środa, 2 grudnia 2020

Recenzja BTS - BE

BTS powróciło po raz drugi w tym roku. Można było by postawić tezę, że postawili ilość ponad jakością. Jak wypada piąty już koreański pełny album Bangtanów?


Life Goes On - utwór promujący album. Słyszałam porównania tej piosenki do hitowego Spring Day. Zupełnie się z tym nie zgadzam. Spring Day było chwytliwe a poza tym teledysk upamiętniał ofiary tragedii promu Sewol, wzruszając swoim przekazem. Mimo kilkukrotnego przesłuchania piosenki Life Goes On nie zapadła mi ona w pamięć. Jest to taki utwór, który można puścić w tle w czasie relaksu. Plusem jest to że można usłyszeć wokale członków, którzy  tym razem nie używają autotune.
ocena: 1.0

Fly to My Room - piosenka wykonywana przez Sugę, V, J-Hope i Jimina.  Standardowa piosenka r&b, która znajduje się na niemal każdym kpopowym albumie. Nie wyróżnia się niczym szczególnym. Kolokwialnie mówiąc jest ona nudna niczym flaki z olejem.
ocena: 1.0

Blue & Grey - usypiająca ballada, których nie jestem fanką. Dotychczasowe piosenki na krążku jedynie mnie rozczarowywały. Jest to jednak kawałek dobry w swoim gatunku - w stylu spokojnej kołysanki. Warto odnotować, że utwór został skomponowany przez Taehyunga.
ocena:  2.0

Skit - jest to wstawka z rozmowy członków BTS, którzy rozprawiają na temat debiutu Dynamite na pierwszym miejscu na liście Billboard, co zbiegło się w czasie z urodzinami Jungkooka, który nie mógł sobie wymarzyć lepszego prezentu. Moim zdaniem trochę słabe jest wliczenie tego jako zapełniacza na albumie.
Brak oceny

Telepathy - energiczny kawałek ostro odcina się od spokojnej pierwszej części albumu. Jest to jeden z lepszych żywiołowych radosnych piosenek BTS.  
ocena: 4.0

Dis-ease - oldschoolowy hiphopowy utwór, który przypomina stare dobre piosenki BTS. Jest bardzo dobrze zmiksowany a RM, Suga i J-Hope są w swoim żywiole rapując do rytmu. Jedna z lepszych piosenek BTS z całej dyskografii i  to skomponowana przez J-Hope'a.
ocena: 5.0 

Stay - kawałek wykonywany przez RM, Jina i Jungkooka. Kolejny taneczny utwór na albumie. Podoba mi się wrażenie pogłosu echa przy powtarzanym słowie "stay". Poza tym refren jest jest bardzo zapadający w pamięć. Lubię rytmy EDM w piosence.
ocena: 4.0

Dynamite - świetne zwieńczenie albumu. Piosenka jest nieziemsko dobra, dlatego stała się hitem w Korei pomimo że jest w całości w języku angielskim i nie była promowana w Korei. Całą recenzję można przeczytać tutaj
ocena: 5.0

Ogólna ocena: 3.1

Podsumowując jest to album nieco powyżej przeciętnej. Po wydaniu przez zespół Dynamite spodziewałam się lepszego krążka. Nie mogę się oprzeć wrażeniu, że BTS w tym roku postawili bardziej na ilość niż na jakość w swojej dyskografii. Plusem jest to, że członkowie BTS w każdej piosence oprócz Dynamite mieli swój wkład.

8 komentarzy:

  1. Dynamite to, hands down, najlepsza piosenka tego roku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wśród wydań koreańskiego popu możliwe
      dzięki za komentarz

      Usuń
  2. nie słuchałam całego albumu ale dla mnie Dynamite jest o wiele lepsze od LGO

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam jedynie dynamite, ale lubię ją i nawet jak słyszę po raz kolejny reklamę samsunga, to nie irytuje mnie :D
    BLOG
    YOUTUBE

    OdpowiedzUsuń
  4. Raczej nie słucham BTS, ale to ciekawe doświadczenie słyszeć Dynamite w polskim radiu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sama się zdziwiłam jak raz usłyszałam Dynamite
      dzięki za komentarz :)

      Usuń