piątek, 31 marca 2023

Recenzje piosenek - marzec 2023

   Oto recenzje kpopowych piosenek wydanych w marcu. Będę oceniała osobno promowanego singla i osobno pozostałe utwory na płycie. Wystawiam noty w skali od 0 do 5.

Jimin (BTS) – Face
Jestem ogromną fanką BTS więc ze zniecierpliwieniem czekałam na solowy debiut Jimina. Niestety wydane przed albumem Set Me Free było po prostu okropne i osłabiło mój zapał.
Z kolei podoba mi się Like Crazy, mające brzmienie retro. Prawdziwą wisienką na torcie jest wykonanie piosenki przez członka BTS, które ma prostą acz sensualną choreografię. Bardzo podoba mi się wykonanie jej na żywo. 
Ocena singla: 4/5
Ocena albumu: 3/5

Onew (SHINee) – Circle
Jestem fanką wokalu Onew i kolejnym razem nie zawiodłam się na wydanym przez niego głównym singlu. Co prawda początek Circle jest dość monotonny, ale robi się całkiem epicki w momencie, gdy do śpiewu piosenkarza przyłącza się chórek.
Ocena singla: 3,8/5
Ocena albumu: 3,8/5

Nicole (KARA) – Mysterious
Mysterious to solidny kawałek, który uwodzi słuchacza sensualnym klimatem. Brzmi jak coś wydane na przełomie mileniów i to w pozytywnym sensie. 
Ocena singla: 4/5

Yuju (Gfriend) – O
Partie Yuju w piosenkach Gfriend zawsze mi imponowały, ale jeśli chodzi o solowa karierę głównej wokalistki grupy, to muszę przyznać, że nie wyróżnia się ona niczym szczególnym. Mam mieszane odczucia co do Without U. Z jednej strony Yuju brzmi rewelacyjnie, a z drugiej to raczej standardowa ballada.
Ocena singla: 3/5
Ocena albumu: 4/5

TWICE – Ready to Be
Jeśli chodzi o TWICE to ich piosenki to dla mnie hit or miss. Niestety Set Me Free bliżej jest do tego drugiego określenia. Nie podoba mi się disco klimat utworu oraz zupełnie niepotrzebna partia rapu. 
Ocena singla: 2,5/5
Ocena albumu: 4/5

Kai (EXO) – Rover
Nie lubię dyskografii członka EXO. Kai po prostu ma słaby wokal i mam wrażenie, że w teledysku tez nie pokazał pełni swoich umiejętności tanecznych. Dziwnie irytuje mnie ta piosenka i  nie podobają mi się miny, które robi członek EXO przy występach na żywo. 
Ocena singla: 1,5/5
Ocena albumu: 3/5

NMIXX – Expergo
Love Me Like This to po prostu świetny kawałek! W końcu członkinie NMIXX pokazały, że potrafią śpiewać - podobają mi się zwłaszcza partie Lily. Refren jest bardzo chwytliwy, a zwrotki urozmaicone, dzięki czemu piosenka się nie nudzi. Przypomina mi ona o Like This od Wonder girls, ale lubię oba utwory.
Ocena singla: 5/5
Ocena albumu: 3,8/5


IVE – Kitsch
IVE to jeden z najlepszych debiutów w 2022 roku, jednakże prerelease Kitsch wiele brakuje do ich dobrych piosenek z ubiegłego roku. 
Nie pisałabym o tym bladym utworze, ale niespodziewanie dla mnie Kitsch robi furorę w Korei.
Ocena singla: 2/5

MAMAMOO+ - Act 1, Scene 1
MAMAMOO+ to oczywiście sub unit MAMAMOO składający się z dwóch członkiń – Solar i Moonbyul. Jestem fanką tej grupy, ale wolę ich wcześniejsze piosenki. 
GGBB to bardzo przeciętny utwór w ogóle nie zapadający w pamięć. 
Ocena singla: 2,8/5
Ocena albumu: 2/5

Jisoo (BLACKPINK) - Me
Jest to dziwna piosenka o średnim tempie, która jest raczej nudna. Jisoo brzmi i wygląda dobrze ale to jedyne pozytywy tego utworu. 
Ocena singla: 3/5
Ocena albumu: 4/5

19 komentarzy:

  1. Wszakże nie znam zespołów ale po posłuchaniu podobają mi się za wyjątkiem pierwszego utworu.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz i również pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Najbardziej mi przypadła do gustu piosenka Without U.

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się piosenka numer 3.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz o również pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Nicole has a nice song. However, I prefer Yuju's former GFRIEND member release this month. What other album songs from NMIXX do you like and can suggest to listen?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Unfortunately none xD I don't like their other songs.
      Thank you for a comment

      Usuń
  5. jako,że jestem "balladowa" to utwór Without U przypadł mi najbardziej do gustu:) udanej soboty:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fajnie, że znalazłaś coś w swoim guście :)

      Usuń
    2. pokazałam post mojej córci i jej szczególnie podoba się BTS, pewnie dlatego,że jest fanka:)

      Usuń
    3. Córka ma dobry gust haha :)

      Usuń
  6. Ciekawe propozycje, ale nie jestem zwolenniczką popu. Lubię mocne rockowe brzmienia.
    Pozdrawiam.:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Większość mi nie znana. Muszę przesłuchać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Także wolę „Like Crazy” niż „Set me free”. Moim zdaniem trochę za dużo autotune (idk jak się piszę)

    OdpowiedzUsuń