środa, 4 września 2024

Recenzje koreańskich dram - część 23

 


Extraordinary You

Eun Dan Oh jest osiemnastoletnią licealistką z zamożnej rodziny, która cierpi na wrodzoną wadę serca. Dziewczyna jest też zaręczona z Baek Kyungiem, w którym to już od dawna jest zakochana bez wzajemności. Pewnego dnia zdaje sobie sprawę z tego, że ma luki w pamięci. Wystraszona szuka przyczyn takiej przypadłości, aż pewnego dnia orientuje się, iż jest postacią z komiksu. Odkrywa, że wszystkie jej działania i zachowania są z góry ustalone przez autora komiksu. Początkowo nie może w to uwierzyć, ale po pewnym czasie postanawia korzystać z uroków bycia główną bohaterką komiksu. Jednakże los jej nie oszczędza i szybko okazuje się, że dziewczyna nie jest główną bohaterką. Wtedy postanawia znaleźć miłość w obrębie własnej fabuły i obejść plany autora wobec jej postaci. 
Eun Dan Oh znajduje komiks, w którym opisane są wydarzenia z jej życia. Oprócz tego isnieje kolejny komiks, w którym akcja dzieje się w przeszłości i który kończy się tragicznie. Czy historia powtórzy się?
Akcja dramy rozgrywa się na dwóch płaszczyznach: fabule wymyślonej przez autora komiksu i fabule stworzonej przez autora dramy.
Extraordinary You to zabawna drama, w której zawarta jest lekka szydera wobec dram romantycznych.
Niejednokrotnie postacie są zażenowane, gdy muszą wypowiadać pompatyczne kwestie autora komiksu.
Ocena: 4/5

Eve
Lee La El jako dziecko była świadkiem morderstwa jej ojca spowodowanego przez potężnych ludzi, kótrzy chcieli przejąć jego firmę. Przez trzynaście lat planowała zemstę na nich. Pod zmienionym imieniem rozpoczyna brutalny plan.
Decyduje jej pomóc Seo Eun Pyung, który znał ojca głównej bohaterki i jest jednocześnie w niej zakochany. 
Lubię oglądać seriale o zemście.
Myślę, że pragnienie sprawiedliwości wobec ofiar jest obecne u większości ludzi, dlatego kibicuje się słabszym.
 Eve to trzymająca w napięciu drama od pierwszego do ostatniego odcinka. Nie ma tutaj ani jednego nudnego momentu, a rozrywka jest przednia.
Seo Jea Ji była absolutnie genialna w roli przepełnionej chęcią zemsty kobiety. 
Myślę, żę drama jest równie dobra, jak popularne The Glory.
Eve ma jedną wadę, ale nie powiem jaką, żeby nie zdradzić za dużo.
Ocena: 4,5/5

27 komentarzy:

  1. Ten pierwszy pomysł na fabułę bardzo mi się podoba. Tytuł zapisuję na przyszłość 😁

    OdpowiedzUsuń
  2. "Eve" zaczęłam, ale przerwałam, może wrócę... Co do k-dram, to oglądam teraz "Miłość po sąsiedzku", sympatyczny serial. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwsza drama przypadła mi do gustu. Jest bardzo interesująca, lubię takie klimaty. Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. I mi się zdecydowanie bardziej podoba pierwsza drama. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Kusi mnie pierwszy tytuł, mam ochotę na coś lekkiego a tu całkiem ciekawy pomysł i może być zabawnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest zabawnie :) Jakby co to dramę można obejrzeć z polskimi napisami na dramaqueen

      Usuń
  6. Pierwszej dramy nie oglądałam, więc ciężko mi się wypowiedzieć. Może obejrzę, kiedy będę szukała czegoś lekkiego. Na pewno zapiszę na listę do obejrzenia.
    Jeśli chodzi o "Eve", to oglądałam i fabuła mnie pochłonęła. Lubię historie, które trzymają w napięciu. Tutaj tego jest pod dostatkiem. Nie będę pisała o tym, o czym napisała autorka recenzji. To co mnie niejednokrotnie uderzyło w dramach, których akcja dzieje się w tak zwanych wyższych sferach jest ich poczucie bezkarności.
    Jest tu dosyć brutalnie pokazane, do czego są zdolni ci, którzy mają pieniądze i władzę. Ukrywanie brudów, przestępstw, wpływanie na media i to co przekazują. Oglądając coś takiego niejednokrotnie zastanawiałam się, ile w tym, co słyszymy w mediach jest prawdą, a ile kreacją. Dla tych, którzy lubią mocne wrażenia szczerze polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie to ujęłaś :)
      Eve to naprawdę wciągająca drama.

      Usuń
  7. Bardzo ciekawe wydają się te dramy 😊

    OdpowiedzUsuń
  8. Ta ostatnia drama wydaje mi sie najciekawsza z zestawienia

    OdpowiedzUsuń
  9. Oba tytuły, według mnie, są warte obejrzenia. Sama chętnie bym je poznała, zapisuję sobie na przyszłość :) I pierwszy i drugi tytuł jest ciekawy. Dziękuję za kolejną wspaniałą inspirację! Jest co oglądać!

    OdpowiedzUsuń
  10. Najbardziej ciekawi mnie pierwszy tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Obie propozycje wydają się ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
  12. Zainteresowal mnie film Eve;wole realistyczne i intrygujace filmy :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. No nie powiem, zaciekawiła mnie fabuła pierwszej dramy. Chyba nie spotkałam się jeszcze z takim pomysłem, a brzmi naprawdę świetnie :) Mam nadzieję, że nie było tam aż za dużo tych żenujących kwestii :D
    Druga drama brzmi równie intrygująco. Też lubię motyw zemsty. Nie ukrywam, zaciekawiłaś mnie tą jedną wadą, której nie chcesz zdradzić.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń