wtorek, 10 września 2024

Recenzja A gdyby tak ze świata zniknęły koty? - Genki Kawamura

 

Dni młodego listonosza, mieszkającego samotnie z kotem Kapustkiem, są policzone, choć on sam nie zdaje sobie z tego sprawy. Diagnoza lekarska jest dla niego szokiem – zostały mu tylko miesiące, a może nawet tygodnie życia. Zanim jednak zdąży oswoić się z tą trudną wiadomością, pojawia się diabeł ze specjalną ofertą: otrzyma dodatkowy dzień życia za każdą rzecz, którą postanowi usunąć ze świata. Tak oto rozpoczyna się naprawdę niezwykły tydzień…

"A gdyby tak ze świata zniknęły koty?" to ciepła i poruszająca powieść o wartościach prawdziwie cennych dla ludzi. Pełno jest w niej odniesień do cytatów słynnych ludzi, do Biblii. W pewnym momencie diabeł wyznaje, że znowu przegrał z Bogiem. Przywodzi mi to na myśl historię Hioba, który padł ofiarą zakładu Boga z szatanem.
Głowny bohater to człowiek samotny, który dzięki umowie z diabłem zaczyna odkrywać sens życia. Z książki można wyciągnąć wiele nauk o przemijaniu i relacjach rodzinnnych, które trzeba pielęgnować.
Powieść czyta się szybko; trudno oderwać się od lektury. Wielokrotnie w czasie czytania pociekły mi łzy.
Dzieło zapada w pamięć i zmusza do refleksji.
Ocena: 4,6/5

24 komentarze:

  1. Aż mi się ciepło zrobiło o tej recenzji, fajna książka, pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawa książka. Pozdrawiam:-).

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, brzmi zachęcająco :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. To by było dla mnie straszne gdyby zniknęły koty. Bardzo zaciekawiłaś mnie tą książką 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie też. Nie wyobrażam sobie zniknięcia mojej Miałpy :)

      Usuń
  5. Bardzo podoba mi się okładka, ale też to, o czym ta książka opowiada.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja się nie zgadzam żeby ze świata zniknęły koty 😉 ale książki jestem bardzo ciekawa 🤗

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam tę książkę. Poruszająca, dająca do myślenia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dopiszę do swojej listy do przeczytania:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierwszy raz spotykam się z tym tytułem, ale muszę przyznać, że brzmi bardzo chwytliwie :)
    Faktycznie, książka wygląda na skłaniającą do refleksji. Pewnie też bym uroniła łzy. Zapiszę sobie. Może akurat kiedyś będę miała okazję ją przeczytać :)
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam takie zmuszające do refleksji książki. Zapowiada się bardzo interesująco.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dawno nie czytałam nic co skłoniłoby mnie do jakiś głębszych przemyśleń. Chyba czas to zmienić, szczególnie że tak wysoko oceniłaś tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie wyobrażam sobie życia bez kotów. Niesamowite stworzenia. Bardzo chętnie przeczytam tę książkę. Zapisuje sobie wszystkie polecone przez Ciebie tytuły.

    OdpowiedzUsuń