niedziela, 26 marca 2023

Recenzja Zombie Express

 

Pasażerowie pociągu jadącego z Seulu do Busan próbują przetrwać wybuch epidemii zmieniającej ludzi w zombie.
Jest to krótki lecz adekwatny opis filmu na filmwebie.
Na początku chciałabym powiedzieć, że nie lubię filmów o zombie. Jednakże Train to Busan to wyjątek. Może dlatego, że te potwory są tylko pretekstem do ukazania prawdziwej natury ludzkiej. 
Dzieło porusza czułą stronę oglądającego bowiem głównymi bohaterkami są dziecko i ciężarna kobieta, które wywołują w widzu opiekuńcze emocje. W filmie jest kilku bohaterów, których darzyłam ogromną sympatią, a nie udało im się przeżyć i kilka razy zakręciła mi się łezka w oku. 
W tej produkcji wystąpił jeden z najlepszych czarnych charakterów, jakich widziałam w całej kinematografii. Głównym z wniosków, które można wyciągnąć po obejrzeniu dzieła jest przysłowie „Nie szata zdobi człowieka” – biznesmen dba tylko o własne bezpieczeństwo, podczas gdy bezdomny poświęca swoje życie, ratując innych.
Film przez cały okres jego trwania trzyma oglądających w napięciu, a aktorzy spisali się bardzo dobrze. Trzech męskich bohaterów to uznani aktorzy znani z takich tytułów jak Parasite, The Eternals czy Squid Game. 
Mimo że zombie to fantastyczne stworzenia, produkcja wydaje się realistyczna bowiem  przedstawia prawdziwe postawy ludzi, którzy znaleźli się w sytuacji zagrożenia życia. 
Zdecydowanie polecam seans tego filmu.
Ocena: 4,5/5

23 komentarze:

  1. Nie lubię zombie ale to kwestia gustu, dziękuję za odwiedziny, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też nie lubię zombie, ale ten film ma w sobie to coś :)

      Usuń
  2. Brzmi jakoś znajomo. Chyba oglądałam kiedyś coś podobnego.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe, że już widziałaś ten film bon wyemitowany został w 2016 roku ;)

      Usuń
  3. Twoja recenzja zachęca do obejrzenia filmu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mogę powracać do tego filmu wiele razy i dalej mnie nie nudzi. ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba warto zobaczyć bo czasami lubię taką tematykę. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  6. Kojarzy mi się z serialem Królestwo tylko tamten historyczny. Akcja toczyła się w XIX wieku. Chyba się skuszę na ten serial.

    Przytulasy dla Ciebie

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam tego serialu, ale może to nadrobię :)

      Usuń
  7. Mój mąż lubi filmy i seriale o zombie. Ja mniej, ale chętnie sięgam po azjatyckie produkcje. Skoro są aktorzy znani z Parasite czy Squid Game, to będę miała ten tytuł na uwadze. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam serdecznie ♡
    Słyszałam o tym tytule na Galerii Horroru :) Zapomniałam go obejrzeć ale jestem jak najbardziej na tak, ja uwielbiam takie klimaty :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz i również pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Oglądałam ten film jakiś czas temu i chyba wydał mi się trochę zbyt łopatologiczny w swoim przekazie, ale ogólnie chyba się podobał ^^

    OdpowiedzUsuń
  10. ja również nie lubię zombie, ale Twój opis filmu bardzo mnie zaciekawił:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie przepadam za Zombie ale kojarzy mi się, że ten film albo bardzo podobny kiedyś oglądałam 😊

    OdpowiedzUsuń