czwartek, 10 października 2024

Recenzja Wszyscy Zakochani Nocą - Mieko Kawakami

 Zanim przejdę do recenzji, chciałabym się z Wami podzielić rewelacyjnym wykonaniem piosenki Edyty Górniak "Jestem kobietą" przez Kubę Szyperskiego w programie "Twoja Twarz Brzmi Znajomo".  Prawdziwa perełka!


Fuyuko jest niezależną korektorką. Ma trzydzieści cztery lata i całkowicie poświęca się pracy, wyszukując najdrobniejsze błędy w tekście. Nad jej zleceniami czuwa przebojowa Hijiri i w zasadzie to jedyna osoba, z którą Fuyuko utrzymuje kontakt. W lustrzanym odbiciu staje twarzą w twarz ze zmęczoną i pozbawioną ducha kobietą, której nie udało się przejąć kontroli nad własnym życiem. Chciałaby coś zmienić, ale nie wie jak. Alkohol pozwala jej uwolnić się od samej siebie. Punktem zwrotnym okazuje się przypadkowe spotkanie mężczyzny, który opowiada jej o pięknie światła, muzyki klasycznej i widzi w niej coś, czego nikt inny wcześniej nie zauważył.

Wszyscy Zakochani Nocą to trzecia powieść Mieko Kawakami, którą miałam przyjemność przeczytać. Niestety jest ona również i najgorszą. 
Nieznaczy to wcale, że jest to słaby utwór - po prostu autorka wysoko zawiesiła sobie poprzeczkę.
Nie podobało mi się postępowanie głównej bohaterki, które by normalnie funkcjonować i prowadzić konwersację wprawiała się w stan upojenia alkoholowego. 
Z kolei przypadł mi do gustu wątke romantyczny, który powoli się kształtował. Równie ciekawe były relacje Fuyuko z inymi kobietami, które były mieszaniną takich emocji jak zazdrość, ale i podziw.
Ocena: 4/5

22 komentarze:

  1. Kuba widać, że nie jest kobietą, ale głos ma łudząco podobny do Edyty Górniak. Początkowo myślałam, że piosenka była zaśpiewana z playbacku.
    A która książka tej autorki najlepsza?

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie oglądam tego programu, nie widzę sensu takich przebieranek, czyżby brakowało pomysłów na bardziej oryginalne spektakle?
    Alkoholizm wśród kobiet w ostatnich dekadach przybrał niepokojące rozmiary...dobrze, ze autorka o tym pisze.
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  3. Czasami ciężko dorównać wcześniejszym książkom.

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę sięgnąć po inne książki tej autorki. W tej powieści bardzo ciekawie są opisane (jak zauważyłaś) relacje między kobietami. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze nic nie czytałam z tej serii, ale szczerze mówiąc chętnie bym to zrobiła w przyszłości.

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajna piosenka. Książki nie czytałam ale dobra recenzja
    Pozdrawiam i zapraszam do obejrzenia mojego nowego obrazu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Recenzja zachęcająca, mimo że piszesz, że to najgorsza z przeczytanych tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Widziałam ten występ Kuby, choć nie oglądam tego programu, ale tak było o nim głośno, że specjalnie obejrzałam powtórkę :)
    Dziękuję za recenzję książki, chyba bym chętnie po nią sięgnęła.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zainteresował mnie wstęp i zawód bohaterki, ale zupełnie nie mam przestrzeni na czytanie o mniejszych i większych alkoholikach...

    OdpowiedzUsuń
  10. Z przyjemnością zerkam do twoich książkowych recenzji

    OdpowiedzUsuń
  11. Widziałam ten występ. Wyszło naprawdę bardzo dobrze!
    Czasami tak bywa, że mamy za duże oczekiwania, wtedy rozczarowanie jest jeszcze większe :( Faktycznie zachowanie głównej bohaterki niezbyt rozsądne... Choć ten spokojnie budujący się wątek romantyczny brzmi zachęcająco :) Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pierwszy raz widzę ten występ i wyszło naprawdę fajnie. Może nieidealnie, ale widać, że bardzo się postarał.

    Też miałam kilka takich książek, które były dobre, ale miałam tak wysokie oczekiwania, że byłam zawiedziona.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ocena 4/5 dla kolejnej części to całkiem dobry wynik :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Witaj jesienną niedzielą
    Bardzo ciekawa piosenka
    A teraz chyba pora na noblistkę?
    Dobrego tygodnia życzę

    OdpowiedzUsuń
  15. No padłam z tym wykonem! Zwłaszcza, że za p. Edytą nie przepadam, a gość zrobił to świetnie. Recenzja też zachęcająca, ja na razie mam do przeczytania dwie powieści tegorocznej noblistki, bo kiedyś, kiedyś czytałam Wegetariankę... Dobrego wieczoru!

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie czytałam żadnej z książek autorki i trudno mi się wypowiadać. Niestety, wielu ludzi nie radząc sobie z życiem sięga po alkohol i może na ten fakt chciała zwrócić uwagę.
    Wielkie brawa za umiejętności aktorskie dla Kuby!
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie znam twórczości tej pisarki, ale książka wydaje się ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  18. Z opisu wydaje się ciekawa ta książka 😊

    OdpowiedzUsuń
  19. Głosowo pan Kuba Szyperski - rewelacja. Wygląd - jako kobieta przewyższa oryginał :)

    OdpowiedzUsuń