja pędziła, nie było czasu żeby się nudzić. Była mała chwila odpoczynku i jedziemy dalej. Nie będę spoilerowała, żeby nie odebrać potencjalnym widzom przyjemności (trochę nieadekwatne słowo, zważywszy na treść), ale jeśli ktoś lubi dobrą akcję w innych czasach niż współczesne (akcja rozgrywa się w 1945 r. w Gyeongseongu - obecnie Seul) - to szczerze polecam.
    Jak zostało to napisane w recenzji - wiele wątków nie jest zamkniętych, więc, jeśli poziom zostanie utrzymany, może się dziać.


    OdpowiedzUsuń
  11. Nie miałam jeszcze okazji oglądać koreańskich dram, ale nie ukrywam, że widząc urywki na TikToku to co raz bardziej mam ochotę coś obejrzeć :)
    Myślę, że pierwszy serial byłby idealny na start. Lekki i przyjemny.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  12. Został mi do obejrzenia ostatni odcinek Potwóra z Gyeongseongu i też bardzo mi się ta drama podoba!

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo mi się podobał Porcelanowy król. Niesamowicie mnie ujęła ta drama. Polecam Wam. Teraz oglądam Doktor Cha, też jest fajny. Będę już kończyła. Potwora z Geonseong zaczęłam ale jakoś mnie nie wciągnęło. Może dam mu jeszcze szansę. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  14. Pierwsza drama mnie szczególnie zainteresowała. Chętnie obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Witaj ♥
    Age of Youth brzmi fajnie. Na jakiej platformie oglądasz?
    Miłego dnia! :) Pozdrawiam serdecznie!🤗
    PS. Dziękuję za komentarz u mnie ;)
    Angelika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oglądam na dramaqueen z polskimi napisami, ale niestety na stronie nie da się już założyć nowgo konta. potrzebnego do oglądania.
      Można obejrzeć z angielskimi napisami na dramacool
      https://vvv1.dramacool.sr/video-watch/age-of-youth-episode-1

      Usuń
  16. I pierwsze i ostatnie, choć tak skrajnie inne, mam ochotę obejrzeć :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Potwór z Gyeongseongu jest na mojej liście do obejrzenia! Dam znać jak już będę go mieć za sobą :D

    OdpowiedzUsuń