poniedziałek, 15 lipca 2024

Recenzja Tale of Two Sisters

 

Film na motywach starej koreańskiej legendy, budzi skojarzenia z klimatem baśni braci Grimm.

Dwie siostry wracają do domu rodzinnego po długim leczeniu w zakładzie psychiatrycznym, po samobójczej śmierci ich matki. Okrutna macocha źle je traktuje i nie wierzy w ich wyleczenie, a ojciec całkowicie się jej podporządkował. Wkrótce w domu zaczną się dziać zjawiska nadprzyrodzone...

Lubię filmy o siostrzanej miłości, a ta produkcja właśnie o niej opowiada. Starsza siostra (Soomi) opiekuje się młodszą (SooYeon) oraz staje w jej obronie, gdy tej dzieje się krzywda.

Nie chcę zdradzić za wiele z fabuły bowiem każda scena ma znaczenie w końcowym rozrachunku.
Wraz z rozwojem akcji atmosfera robiła się coraz to mroczniejsza i dostawałam gęsiej skórki.
Nie ma tam wielu strasznych scen, ale gdy się pojawiają robią wrażenie na oglądającym.
Podobało mi się również zakończenie, którego się nie spodziewałam ale które miało sens.
Tale of Two Sisters to film dobrze zagrany, piękny, niepokojący i zapadający w pamięć.
Można go obejrzeć na cda.
Ocena: 4,5/5

10 komentarzy:

  1. Mignął mi ostatnio właśnie ten tytuł na CDA, ale jeszcze go nie ogladałam.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam tego filmu, chętnie obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię baśnie, mity, archetypy, symbole - a Bracia Grimm - klasyka. No i zawsze chciałam mieć siostrę. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię legendy i baśnie. Będę miała ten tytuł na oku. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię takie baśniowe klimaty. Chętnie obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O proszę
    Słyszałam.o tym filmie. Aż ciekawa jestem zakończenia...

    OdpowiedzUsuń
  7. Thank you for sharing a recommendation and review for this movie Tale of Two Sisters. If I manage to find the time, I'd love to see it!

    OdpowiedzUsuń
  8. Zainteresowałaś mnie fabułą.
    Pozdrawiam już sierpniowo

    OdpowiedzUsuń