wtorek, 14 marca 2023

Recenzja Podpalacze - R.O. Kwon

Phoebe i Will poznają się w pierwszych dniach studiów. Phoebe to popularna dziewczyna z pogmatwanym życiorysem – jakiś czas temu spowodowała wypadek, w którym zginęła jej matka. Will niedawno zrezygnował z nauki w college’u biblijnym i też chce zbudować swoje życie od nowa – z Phoebe, w której zakochuje się bez pamięci.

Ale Phoebe wpada w złe towarzystwo: wiedziona poczuciem winy, przyłącza się do religijnej, ekstremistycznej wspólnoty. Przewodzi jej John Leal, powiązany z rodziną Phoebe rzekomy uciekinier z północnokoreańskiego gułagu. Gdy sekta w imię wiary wysadza w powietrze klinikę aborcyjną, zabijając przy tym pięć osób, Phoebe znika, a Will próbuje wyjaśnić, co się właściwie stało i czy mógł w jakiś sposób zapobiec aktowi przemocy. A może to właśnie Will popchnął Phoebe do działania?

Phoebe i Will to bohaterowie, którzy wiele przeszli i razem leczą swoje rany. Niestety przykre doświadczenia życiowe Phoebe sprawiają, że jest ona podatna na szukającego wyznawców lidera sekty Johna Leala.

Książka przedstawia wyścig z czasem. Will chwyta się każdej możliwej metody, by Phebe opuściła grupę. Z wypiekami na twarzy śledziłam jego starania o ocalenie ukochanej. 

Utwór czyta się szybko, mimo tego, że zawiera kilka refleksyjnych przemyśleń, które spowalniają akcję.

Ocena: 5/5

12 komentarzy:

  1. Ciekawa akcja, ale chyba to powieść nie dla mnie; takie mam przeczucie.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa książka. Nie znam autora. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  3. z recenzji wynika,że mogaby mi się spodobać ta książka.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wysoka ocena książki zachęca do jej przeczytania.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Motywy sekt często są interesujące, zapiszę sobie tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że mogłaby mnie wciągnąć ta książka 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię książki, w których jest wyścig z czasem :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę że ta książka też mi się spodoba. Porusza ciekawe tematy. Nigdy nie czytałam koreańskich autorów. Mogę polecić książkę Amy Tan "Żona kuchennego boga". To stara książka, ale fajnie napisana.
    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń
  9. Mamy tę książkę w bibliotece! Koniecznie muszę ją przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń