środa, 31 stycznia 2024

Recenzje piosenek - styczeń 2024

       Zapraszam do zapoznania się z kpopowymi piosenkami wydanymi w styczniu. Osobno oceniam promowanego singla, a osobno pozostałe utwory na płycie w skali od 0 do 5. 

RIIZE - Love 119

Zespół RIIZE zanotował najlepszy debiut w 2023 roku, więc byłam ciekawa ich dalszych produkcji.
Z przyjemnością odnowotwałam, że grupa nadal zachowuje swój nostalgiczny styl i chociaż nie jestem fanką krzyków w refrenie, dziwnie wpadają w ucho.
Ocena: 4,5/5

ITZY - Born to Be
Jestem fanką ITZY ponieważ imponuje mi to, że mają fajne piosenki bez posiadania jakiejś świetnej wokalistki. Tym razem się jednak rozczarowałam. Untouchable  brakuje tego czegoś. Nie podoba mi się, że również słabo wyodrębniony refren.
Ocena singla: 3/5
Ocena albumu: 3,8/5

 NMIXX - Fe3O4: Break
Dash to taki kawałek, który przywołuje wspomnienia z przełomu milenium. Piosenka łatwo wpada w ucho, zwłaszcza refren z hasłem "I wanna dash". Swoją drogą ciekawy jest trend w kpopie, gdzie refren powtarza tytuł piosenki, żeby wspomnieć "Drama" od aespy czy "Baddie" od IVE.
Poza tym płyta jest całkiem niezła.
Ocena singla: 4/5
Ocena albumu: 4/5

Yena - Good Morning
Miałam dość wysokie oczekiwania wobec muzyki byłem członkini Iz*One i Yena im sprostała. Good Morning to popowo-rockowy utwór, gdzie prym wiedzie gitara i perkusja.
Ocena singla: 4,4/5
Ocena albumu: 4/5

SISTAR19 - No More (Ma Boy)
SISTAR19 powóciło w całkiem dobrym stylu. Ich powrót uświadomił mi jak mało w dzisiejszym kpopie jest typowo seksownych konceptów.
Ocena: 3,5/5

Kim Jaehwan - Ponytail
Polubiłam wydany w ubiegłym roku utwór "Lucky" i byłam ciekawa dalszego rozwoju kariery piosnakrza. Ponytail to udany funkowy kawałek z dobrym wokalem Jaehwana, który potrafi sprzedać wszystko.
Ocena: 4/5

(G)I-dle - 2 
 Super Lady brzmi ja coś wyprodukowanego dziesięć lat temu. Nie oznacza to jednak nic złego - piosenka nieźle wkręca! Co ciekawe grupa zanotowała najgorszy debiut na listach przebojów od czasu powstania zespołu.
Ocena singla: 4/5
Ocena albumu: 4/5

36 komentarzy:

  1. Najbardziej spodobała mi się piosenka Good morning.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że znalazłaś coś dla siebie :)
      Pozdrawiam również :)

      Usuń
  2. Choć generalnie to nie moje muzyczne klimaty, to pierwsza piosenka jakoś najbardziej wpadła mi w ucho :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też myślę że Good Morning to dobry kawałek.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkie fajne :D Ciekawe propozycje, uwielbiam poznawać muzyczne nowości :) Czekam na kolejne wpisy z muzycznymi kawałkami!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To był dobry miesiąc, jeśli chodzi o wydane piosenki :)

      Usuń
  5. Fajne, ale Good morning najbardziej mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czasami nie jest łatwo o dobry utwór, często artyści mają swoje wzloty i upadki w tym temacie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe recenzje, nie znałam wcześniej tych piosenek 😊

    OdpowiedzUsuń
  8. Ooo fajne zestawienie, w sumie większość wpada w ucho <3 "I wanna dash" jakoś szczególnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Love 119 to chyba pierwsza piosenka RIIZE, która mi się podobała ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda, że to ich najlepsza piosenka?
      Czytałam dużo opinii, że to ich najsłabszy kawałek, ale zupełnie się z nimi nie zgadzam.

      Usuń
  10. SISTAR19 comeback is long waited and really wonderful. I am so happy for their comeback. However, I did not like the music video a lot but the song was really great. Riize song is good also. Thanks for the review.

    OdpowiedzUsuń
  11. A mnie najbardziej wpadł w ucho przedostatni utwór. Trzeba przyznać, że teledyski wydają się mocno zamerykanizowane. Szkoda, bo kultura na tyle ciekawa, inna, że warto to podkreślać... Tak samo nie przepadam kiedy polscy artyści śpiewają po angielsku.

    OdpowiedzUsuń
  12. NMIXX i "Dash" wpada w ucho, ogólnie ciekawy utwór. A Yena z "Good Morning" z tym popowo-rockowym klimatem przypomina mi nieco Avril Lavigne. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, coś w tym podobieństwie jest :)

      Usuń
    2. @Urocznica To też było moje skojarzenie, kiedy po raz pierwszy YT podrzucił mi ten utwór :D

      Usuń
  13. Posłucham w wolnej chwili. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przyznaję bez bicia,że żadnej z nich nie znam i wcześniej nie słyszałam

    OdpowiedzUsuń
  15. Mnie w styczniu nic nie zachwyciło ^^ Super Lady jest spoko (choć bardziej podoba mi się MV niż sama piosenka), S19 mają fajny powrót i doceniam ale liczyłam na coś więcej niż 2 single, od Yena wolę Good girl... reszta taka meh podobnie z ITZY przez chwilę siadło mi born to be ale szybko mi się znudziła ta nutka :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Z całej tej listy najbardziej podoba mi się Untouchable, które podsunęło mi Spotify jakiś czas temu. Ogólnie styczeń wypadł słabo, jeśli chodzi o nowości. Czekam na luty, mam nadzieję że będzie lepiej :)

    Co do ITZY, przesłuchałam je po raz pierwszy raz w tym miesiącu, wracając jakiś czas temu z pracy i byłam miło zaskoczona. Od dawna nie odkryłam nic fajnego jeśli chodzi o kpop.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię ITZY! Mają kilka wpadających w ucho kawałków :)

      Usuń