niedziela, 7 stycznia 2024

Recenzja Żegnaj, moja konkubino

Zanim przejdę do recenzji, chciałam pochwalić się moimi najnowszymi zakupami :)

Pekin, rok 1924. Miastem rządzą potężni dowódcy wojskowi. Mały Douzi zaczyna naukę w słynnej szkole operowej. Żeby w ogóle mógł zostać przyjęty, matka obcina mu szósty palec, który miał u dłoni. Nauka jest bardzo wyczerpująca. Delikatny Douzi zostaje przeznaczony do grania ról kobiecych. Jego kolega, silny i odważny Shitou, staje się jego obroną. Potem obaj zdobywają sławę jako wykonawcy ról króla Chu i jego konkubiny...
Wbijające w fotel są pierwsze sceny, w których widzimy ile krwi i potu wylali główni bohaterowie w celu zostania aktorami operowymi. 
Następnie obserwujemy, jak powoli Douzi zatraca poczucie rzeczywistości, zbytnio utożsamiając się z odgrywaną rolą. Przyjaźni się on z Shitou, jednak pragnie czegoś więcej. Ich relacja zostaje nadwątlona, kiedy odtwórca roli króla żeni się z Juxian (Li Gong znana z filmów Wspomnienia Gejszy, Zawieście Czerwone Latarnie czy Żyć). 
Produkcja ta dość dosadnie krytykuje rewolucję kulturalną, która jest niczszczycielska dla ludzkich relacji. 
Film ten został ogłoszony najlepszym chińskim filmem w dziejach kina. Jednakże z powodu ukazania rewolucji kulturalnej w negatywnym świetle, jest nadal oficjalnie zakazany w Państwie Środka.
Ocena: 5/5

31 komentarzy:

  1. Zakupy rewelacyjne, podobają mi się, napisz do mnie ulenka97@gmail.com, pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa recenzja i fajne zakupy, szczególnie ta bluzka i trzeci sweterek 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacyjne zakupy. Wszystkie sweterki i bluzeczka są piękne 🧡

    OdpowiedzUsuń
  4. Najbardziej podoba mi się bluzka. Jest w takich
    energetycznych kolorach :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sweterek nr 1 i 3 totalnie w moim stylu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A mi się Twoje zakupy nie pokazały :(
    Wyświetliło mi się "serwer bonprix odrzucił połączenie" :(
    Dlatego nie wiem, co kupiłaś...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej!
      Jeśli chcesz zobaczyć moje zakupy możesz wejść na stronę bonprix i w wyszukiwarce wpisać te numery ubrań:
      95995795
      90674295
      96833995
      91697881
      Mam nadzieję, że tak będzie działać :)

      Usuń
  7. Piękne zakupy! Ten wielokolorowy, pastelowy najbardziej mi się podoba! A film zapowiada się bardzo ciekawie. Serdecznie pozdrawiam 😘

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajne zakupy. Film mnie zaciekawił. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. To wszystko brzmi zachęcająco

    OdpowiedzUsuń
  10. O filmie coś nie coś słyszałam, ale sama go nie widziałam. Chętnie nadrobię :) Co do zakupów, bardzo lubię bonprix! Sama mam stamtąd kilka rzeczy ;) Sweterki urocze, bardzo takie lubię ^^ Bluzka mi się nie wyświetla :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, bluzka już się nie wyświetla - chyba bo jest już wykupiona.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  11. Przepiękne sweterki kupiłaś. Uwielbiam takie kolory. Film ogromnie ciekawy, muszę go zobaczyć. Gdzie go można obejrzeć? Ja właśnie kończę koreanski serial "Dwadzieścia pięć i dwadzieścia jeden" o dziewczynie, która trenuje szermierkę. Piękny jest, polecam o ile już nie oglądałaś. Cieszę się, że jest tak dużo tych koreańskich seriali na Netflixie. Zawsze trafiam na coś fajnego. Wczoraj się spłakałam totalnie przy oglądaniu.

    Pozdrawiam serdecznie Kochana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Film można obejrzeć na cda. O tutaj
      https://www.cda.pl/video/22346150
      Słyszałam wiele dobrego o "21 i 25". Skoro polecasz, chętnie obejrzę! Dziękuję Kochana za przypomnienie mi o tym serialu :)
      Pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  12. Bardzo udane zakupy! Szczególnie podoba mi się pierwszy sweterek i bluzka. Film zapowiada się ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kurcze muszę obejrzeć ten film! Może być naprawdę dobry.
    A co do zakupów to zakochałam się w pierwszym sweterku <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajne zakupy :) film zapowiada się interesująco :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę koniecznie obejrzeć ten film! Planuję to od długiego czasu, a jakoś nigdy nie ma okazji.

    OdpowiedzUsuń
  16. Filmu nie znam, ale jestem nieziemsko zaintrygowana i z przyjemnością nadrobię

    OdpowiedzUsuń