poniedziałek, 1 stycznia 2024

Kpopowe podsumowanie roku 2023

 Na początku chciałabym usprawiedliwić się z braku recenzji kpopowych grudniowych piosenek. Otóż w tym miesiącu żadna mnie nie zachwyciła, więc uznałam, że nie będę pisać o przeciętnych utworach.

A teraz zapraszam na trzecią już edycję podsumowania roku w kpopie. Zachęcam do zapoznania się z podsumowaniem 2021 i 2022 roku.

Najlepsza piosenka b-side
Red Velvet - Knock Knock (Who’s There?)
Podoba mi się cąła płyta Chill Kill i miałam problem z wyszczególnieniem piosenki z tego albumu. Zdecydowałam się na Knock Knock bo jest to dobre otwarcie krążka - przypadły mi do gustu melodia i wokale grupy.

Najlepsza piosenka boysbandu
iKON - Tantara
Można stwierdzić, że odejście grupy z dotychczasowej wytwórni (YG Entertainment) wyszło im na dobre. Tantara to hiphopowy kawałek inspirowany latami dziewięćdziesiątymi zapadający w pamięć.

Najlepsza piosenka girlsbandu
Billlie - BYOB (bring your own best friend)
BYOB to przyjemna piosenka wywołująca nostalgiczne uczucia. Ogromnym plusem utworu jest jego refren, który można z łatowścią nucić, a jednocześnie nie jest nachalny czy monotonny.

Najlepsza solistka 
Jeon Somi
Miałam ogromną fazę na tą piosenkę, kiedy ta została wydana i nadal ją lubię. Przypomina ona trochę styl Lady Gagi. Podoba mi się również electro refren, który zachęca do tańca.

Najlepszy solista
Changmin (DBSK)
Hybrid to właściwie duet Changmina z Hyunwoo (Guckkasten), ale tak podoba mi się ta rockowa piosenka, więc nagiełam zasady. Uwielbiam jak utwór ten buduje napięcie i punkt kulminacyjny zwala z nóg. Changmin już drugi rok z rzędu zdobywa nagrodę nejlepszego solisty. 
Wyróżnienie: Jimin

Najlepsza piosenka po angielsku
Jungkook (BTS) - Seven
Ten kawałek odniósł ogromny sukces w Korei, długo nie schodząc ze szczytu list przebojów.
Nic dziwnego skoro piosenka jest bardzo chwytliwa.

Najlepszy teledysk
aespa - Better Things
Piosenka zaśpiewana po angielsku, by podbić zagraniczny rynek. Sam utwór jest dość nijaki, ale teledysk poprawia jego odbiór. 

Najlepszy debiut
RIIZE - Memories
Memories to właściwie piosenka wydana przed głównym singlem (Get A Guitar). Jednak podoba mi się ona bardziej. Ma świetny emocjonalny refren. Niestety zwrotki i partia rapu mu nie dorównują.

Najlepsza piosenka roku
NMIXX - Love Me Like  This
Love Me Like This to taneczna piosenka, która uwypukla wokale grupy, zwłaszcza Lily. Ogromnym plusem jest zmiennośc rytmu, dzięki czemu się nie nudzi.

Najlepszy album roku
NewJeans - Get Up
Dwa single z albumu Get Up okazały się wielkimi hitami: Super Shy i ETA. Mnie jednak najbardziej urzekła Cool With You. Każdy na albumie może znaleźć coś dla siebie.
Jedyną wadą płyty jest to, że piosenki są za krótkie.

Najlepszy artysta roku
Xdinary Heroes
Xdinary Heroes debiutowali w grudniu w 2021 roku, ale jakoś mi umknęli i dopiero w tym roku zaczęłam ich słuchać. Jestem pod ich ogromnym wrażeniem. 

A jakie byłyby Wasze wybory?
Zapraszam do typowania:
Najlepsza piosenka b-side
Najlepsza piosenka boysbandu
Najlepsza piosenka girlsbandu
Najlepsza solistka 
Najlepszy solista
Najlepsza piosenka po angielsku
Najlepszy teledysk
Najlepszy debiut
Najlepsza piosenka roku
Najlepszy album roku
Najlepszy artysta roku

42 komentarze:

  1. Najbardziej podoba mi się piosenka "Najlepsza solistka".
    Życzę szczęścia w nowym roku. Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że znalazłaś coś dla siebie :)
      Również pozdrawiam

      Usuń
  2. Nie potrafię wyłonić najlepszej, dobrego nowego roku.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na mnie największe wrażenie zrobiła "Najlepsza piosenka roku". Wszystkiego dobrego w Nowym Roku, niech Ci się darzy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, a to niedoceniana piosenka przez kpopowych fanów :)
      Dziękuję za życzenia!

      Usuń
  4. super podsumowanie, wszystkiego dobrego w nowym roku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jungkook (BTS) - Seven i NewJeans - Get Up najfajniejsze z zestawienia

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne podsumowanie. Z chęcią zrobię ci za darmo nagłówek na bloga oraz zmienię cały wygląd. Tylko napisz do mnie na Facebooku czy chcesz. Link do niego znajdziesz w zakładce kontakt na moim blogu.
    Pozdrawiam :) podpisy-celebrytow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne podsumowanie. Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku życzę 😊

    OdpowiedzUsuń
  8. Jungkook ma niektóre piosenki świetne. Od "Seven" wolę akurat "Standing next to you". Dla mnie to odkrycie zeszłego roku! PS Zapoznałam się bliżej z jego muzyką dzięki Twojemu blogowi. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie "Standing next to you" jest bardziej wymagająca wokalnie :)
      Cieszę się, że kogoś zachęciłam do słuchania muzyki członka mojego ulubionego zespołu :)

      Usuń
  9. Ciekawe podsumowanie :) wszystkiego dobrego w Nowym Roku, dużo radości i spełnienia marzeń :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajne podsumowanie i w sumie mogłabym się zgodzić z twoimi wyborami choć najlepszy album to bezdyskusyjnie Chill Kill (ubolewam że wyszedł tak późno) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, miałam dylemat, czy Get Up czy Chill Kill dać nagrodę Najlepszego Albumu, ale jednak NewJeans lubię bardziej niż RV, więc zadecydowała moja sympatia do nich xD

      Usuń
  11. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku

    OdpowiedzUsuń
  12. The best b-side track STAYC – I‘ll be there
    The best female soloist Younha
    The best male soloist Taemin
    Song of the year Stray Kids – lalalala
    Album of the year NewJeans – Get up

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Interesting choices.
      I also like Stray Kids track :)

      Usuń
  13. Fajne podsumowanie, bo zupełnie nie znam się na tym gatunku, a dzięki takiemu podsumowaniu mogę sobie trochę wyrobić zdanie i czegoś się dowiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  14. Odsłuchałam wszystko i muszę przyznać że zgadzam się z Twoimi opiniami. Chociaż spośród tych wszystkich utworów to Jungkook chyba najbardziej mi się podoba. To chyba wpływ córci 😉
    Wszystkiego najlepszego w nowym roku 🥳

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za poświęcony czas :)
      Jak już mówiłam - córka ma dobry gust :)
      Wszystkiego dobrego!

      Usuń
  15. Zdecydowanie udane podsumowanie :) Wszystkiego dobrego w nowym roku ♥

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawe podsumowanie- Red Velvet - Knock Knock (Who’s There?) - zdecydowanie interesujący kawałek :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Knock Knock jest świetne. Najbardziej wpadła mi w ucho z tego zestawienia <3

    OdpowiedzUsuń
  18. Gdyby nie Ty zapewne nigdy nie poznałabym tych piosenek :) Wszystkiego najlepszego w nowym roku- zdrowia, szczęścia i wszelkiej pomyślności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że na coś się mój post przydał :)
      Wszystkiego dobrego również życzę!

      Usuń
  19. Moje typy na pewno byłyby zupełnie inne XD Ale jednocześnie mam słabą pamięć i wychodzi tyle piosenek, że musiałabym się dobrze zastanawiać. Chociaż Better Things na pewno byłoby moją najlepszą piosenką po angielsku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że nie spróbujesz wytypować najlepszych piosenek. Z ciekawością poznałabym Twoją opinię :)

      Usuń
    2. Trudno mi pisać o najlepszych obiektywnie, ale moje typy spróbuję wskazać ;) na pewno Bite Me Enhypen mnie w tym roku bardzo kupiło. Save Me, Kill Me CIX też zrobiło na mnie wrażenie, a przeszło trochę bez echa. Gdy wychodziło Taxi Jo Yuri mi się podobało. Wracałam też do Love War Yeny. Trochę szokiem w pozytywnym znaczeniu było Welcome to My World aespy.
      A z albumów musiałabym chyba wskazać HeeJin i drugi album D.O.

      Usuń
  20. Ta pierwsza całkiem fajna, łatwo wpada w ucho. Muszę się przyznać, że jednak najbardziej mi się podobają piosenki w języku koreanskim, a nie po ang. W serialu Alchemia dusz było dużo pięknych piosenek po koreańsku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą. Też wolę piosenki po koreańsku :)

      Usuń
  21. Super. Fajne są takie podsumowania. Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku.

    OdpowiedzUsuń